تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۴:۵۹
کد خبر : 583739

بررسی اولیه گوشی Nothing phone (1)؛ هیاهوی بسیار برای هیچ!

بررسی اولیه گوشی Nothing phone (1)؛ هیاهوی بسیار برای هیچ!

بررسی اولیه گوشی Nothing phone (1)؛ هیاهوی بسیار برای هیچ! پس از شایعات و هیاهوی فراوان بالاخره از گوشی متفاوت ناتینگ فون 1 رونمایی شد. در ادامه به بررسی Nothing phone (1) از نظر طراحی، نمایشگر، دوربین و عملکرد می‌پردازیم. در حالی که بسیاری از شرکت‌های با سابقه از بازار گوشی‌های هوشمند خارج می‌شوند، کمپانی

بررسی اولیه گوشی Nothing phone (1)؛ هیاهوی بسیار برای هیچ!

پس از شایعات و هیاهوی فراوان بالاخره از گوشی متفاوت ناتینگ فون 1 رونمایی شد. در ادامه به بررسی Nothing phone (1) از نظر طراحی، نمایشگر، دوربین و عملکرد می‌پردازیم.

در حالی که بسیاری از شرکت‌های با سابقه از بازار گوشی‌های هوشمند خارج می‌شوند، کمپانی ناتینگ که تنها سابقه تولید یک هدفون را در کارنامه دارد، تصمیم به عرضه یک گوشی میان‌رده متفاوت گرفته است. این گوشی که نایتنگ فون 1 نام دارد از طراحی شفاف بهره می‌برد و به رابط کاربری اختصاصی ناتینگ مجهز شده است.

بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای گوشی‌ های هوشمند منتظر گوشی Nothing phone (1) بودند و ما نیز می‌خواهیم در ادامه به بررسی اولیه این گوشی پرحاشیه بپردازیم.

بررسی اولیه گوشی متفاوت و خاص Nothing phone (1)

طراحی و کیفیت ساخت

  • ۱۵۹.۲ در ۷۵.۸ در ۸.۳ میلی‌متر، ۱۹۳.۵ گرم
  • فریم آلومینیومی، گوریلا گلس 5
  • تاییدیه IP53
  • پنل پشتی شفاف با طرح گلیفبررسی Nothing phone

تصاویر طراحی منحصر به فرد ناتینگ فون 1 به شکل گسترده‌ای در وب منتشر شده است. پنل پشتی شفاف قطعات داخلی گوشی را نشان می‌دهد و به همین خاطر شرکت سازنده آن را طوری طراحی کرده که نظر کاربران را جلب کند. در واقع می‌توان گفت که شرکت ناتینگ مهارت بالایی در این بخش داشته است.

ناتینگ فون 1
ناتینگ فون 1
ناتینگ فون 1
ناتینگ فون 1

البته پیشتر نیز شاهد گوشی‌هایی با پنل شفاف از شرکت‌هایی همچون HTC و شیائومی بوده‌ایم، اما در آنها اکثر قطعاتی که کاربر می‌دید غیرواقعی بودند. این در حالی است که شرکت ناتینگ ابتدا آنچه در برابر چشمان کاربر قرار می‌گیرد را در نظر گرفته و سپس شروع به طراحی اطراف آن کرده است.

بررسی Nothing phone

البته در پنل پشتی شاهد تعدادی LED سفید رنگ هم هستیم که گلیف نام دارند و در هنگام دریافت نوتیفیکیشن روشن می‌شوند. این خطوط همچنین وضعیت شارژ شدن گوشی را نشان می‌دهند. به طور کلی می‌توان گفت که طراحی این گوشی عموم کاربران را جذب نخواهد کرد و احتمالا برای بخش کوچکی جذاب باشد.

بررسی اولیه نمایشگر Nothing phone (1)

  • ۶.۵۵ اینچی اولد
  • ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، تراکم ۴۰۲ پیکسل در اینچ
  • رفرش‌ریت تطبیقی ۱۲۰ هرتز
  • نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز
  • پشتیبانی از HDR

نمایشگر Nothing phone (1) کاملا مسطح است و حاشیه‌های باریکی دارد. خوشبختانه در این گوشی خبری از ناچ نیست و یک حفره کوچک در سمت چپ نمایشگر میزبان دوربین سلفی شده است. حسگر اثر انگشت نیز در زیر نمایشگر قرار دارد. در بررسی اولیه Nothing phone (1)، نمایشگر کیفیت مناسبی داشت و رنگ‌ها را شاداب نشان می‌داد.

بررسی Nothing phone

از دیگر نکات مثبت نمایشگر این گوشی می‌توان به رفرش‌ریت تطبیقی اشاره کرد. نمی‌توان انتظار داشت که همانند گوشی‌های پرچمدار نرخ‌ تازه‌سازی نمایشگر با دقت بالایی تغییر کند، اما در هر حال ناتینگ وعده تغییر رفرش‌ریت بین ۶۰ تا ۱۲۰ هرتز را بر اساس محتوای در حال نمایش داده است.

بررسی اولیه سخت‌افزار و عملکرد Nothing phone (1)

  • تراشه اسنپدراگون 778G، حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت، رم ۸ یا ۱۲ گیگ
  • باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • شارژ سریع ۳۳ وات، شارژ بی‌سیم ۱۵ وات، شارژ بی‌سیم معکوس ۵ وات

مشخصات سخت‌افزاری Nothing phone (1) سبب می‌شود که در میان گوشی های میان رده قرار بگیرد. اسنپدراگون +778G یک تراشه 5G است که یعنی کاربران می‌توانند از اینترنت پرسرعت بهره ببرند. همچنین این تراشه مصرف انرژی پایینی نیز دارد و به راحتی می‌تواند در انجام کارهای روزمره و بازی‌های مختلف شما را همراهی کند.

