تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
کد خبر : 15079

بررسی اپ گالری (AppGallery) ؛ فروشگاه اپلیکیشن اختصاصی هواوی

بررسی اپ گالری (AppGallery) ؛ فروشگاه اپلیکیشن اختصاصی هواوی

بررسی اپ گالری (AppGallery) ؛ فروشگاه اپلیکیشن اختصاصی هواوی AppGallery فروشگاه اپلیکیشن موبایل اختصاصی شرکت هواوی است. در این مطلب قصد داریم با بررسی اپ گالری توان هواوی و آنر برای پیشبرد فروشگاه نرم افزاری خود بدون کمک گوگل را مشخص کنیم.
هواوی از اردیبهشت سال ۱۳۹۸ دیگر قادر به استفاده از Google Mobile Services (GMS) نیست، با این حال شرکت توانست در سال ۲۰۱۹ محصولات اندرویدی جدیدی تولید و به بازار عرضه کند و بالاتر از اپل، در رده دومین گوشی‌ساز پرفروش دنیا قرار بگیرد. بزرگترین شرکت گوشی‌ساز چینی به منظور کسب اطمینان از عدم بروز اختلال در دسترسی کاربرانش به اپلیکیشن‌های موبایل تصمیم گرفت یک فروشگاه نرم افزاری اختصاصی برای خود توسعه بدهد؛ اپ گالری پتانسیل‌های بالایی داشته و انتظار می‌رود بعد از گوگل پلی استور و اپ استور، تبدیل به دومین فروشگاه نرم افزاری بزرگ دنیا شود.
عدم دسترسی به گوگل پلی سرویسز در گجت های اندرویدی به معنی عدم امکان استفاده از سرویس‌ها و برنامه‌های گوگل همچون فروشگاه نرم افزار این شرکت است، در نتیجه تنها راه نصب برنامه مراجعه به دیگر منابع خواهد بود. البت..

بررسی اپ گالری (AppGallery) ؛ فروشگاه اپلیکیشن اختصاصی هواوی

AppGallery فروشگاه اپلیکیشن موبایل اختصاصی شرکت هواوی است. در این مطلب قصد داریم با بررسی اپ گالری توان هواوی و آنر برای پیشبرد فروشگاه نرم افزاری خود بدون کمک گوگل را مشخص کنیم.

هواوی از اردیبهشت سال ۱۳۹۸ دیگر قادر به استفاده از Google Mobile Services (GMS) نیست، با این حال شرکت توانست در سال ۲۰۱۹ محصولات اندرویدی جدیدی تولید و به بازار عرضه کند و بالاتر از اپل، در رده دومین گوشی‌ساز پرفروش دنیا قرار بگیرد. بزرگترین شرکت گوشی‌ساز چینی به منظور کسب اطمینان از عدم بروز اختلال در دسترسی کاربرانش به اپلیکیشن‌های موبایل تصمیم گرفت یک فروشگاه نرم افزاری اختصاصی برای خود توسعه بدهد؛ اپ گالری پتانسیل‌های بالایی داشته و انتظار می‌رود بعد از گوگل پلی استور و اپ استور، تبدیل به دومین فروشگاه نرم افزاری بزرگ دنیا شود.

عدم دسترسی به گوگل پلی سرویسز در گجت های اندرویدی به معنی عدم امکان استفاده از سرویس‌ها و برنامه‌های گوگل همچون فروشگاه نرم افزار این شرکت است، در نتیجه تنها راه نصب برنامه مراجعه به دیگر منابع خواهد بود. البته به عقیده گوگل، سایدلود کردن اپلیکیشن های گوگل پلی استور برای کاربران هواوی ایمن نیست. این موضوع بعد از معرفی روش‌هایی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا و نصب اپلیکیشن‌ های گوگل روی گوشی های هواوی مطرح شد!

با این حال Huawei ترجیح داد خود را کاملا مستقل کند. این شرکت با سرعتی بالا در حال توسعه فروشگاه AppGallery بوده و توسعه‌دهندگان بیشتری را به همکاری با خود به منظور غنی کردن فروشگاهش تشویق می‌کند. هواوی با هدف توسعه فروشگاه اپ گالری سود بیشتری به توسعه‌دهندگان می‌دهد، به طوری که در برخی دسته‌بندی‌ها، تولیدکنندگان اپلیکیشن ۱۰۰ درصد سود حاصل از فروش را به جیب زده و هواوی هیچ درصدی از آن‌ها کم نخواهد کرد! برای مقایسه باید بدانید گوگل پلی استور و اپ استور ۳۰ درصد سود فروش هر برنامه را دریافت می‌کنند.

