تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
کد خبر : 66542

بررسی تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲؛ خودرویی که می‌تواند شما را از جنگ هسته‌ای نجات دهد

بررسی تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲؛ خودرویی که می‌تواند شما را از جنگ هسته‌ای نجات دهد

بررسی تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲؛ خودرویی که می‌تواند شما را از جنگ هسته‌ای نجات دهدآیا تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ تحولی چشمگیر یا صرفاً پیشرفتی قابل ملاحظه است؟ در ادامه به بررسی پیکاپ خوشنام خودروساز بزرگ ژاپنی م..

بررسی تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲؛ خودرویی که می‌تواند شما را از جنگ هسته‌ای نجات دهد

آیا تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ تحولی چشمگیر یا صرفاً پیشرفتی قابل ملاحظه است؟ در ادامه به بررسی پیکاپ خوشنام خودروساز بزرگ ژاپنی می‌پردازیم.

تویوتا هایلوکس یکی از پرفروش‌ترین پیکاپ‌ها در حال حاضر، البته خارج از آمریکا به حساب می‌آید. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، یک پیکاپ هر چقدر هم که در مناطق مختلف سراسر جهان به آمار و ارقام قابل توجه‌ای دست پیدا کند، در بازار آمریکا است که عملکرد واقعی خود را به نمایش می‌گذارد. هایلوکس در آمریکا پرفروش‌ترین نیست ولی در هر صورت، پدیده‌ای در زمینه فروش بر شمرده می‌شود. تویوتا از سال ۱۹۶۸ تاکنون بیش از ۱۸ میلیون دستگاه از آن به فروش رسانده است. در ادامه نگاهی به تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ خواهیم داشت.

بررسی تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲

تغییرات جدید

تویوتا هایلوکس 2022

پیکاپ‌های کوچک و بزرگ با مشخصات و پیشرانه‌های سطح بالا و امکانات و فناوری‌های پیشرفته متعدد، بخش قابل ملاحظه‌ای از بازار امروز را در اختیار گرفته‌اند و یکی از ترندهای داغ صنعت خودرو در حال حاضر به حساب می‌آیند. تویوتا نیز از قافله عقب نمانده است.

از این رو، تیپ‌های بالاتر تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ به‌جای پیشرانه‌های معمول ۲.۴ لیتری، به یک پیشرانه ۲.۸ لیتری مجهز شده‌اند. فضای داخلی این تیپ‌ها نیز متشکل از صندلی‌های چرمی با قابلیت گرمکن، گیربکس اتوماتیک و جدیدترین تاچ‌اسکرین تویوتا با سازگاری کامل با گوشی‌های هوشمند است. حتی سیستم صوتی های‌فای JBL و چرغ‌های LED هم موجود است.

تویوتا هایلوکس 2022

مانیتور دید پاناروما، آینه عقب الکتروکرومیک و سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای آپشن‌های اضافی جدید نسخه ۲۰۲۲ تویوتا هایلوکس هستند. این درحالی است که یادآورهای خودکار، سیستم تماس اضطراری و عیب‌یابی از راه دور به‌صورت استاندارد برای این خودرو ارائه می‌شود.

تویوتا پیش‌تر سیستم تعلیق هایلوکس را با در نظر گرفتن باری چند تنی در اتاق بار، طراحی می‌کرد. به همین دلیل بود که سواری خودرو زمانی که باری را حمل نمی‌کرد، ناپایدار و پُر فراز و فرود بود. از آنجا که امروزه اکثر رانندگان پیکاپ‌ها بیشتر از یک بطری مایع شوینده شیشه جلو و یک جفت کفش ورزشی را در اتاق بار خودروی خود حمل نمی‌کنند، تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ نیز طوری تنظیم و مهندسی شده است تا با کمترین بار، بهترین سواری را ارائه بدهد؛ باری که از یک کیسه شن سنگین‌تر نباشد.