بررسی Nothing phone

در ادامه بررسی گوشی Nothing phone (1) نوبت به ظرفیت باتری و سرعت شارژ می‌رسد که نه تنها در حد گوشی‌های گران‌قیمت نیست، بلکه از عموم گوشی‌های میان رده قوی نیز عقب‌تر است. البته شرکت سازنده نمی‌خواسته در این زمینه خیلی با شرکت‌های بزرگ فاصله داشته باشد و به همین خاطر شارژر را از جعبه محصول حذف کرده و تنها یک کابل USB-C را به جای آن قرار داده است.

از ویژگی‌های جذاب این گوشی می‌توان به شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس اشاره کرد. شما می‌توانید با شارژ معکوس انرژی مورد نیاز هدفون‌های خود را از طریق گوشی تامین کنید. این قابلیت به ندرت در گوشی‌های میان رده دیده می‌شود و شرکت سازنده نیز مجبور شده برای این کار کمی در تراشه اسنپدراگون تغییر ایجاد کنند.

ناتینگ فون 1

برای نظر دادن در رابطه با عملکرد Nothing phone (1) کمی زود است و باید تا انتشار بررسی های کامل آن صبر کرد؛ اما انتظار داریم که این گوشی در سطح گوگل پیکسل 6a، سامسونگ گلکسی A53 5G و شاید هم وان پلاس نورد 2T ظاهر شود.

بررسی اولیه دوربین Nothing phone (1)

  • دوربین اصلی: ۵۰ مگاپیکسل، دیافراگم f/1.88، حسگر ۱/۱.۵۶ اینچی، پیکسل‌های ۱ میکرومتری، لرزشگیر اپتیکال
  • دوربین فوق عریض: ۵۰ مگاپیکسل، دیافراگم f/2.2، حسگر ۱/۲.۷۶ اینچی، پیکسل‌های ۰.۶۴ میکرومتری
  • دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل، دیافراگم f/2.45، حسگر ۱/۳۱ اینچی، پیکسل‌های ۱ میکرومتری

در بدنه پشتی Nothing phone (1) تنها دو دوربین دیده می‌شود. ظاهرا شرکت سازنده تصمیم داشته رویکردی واقع‌گرایانه اتخاذ کند و دو دوربین باکیفیت را به کاربر ارائه دهد. این در حالی است که این روزها اکثر شرکت‌ها از چهار دوربین در گوشی‌های میان رده خود استفاده می‌کنند که البته حداقل نیمی از آنها بی‌فایده هستند.

بررسی Nothing phone

یکی از کاربردهای جالب خطوط LED پشت بدنه روشن کردن سوژه‌های نزدیک در هنگام عکاسی است. مخصوصا اینکه این خطوط در مقایسه با فلاش دوربین نور را به شکل متعادل‌تری به سوژه می‌تابانند. یک LED قرمز رنگ نیز در بدنه پشتی گوشی قرار دارد که در هنگام فیلم‌برداری روشن می‌شود تا از شخصی به صورت پنهان فیلم‌برداری نشود.

بررسی Nothing phone

دوربین اصلی به تمامی حالت‌های رایج از جمله حالت شب مجهز شده است و در بخش فیلم‌برداری نیز امکان ضبط ویدیو با کیفیت 4K نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه وجود دارد. برای صحبت در رابطه با کیفیت تصاویر و ویدیو‌های دوربین هم باید تا بررسی کامل گوشی Nothing phone (1) صبر کرد.

نرم‌افزار: رابط کاربری Nothing

  • اندروید 12
  • سه سال آپدیت‌های اصلی اندروید
  • ۴ سال آپدیت‌های امنیتیناتینگ فون 1

گوشی ناتینگ فون 1 به نسخه نسبتا ساده‌ای از اندروید مجهز شده است. در رابط کاربری ناتینگ با برنامه‌ها یا ویجت‌های اضافی مواجه نخواهید شد و حتی می‌توان گفت که تجربه کار با آن به میان‌رده‌های گوگل پیکسل شباهت دارد. البته برخی تغییرات کوچک سبب می‌شود که کاربر به این گوشی گرایش پیدا کند. مثلا تاگل‌های تنظیمات سریع ساده‌تر از اندروید خام هستند و بهتر هم عمل می‌کنند.

بررسی Nothing phone

ناتینگ وعده داده که در آینده با آپدیت‌های مختلف امکانات پیشتری را به این گوشی اضافه کند. یکی از این قابلیت‌ها همگام‌شدن گوشی با خودروهای تسلا خواهد بود که به کاربر اجازه می‌دهد با رفتن به بخش تنظیمات سریع گوشی، خودرو را روشن کند. مهمتر از همه اینکه این گوشی ۳ آپدیت اصلی اندروید و ۴ سال آپدیت‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد.

جمع‌بندی

گوشی Nothing phone (1) در بررسی اولیه نسبتا خوب ظاهر شد و می‌توان گفت این ظرفیت را دارد که بازار گوشی‌های میان‌رده را کمی تغییر دهد. کیفیت ساخت،َ طراحی جالب و رابط کاربری ساده و مفید از نقاط مثبت این گوشی هستند. هرچند که برچسب قیمتی ۴۶۹ یورویی ممکن است خریداران احتمالی را مردد کند.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.