یکی از استراتژی‌های شرکت چینی برای توسعه سریع اپ گالری تا امروز، تلاش برای افزودن نرم افزارهای کاربردی مورد استفاده کاربرانش در بازارهای هدف، به جای تاکید بر همکاری با شرکت‌های بزرگ بوده است. این استراتژی بازخورد بسیار خوبی داشت.

بررسی اپ گالری

هواوی پی ۴۰ لایت و آنر ۹ ایکس پرو جدیدترین میان‌رده‌های قدرتمند این شرکت محسوب شده و قرار است به طور کامل، عاری از برنامه‌ها و سرویس‌های گوگل، به بازار کشورهای خارج از چین عرضه شوند. عدم دسترسی به GMS ممکن است کاربران زیادی را از خرید آن‌ها پشیمان کند، به همین دلیل هواوی باید کاربران را بابت عدم بروز اختلال در فعالیت‌هایش به خاطر قطع همکاری با گوگل خاطر جمع کند. گفتنی است چندی پیش، دلایل تحریم هواوی از زبان گوگل تشریح شد.

استفاده از یک گوشی دارای سیستم عاملی بر پایه اندروید ولی بدون گوگل موبایل سرویسز (GMS) چگونه است؟ در این شرایط چطور می‌توان به نرم افزارهای پیام‌رسان، شبکه‌های اجتماعی، ویرایشگرها و دیگر برنامه‌ها دسترسی پیدا کرد؟

استفاده ترکیبی از اپ گالری و فروشگاه‌های دیگر!

این فروشگاه قطعا به اندازه گوگل پلی استور تکمیل و غنی نیست، اما حتی در حال حاضر نیز نیازهایتان را برطرف خواهد کرد. وجود برنامه‌هایی همچون Spotify و TikTok سبب می‌شود در گوشی‌های هواوی فاقد GMS مشکلی از بابت تفریح و سرگرمی نداشته باشید. نرم افزارهای مسیریابی متعددی در اپ گالری بارگذاری شده و می‌توان از آن‌ها برای مسیریابی داخل اتومبیل شخصی یا دریافت راهنمایی حین استفاده از وسایل نقلیه عمومی بهره برد. برای حمل و نقل می‌توانید روی خدمات اپلیکیشن Lyft و Uber حساب کنید. در بخش Productivity نیز اپلیکیشن‌های متعددی پیدا خواهید کرد.

از جمله قسمت‌هایی که ضعف در آن احساس می‌شود، دسته‌بندی پیام‌رسان‌ها و ویدیو استریمینگ است. البته، در گوشی‌های فاقد GMS هواوی اجبار و اصراری بر عدم استفاده از دیگر فروشگاه‌های اپلیکیشن ندارد، در نتیجه برای تامین برنامه‌های کاربردی یا تفریحی مورد نیاز می‌توانید از آمازون اپ استور نیز بهره ببرید. با در نظر گرفتن امکان نصب و استفاده از Amazon Appstore، بخش قابل توجهی از محدودیت‌های کنونی اپ گالری برطرف خواهند شد.

بررسی اپ گالری

با این حال در بررسی اولیه فروشگاه اپلیکیشن هواوی، ابتدا تنها روی ظرفیت خود آن حساب کرده و در ادامه، کمبودها را در صورت برطرف شدن با مراجعه به آمازون اپ استور، به این فروشگاه ارجاع خواهیم داد. دست به دست دادن این دو فروشگاه خیال کاربران را از عدم کمبود نرم افزار در صورت خرید گوشی‌های جدید هواوی راحت می‌کند. آمازون اپ استور کاملا قابل اطمینان بوده و بیشتر نرم افزارهایش برای نصب و اجرا نیازی به GMS ندارد.