تویوتا هایلوکس 2022

مرسدس کلاس ایکس، مدت‌ها قبل پس از اینکه نتوانست به‌عنوان یک نسخه لوکس‌تر از نیسان ناوارا موفق ظاهر شود، با بازار بریتانیا خداحافظی کرد. به هر حال، به راحتی نمونه اصلی از نمونه‌ای که تلاش داشت مثل آن باشد، قابل تشخیص بود. این خبر خوب و در عین حال نگران‌کننده‌ای است. نه به‌خاطر اینکه هایلوکس قرار بود روی سادگی و طول عمر تمرکز داشته باشد، بلکه از آنجا که این استراتژی همیشه برنده نیست. حال آیا تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ از مسیر خود منحرف شده یا باری دیگر جایگاه خود را تثبیت کرده است؟

سواری

تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ همچنان سواری یک پیکاپ را ارائه می‌دهد. بی‌شک تویوتا هم مثل سایر خودروسازان به شبیه‌تر کردن سواری پیکاپ خود به اس یو وی‌ها متمایل شده است، اما با ترکیب فنرهای شمشی، تایرهای کلفت، فاصله زیاد کف خودرو تا سطح زمین و توزیع وزن این خودرو، بعید است که سواری آن را با یک شاسی بلند مثل رنج روور اشتباه بگیرید.

تویوتا هایلوکس 2022

به راحتی می‌توان متوجه آرام‌تر شدن قسمت عقب هایلوس ۲۰۲۲ در مقایسه با پیکاپ‌های قدیمی شد و چرخش محوری بدنه برای چنین هیولای بلندی نیز قابل توجه است، اما با وجود این، راننده همچنان تکان‌ها و سر و صدای سیستم تعلیق این خودرو را که متعلق به زمان غرب وحشی است، حس خواهد کرد. همچنین فرمان‌پذیری کند و فاقد هرگونه حس، شما را یاد مردی سالخورده می‌اندازد و ترمز نیز چندان روان نیست و بیش از حد حساس است. به همین دلیل، رانندگی در میدان‌ها به هیچ وجه خوشایند نخواهد بود.

تویوتا همچنان با یکدندگی، سیستم تعلیق قدیمی خود را حفظ کرده است تا به ریشه‌های هایلوکس پایبند بماند. این خودروساز اذعان داشته که راحتی و کیفیت سواری را فدا کرده است، ولی رانندگان با کاهش بخش عظیمی از هزینه‌های تعمیر و نگهداری که فنرهای مارپیج با خود به دنبال می‌آورند، از این موضوع خواهند گذشت. خصوصاً برای افرادی که پیکاپشان وسیله کارشان خواهد بود، مسئله هزینه اهمیت بالایی دارد و احتمالاً سواری نه چندان عالی و روان را در عوض هزینه کمتر می‌پذیرند.

تویوتا هایلوکس 2022

به‌صورت کلی، گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته، سرعت مناسبی دارد و ترکیب آن با پیشرانه دیزلی ۴ سیلندر توربوشارژ با قدرت ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتون‌متر، قابل قبول است. شتاب‌گیری ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این پیشرانه، به ۱۰.۷ ثانیه می‌رسد. این درحالی است که پیشرانه ۲.۴ لیتری تیپ‌های پایین‌تر تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ با قدرت ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون‌متر، ۲.۷ ثانیه دیرتر ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را طی می‌کند. همچنین اصلاً مصرف سوخت آن پایین‌تر نیست.

پیشرانه ۲.۸ لیتری با گیربکس اتوماتیک، کار راننده را در ترافیک آسان‌ خواهد کرد، اما افرادی که دنده دستی را ترجیح می‌دهند باید بدانند که گشتاور تویوتا هایلوکس با گیربکس دستی به ۴۲۰ نیوتون‌متر کاهش پیدا می‌کند.

تویوتا هایلوکس 2022

مشخصات حیاتی تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ نه بسیار پایین و نه بسیار بالا است. ظرفیت یدک‌کشی این پیکاپ ۳.۵ تن و ظرفیت حمل بار آن کمی بیش از ۱ تن برآورد شده و اتاق بار آن نیز ۱۵۲۵ میلی‌متر طول و ۱۶۴۵ میلی‌متر عرض دارد.

