تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۳:۱۱
کد خبر : 584137

بررسی سایپا کوییک آر ؛ مشخصات فنی، آپشن ها، مزایا و معایب کوییک R

بررسی سایپا کوییک آر ؛ مشخصات فنی، آپشن ها، مزایا و معایب کوییک R

بررسی سایپا کوییک آر ؛ مشخصات فنی، آپشن ها، مزایا و معایب کوییک R سایپا کوییک آر به عنوان نسخه دو رنگ کوییک معمولی جزو پرفروش ترین محصولات سایپا محسوب می‌شود. در ادامه مشخصات فنی، آپشن ها، مزایا و معایب کوییک R را بررسی خواهیم کرد. گروه خودروسازی سایپا یک سال بعد از عرضه کوییک

بررسی سایپا کوییک آر ؛ مشخصات فنی، آپشن ها، مزایا و معایب کوییک R

سایپا کوییک آر به عنوان نسخه دو رنگ کوییک معمولی جزو پرفروش ترین محصولات سایپا محسوب می‌شود. در ادامه مشخصات فنی، آپشن ها، مزایا و معایب کوییک R را بررسی خواهیم کرد.

گروه خودروسازی سایپا یک سال بعد از عرضه کوییک معمولی برای جلب نگاه مشتریان بیشتر نسخه دو رنگ کوییک معمولی یا همان کوییک R را به بازار عرضه کرد. سایپا کوییک آر نسبت به کوییک معمولی در بخش‌های نظیر سپرها، قاب آینه‌ها و سقف به رنگ قرمز درآمده و متمایز شده است. همچنین طراحان با استفاده از تریم قرمز در کابین توانستند این بخش را نیز جذاب‌تر کنند تا این محصول مورد توجه جوانان قرار بگیرد.

بررسی سایپا کوییک آر

بخش طراحی

سایپا کوییک آر از لحاظ طراحی با کوییک معمولی در یک سطح قرار دارد و فقط طراحان با استفاده از رنگ قرمز توانستند آن را اسپرت‌تر و جوان‌پسندتر کرده و همچنین آن را نسبت به نسخه اصلی متمایز سازند. در واقع از تفاوت‌های کوییک r نسبت به کوییک معمولی می‌توان به قرمز بودن بخش‌هایی از سپرهای جلو و عقب، قاب آینه‌های جانبی و سقف اشاره کرد.

سایپا کوییک آر

شرکت سایپا کوییک آر را در رنگ‌های مشکی-قرمز و سفید-قرمز به همراه قرمز با تم مشکی به بازار عرضه می‌کند. البته این خودرو در ابتدا با رنگ نقره‌ای-مشکی نیز به بازار عرضه می‌شد، اما به دلیل این که آنچنان مورد استقبال قرار نگرفت، سایپا این ترکیب رنگی را حذف کرد.

سایپا کوییک آر

سایپا کوییک دارای 3989 میلی‌متر طول، 1678 میلی‌متر عرض، 1532 میلی‌متر ارتفاع و 2412 میلی‌متر فاصله محوری است. شاسی این خودرو از نوع یکپارچه بوده و در کلاس بدنه هاچ بک کوچک قرار می‌گیرد. همچنین وزن این خودرو به 1065 کیلوگرم و حجم صندوق عقب آن نیز به 225.6 لیتر می‌رسد. سایز رینگ و تایر آن نیز 14 اینچی آلومینیومی R14-185/65 اعلام شده است.

مشخصات فنی

Saipa quik-r

سایپا تمام محصولاتی که روی پلتفرم X200 توسعه داده را با پیشرانه 1.5 لیتری M15 به بازار عرضه می‌کند. این پیشرانه نخستین بار در تیبا مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان نسخه ارتقا پیدا کرده موتور پراید محسوب می‌شود که می‌تواند قدرتی برابر با 87 اسب بخار و گشتاور 128 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 5 دنده دستی نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد.

سایپا کوییک آر به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت 7 لیتری را به همراه دارد و ظرف مدت حدود 13 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همچنین حداکثر سرعت این خودرو نیز 160 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

جدول مشخصات فنی سایپا کوییک آر

نوع پیشرانه4 سیلندر خطی – 8 سوپاپ – دریچه گاز مکانیمی
حجم پیشرانه1503 سی‌سی
حداکثر قدرت87 اسب بخار در دور موتور 5200
حداکثر گشتاور128 نیوتن‌متر در دور موتور 4000
نوع گیربکس5 سرعته دستی
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت13 ثانیه
حداکثر سرعت160 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت7.14 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
ظرفیت باک41 لیتر
سیستم تعلیق جلومک‌فرسون
سیستم تعلیق عقبمیله پیچشی
ترمز جلودیسکی خنک شونده
ترمز عقبکاسه‌ای

امکانات رفاهی و ایمنی

سایپا کوییک آر

سایپا کوییک آر به عنوان یک خودروی اقتصادی داخلی محسوب می‌شود و به همین دلیل امکانات رفاهی و ایمنی آن در سطح بالایی قرار ندارد. این خودرو از امکاناتی چون صندلی راننده با تنظیم دستی 6 حالته و صندلی سرنشین جلو 4 حالته، صندلی عقب مجهز به نگهدارنده صندلی کودک، صندلی‌های عقب با قابلیت تاشوندگی، گرمکن شیشه عقب، برف پاکن عقب، ریموت کنترل و قفل مرکزی، کامپیوتر سفری و کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع بهره می‌برد.

Saipa quik-r

از سایر امکانات این خودرو می‌توان به یو اس بی و سی دی پلیر، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم ضد سرقت، هشدار دیداری و شنیداری بستن کمربند ایمنی، حسگر پارک دنده عقب، باز شدن قفل در صندوق عقب با ریموت کنترل، تهویه مطبوع نیمه خودکار، دستگیره آسان بازشو، میله باربند، نشانگر دمای هوای بیرون، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو 2 عدد، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و سیستم ترمز ABS اشاره کرد.

مزایا و معایب سایپا کوییک آر

Saipa quik-r

از مزایای سایپا کوییک آر می‌توان به صندلی‌های ردیف عقب جادارتر از پژو 206، بازار خرید و فروش پررونق، تعمیرات آسان، استهلاک پایین، طراحی ظاهری جذاب‌تر ار پراید 111، هزینه نگهداری پایین و قطعات یدکی ارزان اشاره کرد. مواردی چون ایمنی پایین، پایین بودن کیفیت ساخت و همچنین کیفیت پایین کابین و طراحی قدیمی به عنوان معایب این محصول سایپا محسوب می‌شوند.

در مجموع سایپا کوییک آر در ردیف خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت جامعه قرار می‌گیرد و نباید از آن انتظار زیادی را داشت. از این رو با توجه به شرایط نابسامان بازار ایران که قیمت خودروها طی سال‌های اخیر به شکل غیر منطقی افزایش پیدا کرده است، اگر به خرید یک خودرو هاچ بک اقتصادی تمایل دارید، سایپا کوییک آر می‌تواند گزینه نسبتا مناسبی برایتان باشد.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.