اگر تنها به یک سری اپلیکیشن خاص که بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنید نیاز دارید، کافی است این برنامه‌ها را از گوشی هوشمند قبلی به گوشی هواوی جدید انتقال بدهید. برای این کار از ابزار اختصاصی هواوی به منظور کلون کردن اپلیکیشن‌ها بهره ببرید. اپلیکیشن Phone Clone قادر به انتقال بیشتر نرم افزارهای نصب شده روی یک گوشی به گجتی دیگر است. گوشی مبدا و مقصد می‌تواند ساخت هر شرکتی باشد. از طریق Phone Clone نمی‌توان اپلیکیشن‌های اختصاصی شرکت گوگل و برخی نرم افزارهای بانکی را انتقال داد. البته مشکل عدم امکان نصب برنامه‌های بانکی برای کاربران آمریکایی بوده و در ایران، محدودیتی وجود ندارد.

بعد از روشن کردن گوشی هواوی جدید در ادامه خرید آن، Phone Clone ابزاری کارآمد به منظور انتقال دادن برنامه‌های محبوب از گوشی قدیمی به جدید است. اما بعد از آن دیگر نمی‌توان به Phone Clone متکی بود؛ نمی‌توان انتظار داشت کاربر، گوشی هوشمند قدیمی خود را نگه داشته و در هر مرتبه نیاز به نصب اپلیکیشنی جدید یا آپدیت کردن موارد قبلی، ابتدا آن را داخل گجت قدیمی دریافت و سپس به دیگری انتقال بدهد!

برای از بین بردن دغدغه‌های این چنینی، سومین منبع تامین اپلیکیشن‌های ضروری را نیز برای جبران کم و کسری‌های اپ گالری معرفی می‌کنیم؛ با استفاده از فروشگاه APKPure می‌توانید همه نرم افزارهایی که از گوشی قدیمی به جدید با استفاده از Phone Clone انتقال داده‌اید، به‌روز نگه دارید. حتی برای دریافت برنامه‌های جدید در صورت پیدا نکردن آن‌ها در AppGallery یا Amazon AppStore نیز می‌توانید روی APKPure حساب کنید. مشکل این فروشگاه، عدم اطمینان از کارکرد صحیح همه اپلیکیشن‌های ارائه شده توسط آن بدون GMS است. به همین دلیل آن را در اولویت پایین‌تری در مقایسه با آمازون اپ استور قرار بدهید.

بررسی اپ گالری

اگر یک نرم افزار پیشتر در گوشی هوشمند قدیمی‌تان نصب بوده و آن را در سه فروشگاه معرفی شده در بالا شامل فروشگاه اپ گالری پیدا نکردید، باید به دنبال فایل نصبی آن با پسوند apk بگردید. بسیار از شرکت‌ها، در وب سایتشان علاوه بر ارائه لینک دریافت اپلیکیشن‌های خود از گوگل پلی استور، فایل نصبی آن‌ها را نیز به منظور دانلود مستقیم قرار می‌دهند. با دریافت فایل از وب سایت توسعه‌دهنده، بیشتر خاطر جمع خواهید بود. در نهایت باید در وب سایت‌هایی که فایل apk برنامه‌ها و بازی‌های مختلف را قرار می‌دهند، دست به جستجو بزنید.

برطرف کردن نیاز خود خارج از فروشگاه‌های ای پی کا پیور، آمازون اپ استور و اپ گالری چند مشکل دارد. اولین مورد، اجبار به دریافت و نصب دستی اپلیکیشن‌ها در هر مرتبه نیاز به آپدیت کردن آن‌ها است. مشکل مهم‌تر، احتمال دست‌کاری شدن فایل نصبی و بدافزار بودن آن محسوب می‌شود. گوگل دقیقا با در نظر گرفتن همین احتمال، کاربران را از سایدلود کردن اپلیکیشن‌های اندرویدی منع می‌کند.

وضعیت اپلیکیشن‌های محبوب در AppGallery

در ابتدا، نیازهای اساسی را در نظر می‌گیریم. اپ گالری در ابتدای مسیر توسعه قرار داشته و در حال حاضر نباید انتظار زیادی از آن داشت. برای بررسی، فقط به نسخه‌ رسمی اپلیکیشن‌ها توجه می‌کنیم. با توجه به امکان استفاده از دو فروشگاه ای پی کا پیور و آمازون اپ استور در گوشی‌های هواوی، اپلیکیشن‌های ارائه شده توسط آن‌ها را نیز لحاظ خواهیم کرد.