قابلیت‌های آفرود تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲

با دیفرانسیل لغزش محدود اتوماتیک هایلوکس که در حالت دو چرخ کار می‌کند، می‌توانید پیش از به کار گرفتن حالت تماماً دو دیفرانسیل، به دل مسیرهای خارج از شهر بزنید. سیستم انتقال قدرت از یک حالت برد پایین برخوردار است که رانندگی در مسیرهای آفرود را راحت‌تر می‌سازد و سیستم بی‌نقص فرود از تپه (HDC) هم در اکثر تیپ‌ها پیاده‌سازی شده است. حداقل فاصله کف بدنه خودرو تا سطح زمین ۳۱۰ میلی‌متر است و هایلوکس ۲۰۲۲ تا عمق ۷۰۰ میلی‌متری آب نیز حرکت می‌کند. دور موتور در حالت خلاص نیز کمی کاهش پیدا کرده و این به حرکت نرم‌تر خودرو در زمین‌های ناهموار و پرمانع کمک خواهد کرد.

فضای داخلی

فضای داخلی تویوتا هایلوکس 2022

تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ دارای نسخه تک کابین دو درب و دو کابین با درب‌های خودکشی کوچک در قسمت عقب است. نسخه دو کابین فضای کافی برای ۴ سرنشین بزرگسال را فراهم می‌کند، هرچند به دلیل صندلی وسط باریک، جای‌گیری ۵ نفر دشوار خواهد شد. درها هم به طرز عجیبی سبک هستند و برای اولین بار، باید کمی محکم بسته شوند.

حتی در تیپ بالارده Invincible X، در قسمت‌های مختلف فضای داخلی مواد پلاستیکی به کار رفته است که نمی‌توانند چای چوب و فلز را بگیرند و حتی به‌عنوان پلاستیک هم کیفیتشان چندان تعریفی ندارد.

فضای داخلی تویوتا هایلوکس 2022

تاچ‌اسکرین ۸ اینچی موجود در تمامی نسخه‌ها به‌جز نسخه پایین‌رده Active، مجهز به سیستم مولتی‌مدیا Touch 2 تویوتا است و چندین دکمه میانبر دور آن را احاطه می‌کنند. با پشتیبانی از اپل و اندروید ضمن پورت‌های USB نیز دیگر اثری از رابط کاربری اصلی خودرو با ظاهر قدیمی‌اش نخواهد بود.

فضای داخلی تویوتا هایلوکس 2022
فضای داخلی تویوتا هایلوکس 2022

سیستم صوتی های‌فای ۹ اسپیکر JBL در نسخه Invincible X قدرت به شدت بالایی دارد ولی وصله‌ای ناجور است؛ مثل تعبیه سیستم گرمایشی زیر یک کانکس. با این حال، سایر بخش‌ها شامل گرمکن، صندلی‌ها، صفحه آمپر، دکمه‌های روی فرمان، دستگیره‌ها و فضای ذخیره‌سازی، راننده را راضی می‌کنند. در این بین، اول از همه کمبود قابلیت تنظیم پایه فرمان و سپس دکمه‌های در دسترسِ صندلی گرمکن حس می‌شود.

جمع‌بندی

تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ پیکاپی ساده، کاربردی و به دور از زرق و برق است و تلاش آن برای جذب موج جدید مشتریان پیکاپ‌ها، باعث دورتر شدن طرفداران اصلی‌اش از آن نشده‌ است. جذاب‌ترین ارتقای این پیکاپ، پیشرانه ۲.۸ لیتری آن به حساب می‌آید که عملکرد خودرو هنگام حمل بار را نسبت به مدل‌های کندتر قدیمی بهبود بخشیده است. البته کابین هایلوکس در برخی از قسمت‌ها همچنان بی‌کیفیت است.

هایلوکس پیکاپ بزرگ و دست و پاگیری است که رانندگی با آن راحت‌ترین تجربه ممکن نخواهد بود. با وجود این، باید در نظر داشت که هدف پشت آن چیست. تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ قصد دارد ابزاری مقاوم و کارآمد برای شما باشد؛ همان هدفی که پیش‌تر پیکاپ‌ها با آن شناخته می‌شدند. هایلوکس هنوز آنقدر مقاوم است که شما را از جنگ هسته‌ای نجات بدهد اما دیگر شما را در یک پناهگاه زیرزمینی تنگ و تاریک قرار نمی‌دهد.

منبع :TopGearمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.