تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
کد خبر : 66952

بررسی سانگ یانگ کوراندو e-Motion مدل ۲۰۲۲ ؛ تیوولی در لباس برقی

بررسی سانگ یانگ کوراندو e-Motion مدل ۲۰۲۲ ؛ تیوولی در لباس برقی

بررسی سانگ یانگ کوراندو e-Motion مدل ۲۰۲۲ ؛ تیوولی در لباس برقیسانگ یانگ کوراندو e-Motion مدل ۲۰۲۲، نسخه برقی کوراندو و اولین خودروی الکتریکی سانگ یانگ است. در ادامه به بررسی این شاسی بلند می‌پردازیم…

بررسی سانگ یانگ کوراندو e-Motion مدل ۲۰۲۲ ؛ تیوولی در لباس برقی

سانگ یانگ کوراندو e-Motion مدل ۲۰۲۲، نسخه برقی کوراندو و اولین خودروی الکتریکی سانگ یانگ است. در ادامه به بررسی این شاسی بلند می‌پردازیم.

همیشه یکی از موانع پیش روی گسترش بازار خودروهای برقی بوده، قیمت بالای این خودروها بوده است. خودروسازان همواره از چندین عامل برای عرضه این خودروها با قیمتی بالاتر از ارزش واقعی آن‌ها نام برده‌اند. اول از همه، تولید باتری‌ها هزینه‌بر است. سپس حجم تولید به حدی نرسیده که باعث کاهش قیمت شود و نهایتاً سود حاصل از فروش خالص خیلی ناچیز است. با این حال، این وضعیت به مرور زمان تغییر پیدا خواهد کرد. سانگ یانگ جزو خودروسازانی است که سعی در عرضه خودروهای مقرون به صرفه در بازارهایی مثل بریتانیا دارد. سانگ یانگ کوراندو e-Motion مدل ۲۰۲۲ نیز نمونه بارز این موضوع است.

سانگ یانگ کوراندو e-Motion مدل 2022

سانگ یانگ، قدیمی‌ترین خودروساز کره جنوبی است و سال‌ها است که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند. این شرکت اخیراً توسط یک ائتلاف به مدیریت تولیدکننده خودروهای برقی «ادیسون موتورز» (Edison Motors) خریداری شد و از ورشکستگی نجات پیدا کرد. حالا این شرکت احیاشده که به تولید انواع خودروهای اس یو وی شهرت دارد، نسخه برقی سانگ یانگ کوراندو با نام e-Motion را بهار امسال در بازار اروپا عرضه می‌کند که اولین خودروی تمام برقی آن نیز به شمار می‌رود. ضمن اینکه برای عرضه مدل‌های الکتریکی، از کراس‌اوور و آفرودر گرفته تا پیکاپ، برنامه دارد.

سانگ یانگ کوراندو e-Motion مدل 2022

سانگ یانگ کوراندو e-Motion مدل ۲۰۲۲ وارد بخشی از بازار خواهد شد که اشکودا انیاک iV، کیا e-Niro و شاسی بلند جدید نیسان آریا جزو گزینه‌های برجسته آن به حساب می‌آیند. قیمت این کراس اوور خانوادگی سایز متوسط شاید بتواند برگ برنده آن باشد. به‌عنوان مثال، قیمت آن در بریتانیا ۳۰,۴۹۵ پوند اعلام شده که بین ۱۰ تا ۳۰ درصد کمتر از رقبا است.

بررسی خودروی برقی سانگ یانگ کوراندو e-Motion مدل ۲۰۲۲

مشخصات فنی

نسخه برقی کوراندو بر پایه همان پلتفرم نسخه بنزینی ساخته شده اما در سایر زمینه‌ها برای آن کم‌کاری صورت نگرفته است. این کراس اوور از یک باتری ۶۱.۵ کیلووات ساعتی بهره می‌برد که بهتر از باتری‌های سایر کراس اوورها با قیمت مشابه است و علی‌رغم اندازه و وزن خود، با یک بار شارژ مسافت مسافت ۳۴۰ کیلومتر را طی می‌کند که رقم کاملاً قابل قبولی است. کوراندو e-Motion در زمینه قدرت نیز حرفی برای گفتن دارد و مجهز به یک پیشرانه ۱۸۸ اسب بخار با سیستم دیفرانسیل جلو است.

سانگ یانگ کوراندو e-Motion مدل 2022

قابلیت شارژ ۱۰۰ کیلوواتی سانگ یانگ کوراندو e-Motion مدل ۲۰۲۲، با توجه به قیمت آن نکته مثبت دیگری است. این خودرو همچنین به طرز تعجب‌آوری تجهیزات فراوانی را ارائه می‌کند. تیپ پایین‌رده ELX از صفحه آمپر دیجیتال، تاچ‌اسکرین مختص به سیستم اطلاعات و سرگرمی با قابلیت نمایش صفحه گوشی هوشمند، کروز کنترل تطبیقی هوشمند و مجموعه‌ای از قابلیت‌های ایمنی و کمک‌راننده برخوردار است؛ بدون هیچ‌گونه هزینه اضافی‌! مدل میان‌رده Ventura چراغ‌های جلوی LED، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم مسیریابی TomTom و موارد دیگری را به دنبال می‌آورد، ولی قیمت آن ۵ هزار دلار بیشتر است.