شبکه‌های اجتماعی

  • AppGallery: یکی از محبوب‌ترین‌ها در اینجا TikTok است. یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی محبوب که اپلیکیشن آن داخل اپل گالری قرار گرفته، Pinterest محسوب می‌شود. اگرچه می‌توان از طریق مرورگر وب به دیگر شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک و توئیتر دسترسی پیدا کرد، اما کاربران زیادی استفاده از اپلیکیشن را ترجیح می‌دهند. از طرفی حین استفاده از آن‌ها در نسخه وب موبایل، امکان استفاده از برخی قابلیت‌ها سلب خواهد شد.
  • Amazon Appstore: اینستاگرام به همراه نسخه عادی و لایت فیس بوک را از فروشگاه اپلیکیشن آمازون پیدا خواهید کرد.
اپ گالری
Facebook
اپ گالری
Instagram
اپ گالری
ShareChat
اپ گالری
TikTok
  • APKPure: از طریق این فروشگاه توانستیم اپلیکیشن توئیتر را روی یک گوشی هواوی فاقد GMS نصب و استفاده کنیم. دو برنامه محبوب Helo و ShareChat نیز از اینجا بدون دردسر قابل نصب هستند. متاسفانه بعد از نصب اسنپت چت به خاطر نبود GMS قادر به اجرای آن نشدیم.

برنامه‌های کاربردی

  • AppGallery: مایکروسافت آفیس در اپ گالری وجود دارد. در نتیجه به منظور سر و کله زدن با اسناد دارای فرمت‌های مختلف، مخصوصا متنی، مشکلی نخواهید داشت. یکی از محبوب‌ترین نرم افزارهای جایگزین برای ابزارهای موبایلی مایکروسافت یعنی WPS Office از فروشگاه اپلیکیشن هواوی قابل نصب است. در صورت استفاده از برنامه وان نوت (OneNote) مایکروسافت به جای اور نوت (Evernote) می‌توانید اپلیکیشن موبایل آن را از اپ گالری دریافت کنید.
اپ گالری
Microsoft Office
اپ گالری
OneDrive
اپ گالری
WPS Office
اپ گالری
Evernote
  • Amazon Appstore: اپلیکیشن‌های وان درایو و دراپ باکس را از فروشگاه آمازون دریافت کنید. اگر کاربر اور نوت بوده ولی آن را در اپ گالری پیدا نکردید، به آمازون اپ استور بروید.
  • APKPure: برای مدیریت پسوردها از اپلیکیشن ۱Password استفاده کنید.

نقشه و مسیریابی

  • AppGallery: همواره یکی از بهترین اپلیکیشن‌های مسیریاب رایگان Here Maps بوده است. این برنامه با ارسال پیغام‌های صوتی شما را حین رانندگی راهنمایی کرده و نیاز به تماشای نقشه را از بین می‌برد. قابلیت بسیار مهم دیگر آن، امکان دانلود نقشه‌ها برای فراهم شدن امکان مسیریابی در زمان آفلاین بودن است. گزینه‌ای دیگر برنامه Sygic است. اپلیکیشن Bing Maps در اپ گالری وجود ندارد. به منظور دریافت راهنمایی در زمان استفاده از وسایل نقلیه عمومی از Moovit استفاده کنید.

نقشه و مسیریابی یکی از کامل‌ترین دسته‌بندی‌های اپ گالری به شمار می‌رود. البته باید قید اپلیکیشن‌های محبوب گوگل در این زمینه یعنی گوگل مپس و مخصوصا Waze را بزنید.

اپ گالری
Uber
اپ گالری
Moovit
اپ گالری
Lyft
اپ گالری
Here

یک سری سرویس مرتبط با مسیریابی و حمل و نقل همچون Transit و Ola Cabs به خاطر نبود GMS قابل استفاده نیستند.

موزیک

  • AppGallery: از طریق فروشگاه اپلیکیشن هواوی به Spotify ،Deezer و Tidal دسترسی دارید. کاربران کشور هند همچنین می‌توانند از نرم افزار JioSaavn استفاده کنند. نسخه‌ای از برنامه موزیک‌یاب Shazam که در اپ گالری قرار گرفته، تقلبی است، پس آن را امتحان نکنید!
  • Amazon Appstore: از این فروشگاه در ابتدا برنامه Amazon Music را نصب و اجرا کردیم. در صورتی که پیشتر اشتراک‌های سرویس‌های مربوط به مالتی مدیای شرکت آمازون را خریداری کرده باشید، هیچ نیازی به GMS نخواهید داشت. کاربران دوست‌دار دریافت متن آهنگ‌های در حال پخش به صورت خودکار می‌توانند از MusixMatch بهره ببرند.
بررسی اپ گالری
Amazonmusic
بررسی اپ گالری
Musixmatch
بررسی اپ گالری
Spotify
بررسی اپ گالری
Tidal
  • APKPure: در صورتی که Shazam یا SoundHound را به MusixMatch ترجیح می‌دهید، آن‌ها را از فروشگاه ای پی کا پیور دریافت کنید. اپلیکیشن iHeartRadio نیز قابل دریافت و نصب است، هر چند فقط در کشورهای کانادا، استرالیا، نیوزیلند و آمریکا کاربرد دارد. متاسفانه نبود GMS شما را از SoundCloud محروم خواهد کرد.

