تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
کد خبر : 31537

بررسی اولیه ال جی وینگ ؛ چه کارهایی از گوشی دو نمایشگره LG برمی‌آید؟

بررسی اولیه ال جی وینگ ؛ چه کارهایی از گوشی دو نمایشگره LG برمی‌آید؟

بررسی اولیه ال جی وینگ ؛ چه کارهایی از گوشی دو نمایشگره LG برمی‌آید؟ اخیرا شاهد رونمایی از گوشی ال جی وینگ بودیم؛ دستگاهی که دو نمایشگر نامتقارن دارد. اما فایده این صفحه نمایش دوگانه چیست و LG Wing 5G برای استفاده روزمره چقدر کاربرد دارد؟
از یکی دو سال قبل، تب گوشی های منعطف در بازار موبایل بالا گرفت؛ ولی LG چیز متفاوتی را رو کرده است. با وجود اینکه ال جی وینگ ۵G مانند بسیاری از مدل‌های منعطف، نمایشگر دوگانه دارد؛ این دو متقارن نیستند و دستگاه بر پایه یک مکانیسم کشویی ساخته شده است. در ادامه، زوایای پنهان طراحی و قابلیت‌های آن را بررسی می‌کنیم.
زبان طراحی ال جی وینگ در حالت عادی، ال جی Wing مانند هر گوشی هوشمند دیگری به نظر می‌رسد. البته کمی ضخیم‌تر و سنگین‌تر است؛ اما ابعاد صفحه نمایش و نسبت تصویر مناسبی دارد. همچنین به لطف وجود دوربین پاپ‌آپ، هیچ‌گونه برش یا حفره‌ای روی آن دیده نمی‌شود.
در لبه پایینی گوشی هم یک اسپیکر منفرد وجود دارد که صدای قابل قبولی تولید می‌کند. پنل شیشه‌ای پشتی، حالت مات دارد و بسته به زاویه تابش نور، کمی تغییر رنگ می‌دهد. البته لکه‌های ناشی از تما..

بررسی اولیه ال جی وینگ ؛ چه کارهایی از گوشی دو نمایشگره LG برمی‌آید؟

اخیرا شاهد رونمایی از گوشی ال جی وینگ بودیم؛ دستگاهی که دو نمایشگر نامتقارن دارد. اما فایده این صفحه نمایش دوگانه چیست و LG Wing 5G برای استفاده روزمره چقدر کاربرد دارد؟

از یکی دو سال قبل، تب گوشی های منعطف در بازار موبایل بالا گرفت؛ ولی LG چیز متفاوتی را رو کرده است. با وجود اینکه ال جی وینگ ۵G مانند بسیاری از مدل‌های منعطف، نمایشگر دوگانه دارد؛ این دو متقارن نیستند و دستگاه بر پایه یک مکانیسم کشویی ساخته شده است. در ادامه، زوایای پنهان طراحی و قابلیت‌های آن را بررسی می‌کنیم.

زبان طراحی ال جی وینگ

در حالت عادی، ال جی Wing مانند هر گوشی هوشمند دیگری به نظر می‌رسد. البته کمی ضخیم‌تر و سنگین‌تر است؛ اما ابعاد صفحه نمایش و نسبت تصویر مناسبی دارد. همچنین به لطف وجود دوربین پاپ‌آپ، هیچ‌گونه برش یا حفره‌ای روی آن دیده نمی‌شود.

گوشی ال جی وینگ

در لبه پایینی گوشی هم یک اسپیکر منفرد وجود دارد که صدای قابل قبولی تولید می‌کند. پنل شیشه‌ای پشتی، حالت مات دارد و بسته به زاویه تابش نور، کمی تغییر رنگ می‌دهد. البته لکه‌های ناشی از تماس انگشت را نیز تا حدی نمایان می‌سازد.

گوشی ال جی وینگ
گوشی ال جی وینگ
گوشی ال جی وینگ

صفحه نمایش دوگانه

این گوشی یک نمایشگر اصلی ۶.۸ اینچی POLED با لبه‌های خمیده، وضوح ۲۴۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نسبت تصویر ۲۰.۵ به ۹ دارد. داشتن ابعاد بزرگ و کشیده،‌ باعث سهولت استفاده از آن می‌شود. اما با یک چرخش و قرار گرفتن در وضعیت افقی، نمایشگر ثانویه ۳.۹ اینچی ظاهر خواهد شد که تقریبا مربع‌شکل است.

گوشی ال جی وینگ

کاربردهای صفحه نمایش دوگانه

این گوشی دو نمایشگره با ذهنیت مالتی تسکینگ ساخته شده است. نمایشگر دوم بیشتر برای اپلیکیشن های بکاپ کاربرد دارد؛ یعنی اپ‌هایی که همیشه نیاز نیست روی یک صفحه بزرگ ۶.۸ اینچی به نمایش درآیند. مثلا تقویم، اسپاتیفای یا وقتی که می‌خواهید یک تنظیم جزئی را در اپ settings انجام دهید.

حتی می‌توانید نوتیفیکیشن‌ها را روی این نمایشگر کوچک داشته باشید تا اگر مثلا فیلمی را روی صفحه نمایش اصلی می‌بینید، مزاحمتی ایجاد نشود. تعریف میان‌بر برای اجرای برنامه‌ها در نمایشگر دلخواه نیز امکان‌پذیر است.

گوشی ال جی وینگ

ال جی وینگ یک مرورگر وب سفارشی هم دارد که به طور خاص برای کار با دو نمایشگر گوشی طراحی شده است. این مرورگر، ویدیوها را روی صفحه اصلی پخش می‌کند و همزمان به شما اجازه می‌دهد از نمایشگر پایینی، بین زبانه‌های مختلف اسکرول کنید.