طراحی نمای بیرونی

سانگ یانگ کوراندو e-Motion مدل 2022

مثل هر خودروساز دیگری که اولین خودروی الکتریکی خود را عرضه می‌کند، سانگ یانگ نمای بیرونی نسخه e-Motion کوراندو را به شکلی عجیب و جالب توجه طراحی کرده است. رنگ‌های پررنگ آن به خوبی روی بدنه چهارگوش و جعبه‌مانند آن ننشسته است. جلوپنجره جدید آن نیز به هرچه عجیب‌بودن نمای بیرونی می‌افزاید و درباره چرخ‌های آلیاژی ۲۷ اینچی خودرو بهتر است حرفی نزد از آنجا که کاملاً ارزان و بی‌کیفیت به نظر می‌آیند. شاید استفاده از رنگی به غیر از سفید می‌توانست جلوه خاص‌تری به e-Motion ببخشد و گمراهی آن در طراحی را حداقل کمی بپوشاند.

فضای داخلی

سانگ یانگ کوراندو e-Motion مدل 2022

خوشبختانه فضای داخلی امیدوارکننده‌تر است. چهار تا پنج فرد بزرگسال به راحتی در فضای داخلی این شاسی بلند جای می‌گیرند و صندوق عقب نیز ۵۵۱ لیتر حجم دارد که نباید از آن چشم‌پوشی کرد.

سانگ یانگ کوراندو e-Motion مدل 2022
صندوق عقب سانگ یانگ کوراندو e-Motion مدل 2022

در فضای داخلی میزان زیادی پلاستیک براق ارزان به کار رفته است، ولی می‌توانند به نوبه خود جذاب باشند و نباید فضای داخلی را مطلقاً بی‌کیفیت دانست. کنترل‌ها کاملاً کاربردی و فکرشده چیده شده، صفحه آمپر به اندازه کافی واضح است و صندلی‌ها در حد راضی‌کننده‌ای راحت هستند.

سواری سانگ یانگ کوراندو e-Motion مدل ۲۰۲۲

سانگ یانگ کوراندو e-Motion مدل ۲۰۲۲ سواری رضایت‌بخشی دارد و گشتاور بی‌درنگِ در دسترس و سهولت عملکردی را که از یک خودروی برقی انتظار می‌رود، ارائه می‌دهد. همچنین راننده سر و صدای کمی را از کابین آن خواهد شنید، اگرچه روی برخی از جوانب دینامیک خودرو آنطور که باید کار نشده است تا شاهد یک محصول نهایی یکدست باشیم.

سانگ یانگ کوراندو e-Motion مدل 2022

تایرهای مقرون به صرفه یا اکونومی Nexen دارای سطح چسبندگی مشخص قابل اطمینانی نیستند، ولی کشش الکترونیکی و کنترل پایداری کورندا e-Motion نیروهای محرکه را تحت نظارت قرار می‌دهند تا یک سواری ایمن را برای راننده تضمین کنند. فقط زمانی که این سیستم‌ها غیرفعال باشند، راننده با کم‌فرمان‌گیری و هدایت گشتاور مواجه خواهد شد و آنجا است که تصمیم می‌گیرد دوباره آن‌ها را فعال کند.

چرخ سانگ یانگ کوراندو e-Motion مدل 2022

فرمان کوراندو e-Motion سنگین است و سرعت متوسطی دارد و واکنش پدال گاز نیز کمی کند به نظر می‌رسد. کنترل بدنه هنگام گردش مانند آفرودرهای قدیمی است و در جاده‌های پر دست‌انداز از راحتی سواری کاسته می‌شود.

ارزش خرید

سواری و هندلینگ سانگ یانگ کوراندو e-Motion مدل ۲۰۲۲ به هیچ وجه مناسب نیست ولی در عین حال، فوق‌العاده بد هم نیست، خصوصاً اگر سایر نقاط قوت آن مورد توجه قرار داده شود.

همچنین بخوانید:

بررسی سانگ یانگ تیوولی توربو فایتر ؛ مشخصات، امکانات، تصاویر و قیمت

از نقاط قوت سانگ یانگ کوراندو e-Motion مدل ۲۰۲۲ می‌توان به اندازه، کارایی، شعاع حرکتی ۳۴۰ کیلومتر، سطح تجهیزات بیش از حد انتظار و قیمت قابل مقایسه آن با بسیاری از شاسی بلندهای بنزینی رقیب اشاره کرد. همه این‌ها در کنار هم باعث می‌شوند تا این کراس اوور لایق جایگاه خود به‌عنوان اولین خودروی برقی سانگ یانگ باشد. بدون شک کراس اوورهای سایز بزرگ متعددی با سواری و کیفیت بسیار بهتر در بازار موجود هستند، ولی همگی قیمت خیلی بیشتری نسبت به شاسی بلند الکتریکی سانگ یانگ دارند.

مشخصات فنی کامل سانگ یانگ کوراندو e-Motion مدل ۲۰۲۲

قدرت پیشرانه۱۸۸ اسب بخار
گشتاور۳۶۰ نیوتون‌متر
شتاب‌گیری ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت۹ ثانیه (غیر رسمی)
حداکثر سرعت۱۵۶ کیلومتر بر ساعت
وزن خودرو با باک پر بنزین و تجهیزات۱۷۶۵ کیلوگرم
ظرفیت باتری (قابل استفاده)۶۱.۵ کیلووات ساعت (۵۵.۳ کیلووات ساعت)
مصرف انرژی۵.۹ کیلومتر به ازای هر کیلووات
شعاع حرکتی۳۴۰ کیلومتر
نرخ شارژ حداکثری۷ کیلووات (AC) – ۱۰۰ کیلووات (DC)

منبع :Autocar UKمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.