تناسب اندام

اگر یک مچ‌بند ردیاب سلامت یا ساعت هوشمند دارای برند آنر و هواوی دارید، از طریق اپلیکیشن Huawei Health قادر به برقراری ارتباط بین آن‌ها و گوشی هوشمند خود خواهید شد. در فروشگاه AppGallery علاوه بر آن، به نرم افزارهای Strava ،Garmin و Fitbit نیز دسترسی دارید.

بررسی اپ گالری
Fitbit
بررسی اپ گالری
Garmin Connect
بررسی اپ گالری
Mi Fit
Strava

در اینجا برنامه Mi Fit را پیدا نخواهید کرد، هر چند با استفاده از Phone Clone توانستیم آن را بعد از انتقال به یک گوشی هواوی از یک گوشی اندرویدی دارای برندی دیگر، به راحتی اجرا کنیم. برنامه نام برده از طریق APKPure نیز قابل دریافت است.

پیام‌رسان‌

  • AppGallery: ویچت، کیوکیو، وایبر و تلگرام در اپ گالری وجود دارند. کاربران هندی می‌توانند از Helo و ShareChat استفاده کنند. در صورت داشتن اشتراک Jio، اپلیکیشن JioCall را از فروشگاه هواوی دریافت و نصب کنید.
اپ گالری
Facebook Messenger
اپ گالری
JioCall
اپ گالری
Skype
اپ گالری
Viber
  • Amazon Appstore: اپلیکیشن مسنجر (فیس بوک مسنجر) در این فروشگاه قرار گرفته است. نسخه لایت مسنجر در اینجا پیدا نشد، به همین دلیل در صورت نیاز به نصب مسنجر لایت باید به APKPure مراجعه کنید. به منظور برقراری تماس‌های تصویری و ویدیو کنفرانس از Skype بهره ببرید.
  • APKPure: برای کارکنان شرکت‌های حوزه فناوری دسترسی به Slack حیاتی است. برای دانلود و نصب آن به فروشگاه ای پی کا پیور مراجعه کنید.

محتواهای ویدیویی در اپ گالری

  • AppGallery: داخل فروشگاه به فیلم‌های هالیوودی دسترسی خواهید داشت، اما ممکن است کاربران برخی کشورها حین پخش آن‌ها با اخطار مواجه شوند. بسته به محل زندگی کاربر، وضعیت متفاوت خواهد بود. با توجه به عدم ارائه اطلاعات در این زمینه توسط هواوی و عدم امکان تست اپ گالری از سراسر دنیا در حال حاضر، نمی‌توان به طور دقیق کاربران دارای دسترسی به این محتواهای ویدیویی را مشخص کرد. کاربران هندی برای تماشای فیلم به JioTV و Hotstar دسترسی دارند. Plex در فروشگاه نرم افزاری هواوی قرار گرفته، اما به دلیلی نامشخص، بعد از نصب، روی برخی گوشی‌های این شرکت اجرا نمی‌شود. در صورت عدم کارکرد آن روی گوشی هوشمند خود، Plex را از یک فروشگاه دیگر دریافت کنید.
اپ گالری
PLEX
اپ گالری
Amazon Prime Video
اپ گالری
JioTV
اپ گالری
Hotstar
  • Amazon Appstore: اپلیکیشن Amazon Prime Video به راحتی قابل نصب و اجرا است. آمازون در فروشگاه نرم افزاری خود فقط همین اپلیکیشن مخصوص ویدیو استریمینگ را قرار داده و به دیگر رقبا، اجازه حضور نداده است!
  • APKPure: اپلیکیشن‌های +Disney و Hulu از اینجا قابل نصب هستند، هر چند محدودیت زیادی از نظر موقعیت جغرافیایی اعمال کرده و امکان استفاده از محتواهای آن‌ها برای همه میسر نیست.