برخی اپلیکیشن های دیگر هم توامان روی هر دو صفحه نمایش اجرا می‌شوند تا تجربه کاربری بهتری را رقم بزنند. مثلا هنگام تماشای یک کلیپ از یوتیوب، دکمه‌های کنترلِ پخش روی نمایشگر ثانویه ظاهر می‌شوند. پس برای عقب و جلو کردن ویدیو یا تنظیم روشنایی، بی‌نیاز از لمس صفحه اصلی خواهید بود.

گوشی ال جی وینگ
گوشی ال جی وینگ
گوشی ال جی وینگ

این در مورد بازی‌ها نیز صادق است. مثلا می‌توانید گیم لانچر و بخش تنظیمات آن را روی نمایشگر کوچک‌تر داشته باشید و از نمایشگر اصلی بازی کنید. ال جی در همکاری با توسعه‌دهندگان بازی آسفالت ۹ نشان داد که چگونه داشتن دو صفحه نمایش به کار گیمرها می‌آید. در واقع، نقشه راه و سایر ابزارهای UI روی نمایشگر دوم نمایان می‌شوند تا تمام فضای پنل اصلی به خود بازی اختصاص یابد.

شاید بازی کردن به این صورت چندان راحت نباشد؛ چون ارگونومی و وزن دستگاه باعث عدم توازن می‌شود و نحوه نگه داشتن گوشی هم انگشت‌ها را خسته می‌کند. اما به هر حال، برای گیم‌های اکشن که نیازمند جوی‌استیک مجازی هستند خیلی کاربردی است؛ البته اگر برنامه‌نویسان امکان قرار دادن جوی‌استیک را روی نمایشگر کوچک‌تر فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی گوشی ال جی Wing از زبان سازنده

چیزی که کمی جای نگرانی دارد، وجود فضای خالی کوچکی بین نمایشگر چرخان و بدنه اصلی دستگاه است که می‌تواند به ورود گرد و خاک یا آشغال منجر شود. گذر زمان نشان خواهد داد که آیا این مورد، مشکل‌ساز خواهد شد یا خیر؟

دوربین و تجربه گیمبال مانند

طراحی چرخان ال جی وینگ کاربرد دیگری هم دارد. دوربین سه‌گانه در پشت گوشی دارای یک لنز سوپر واید با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است. وقتی که در حالت چرخش‌یافته اپلیکیشن دوربین را باز کنید، فقط امکان استفاده از همین لنز را دارید (ناگفته نماند که سنسور هم ۹۰ درجه می‌چرخد، پس همچنان تصاویر به صورت landscape ثبت می‌شود).

گوشی ال جی وینگ
گوشی ال جی وینگ

در این حالت، تجربه‌ای مشابه استفاده از گیمبال برای‌تان رقم خواهد خورد. نمایشگر پایینی به کنترلر دوربین تبدیل می‌شود و شما یک جوی‌استیک مجازی برای این کار خواهید داشت. همچنین می‌توانید با استفاده از lock mode، نگاه دوربین را قفل کنید؛ حتی در صورت تکان دادن و لرزش گوشی!

بسته به نوع لرزش‌گیری، سه حالت مختلف تصویربرداری هم وجود دارد. البته دستیابی به کیفیت دلخواه، مستلزم نورِ کافی لازم است و در غیر این صورت، نویز در ویدیوها دیده می‌شود.

اما به دوربین‌های معمولی گوشی برسیم که یکی دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و دیگری، فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی است. با فعال‌سازی Portrait Mode می‌توانید بزرگ‌نمایی دو برابر ایجاد کنید. در واقع سنسور های-رزولوشن گوشی، نقش یک لنز تله‌فوتو را ایفا می‌کند؛ مثل چیزی که در گلکسی اس ۲۰ و نوت ۲۰ دیده بودیم.

گوشی ال جی وینگ

همان‌طور که گفته شد، دوربین سلفی از مکانیسم پاپ‌آپ برخوردار است. سنسور ۳۲ مگاپیکسلی آن باید از عهده‌ی ثبت تصاویر باکیفیت برآید. یک حالت دوگانه هم برای دوربین وجود دارد که با آن می‌توانید همزمان از دوربین‌های عقب و جلو، فیلم‌برداری کنید.

پردازنده و سخت افزار

ال جی وینگ ظاهر خاص و جذابی دارد؛ اما سخت افزارهای داخلی آن بهترین نیستند. این گوشی از اسنپدراگون ۷۶۵G قدرت می‌گیرد که تراشه خوبی است؛ ولی نه در حدی که صدرنشین رتبه‌بندی بنچمارک‌ها باشد.

وجود رم ۸ گیگ و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی، کافی به نظر می‌رسد؛ هرچند که در برخی مناطق نسخه ۱۲۸ گیگ گوشی عرضه می‌شود.

گوشی ال جی وینگ

شاید برای پایین نگه داشتن قیمت، ال جی از بعضی چیزها زده باشد؛ ولی Wing باز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. البته فعلا از قضاوت نهایی خودداری می‌کنیم؛ چون نرم افزار آن، هنوز نسخه نهایی نیست.

قیمت و تاریخ عرضه ال جی وینگ

کمپانی کره‌ای جزئیاتی را درباره قیمت و زمان‌بندی فروش گوشی اعلام نکرده است. با وجود این، شایعات از مبلغی در حدود ۱۰۰۰ دلار حکایت دارند؛ رقمی که با نوآوری‌های موجود در ال جی وینگ، منطقی به نظر می‌رسد.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.