یوتیوب از جمله اپلیکیشن‌های گوگل بوده و حتی در صورت سایدلود کردن خارج از اپ گالری به خاطر نبود GMS قابل استفاده نخواهد بود. برای تماشای ویدیو از یوتیوب باید از مرورگر وب استفاده کنید. با وجود پشتیبانی از رزولوشن ۴K در نسخه وب، به زیرنویس دسترسی نخواهید داشت. یکی از جایگزین‌ها برای آن NewPipe است. این برنامه را می‌توانید از طریق وب سایت F-Droid دانلود و نصب کنید. توسعه‌دهنده NewPipe، آن را به عنوان نسخه‌ای سبک از یوتیوب معرفی می‌کند. بدون شک با کمی جستجو، اپلیکیشن‌های مشابه دیگری نیز پیدا خواهید کرد.

نتیجه‌گیری ؛ آیا می‌توان به آینده اپ گالری امیدوار بود؟

نبود GMS روی یک گوشی اندرویدی پایان کار نیست و همچنان می‌توان به نرم افزارهای زیادی دسترسی داشت. تقریبا برای هر اپلیکیشن گوگل یا دیگر برنامه‌ها که قادر به نصب یا اجرا بدون GMS نیستند، جایگزینی وجود دارد. با این حال نمی‌توان به تنهایی و با تکیه بر اپ گالری ابزارهای مورد نیاز را تامین کرد، به همین دلیل بعد از خرید یک گوشی هواوی بلافاصله باید آمازون اپ استور را نیز روی آن نصب کنید.

در دسته‌بندی پیام‌رسان‌ها، شبکه‌های اجتماعی و همچنین تفریح و سرگرمی اپ گالری محدود بوده و به تنهایی پاسخگو نیست. در صورتی که تصمیم به فروش گوشی قدیمی‌تان دارید، این کار را بعد از خرید گوشی هواوی جدید انجام بدهید. به این ترتیب می‌توانید با استفاده از Phone Clone اپلیکیشن‌های نصب شده روی گجت کنونی را به راحتی به دستگاه جدید انتقال بدهید. بعد از انتقال، به منظور به‌روزرسانی برنامه‌ها می‌توانید روی اپ گالری و ای پ کا پیور حساب کنید. APKPure به خاطر محدود شدن به اپلیکیشن‌های رایگان، دارای محدودیت‌های خاص خود است، اما هرگز نباید نصب آن را در کنار آمازون اپ استور پشت گوش انداخت.

مشکل فقط نصب یک اپلیکیشن نیست. فاصل نصبی هر نرم افزاری که در سه فروشگاه معرفی شده پیدا نکرده‌اید، با جستجو در وب قابل دریافت خواهد بود، اما برخی از آن‌ها به خاطر نبود GMS اجرا نمی‌شوند. به عنوان نمونه باید به همه اپلیکیشن‌های گوگل نظیر گوگل مپس یا ویز و همچنین ساندکلاد اشاره کرد. برای هر یک از ابزارهای غیر قابل اجرا، جایگزین‌هایی وجود دارد، اما اگر به خاطر داشتن اشتراک، به استفاده از آن‌ها تاکید دارید، باید قید گوشی‌های هواوی را بزنید!

البته راه‌هایی برای دو زدن تحریم‌ها وجود دارد. microG Project یکی از ابزارهای کاربردی به این منظور است. این فریم ورک تایید شده توسط انجمن تخصصی XDA متن باز بوده و کاربرد آن، فراهم کردن امکان نصب و اجرای اپلیکیشن‌های نیازمند گوگل پلی سرویسز در همه گوشی‌ها است. متاسفانه توضیح چگونگی استفاده از microG Project از حوصله این مطلب خارج بوده و به سواد تکنیکی قابل توجهی نیاز دارد. بیشتر کاربران نمی‌توانند روی چنین روش‌هایی حساب کنند.

اپ گالری

به جز محدودیت‌های مربوط به نصب اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل، کم و کسری اپ گالری از بابت تعدد اپلیکیشن‌ها به مرور زمان برطرف خواهد شد. هواوی پیشنهادهای بسیار وسوسه‌کننده‌ای به توسعه‌دهندگان برای همکاری با اپ گالری داده است، به همین دلیل انتظار داریم این فروشگاه با سرعتی بسیار بالا پیشرفت کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.