تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
کد خبر : 58198

بررسی انواع سرور های مجازی و روش های انتخاب آن ها

بررسی انواع سرور های مجازی و روش های انتخاب آن ها

فهرست۱ سرور مجازی چیست؟۲ آشنایی با دیتاسنتر ها۳ با انواع سرور های مجازی آشنا شوید۳.۱ سرور مجازی ایران۳.۲ مزایای استفاده از سرور مجازی ایرانی۳.۳ سرور مجازی خارجی۳.۳.۱ برخی از مزایای سرور های خارجی به جرات می‌توان گفت که اینترنت و شبکه‌های موجود در آن یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی این روزهای زندگی بشر هستند؛ جاییکه …

به جرات می‌توان گفت که اینترنت و شبکه‌های موجود در آن یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی این روزهای زندگی بشر هستند؛ جاییکه اطلاعات مهم در این شبکه‌ها رد و بدل شده و بسیاری از دیگر کارهای مهم در آن انجام می‌شود.

جالب است بدانید که کامپیوترها درهمه کشورهای دنیا با یکدیگر در ارتباط بوده و به وسیله یک کابل مجازی به یکدیگر متصل شده‌اند تا در نهایت کامپیوترهایی که با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، به عنوان یک شبکه شناخته شوند.

زمانی که شما به هر دلیلی اینترنت خود را روشن می‌کنید یعنی اینکه به شبکه جهانی متصل شده‌اید و در این راه با آدرس مشخصی که دارید، در حال انجام فعالیت هستید. دراین میان برخی از کاربران با آدرس مشخصی که دارند در حال سرویس دهی به سایر کاربران هستند و سایر کاربران می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

به این سرویس دهنده‌ها، سرور مجازی گفته می‌شود. درادامه با ما همراه باشید تا انواع سرورهای مجازی و نحوه انتخاب هر کدام از آن‌ها را به طور کامل بررسی نماییم.

 

سرور مجازی چیست؟

در سرورهای مجازی یک سری اطلاعات و داده‌ها قرار گرفته شده است که کاربر با اتصال به آن می‌تواند به صورت کامل به تمامی اطلاعات و امکانات آن دسترسی پیدا کند بدون اینکه مشکلی در روند اتصال سایر کاربران به وجود آید. شما می‌توانید به تمامی فضای سرور دسترسی پیدا کنید و به کار خود سرعت ببخشید. سیستم عاملی که بر روی سرور مجازی نصب می‌شود در واقع یک بخش کوچک از سرور اختصاصی است که می‌تواند به صورت کامل به کاربران خود سرویس دهی کند. اگر قصد تهیه و خرید سرور مجازی را دارید بهتراست قبل از خرید، مقاله راهنمای انتخاب سرور مجازی مناسب و نکاتی که باید بدانیم را به صورت کامل مطالعه کنید.

آشنایی با دیتاسنتر ها

دیتا سنتر به معنای مرکز داده است، یعنی جایی که داده‌ها در آن نگهداری می‌شود. لازم است بدانید که سرورها به دلیل نگهداری داده‌های سنگین بسیار قدرتمند هستند و در طول شبانه روز میزان حرارت بسیار بالایی را به محیط وارد می کنند بنابراین قطعا باید یک مکان مناسب برای نگهداری آن ها در نظر گرفته شود. مکان مناسب برای نگهداری این سرورها همان دیتا سنتر است که شرایط را به گونه ای مهیا می کند که هیچگونه عوامل محیطی نتواند بر روی آن تاثیر منفی بگذارد.

با انواع سرور های مجازی آشنا شوید

به همان دلایلی که در بالا توضیح دادیم گاهی کاربر نیاز پیدا می کند که یک سرور مجازی را خریداری و به آن دسترسی پیدا کند. به این منظور سرورهای مجازی زیادی وجود دارند که اصلی ترین تفاوت آن ها در محل قرار گیری دیتا سنتراست؛ یعنی جاییکه داده ها در آن قرار گرفته اند در انتخاب بهترین سرور مجازی بسیار مهم است. برخی از سرورها همانند سرورهای مجازی ایران و یا خارج از ایران که دیتا سنتر آن ها با یکدیگر متفاوت است، دارای مشخصات ویژه ای هستند که کاربر با توجه به نیاز خود می تواند به هر کدام از آن ها دسترسی پیدا کند.

سرور مجازی ایران

همانطوری که از نام این سرور پیدا است، داده ها در داخل ایران نگهداری می شوند و به همین دلیل دسترسی به هر کدام از آن ها برای یک کاربر ایرانی ساده تر خواهد بود. به دلیل همین شرایط مکانی، هزینه دسترسی به سرور های مجازی ایرانی کمتر از سرورهای خارجی بوده و به همین دلیل برخی از کاربران تمایل به اتصال به این سرورها دارند. اگر بخواهیم از لحاظ امنیتی سرور های مجازی داخلی ایران را بررسی نماییم باید بگوییم که مسئله امنیت به دیتا سنتر، به سیستم عامل و نیز نرم افزار آن بستگی دارد.

مزایای استفاده از سرور مجازی ایرانی

  • از مزایای سرورهای مجازی ایران می توان به پایداری نسبی آن ها اشاره کرد چرا که در صورت قطع اینترنت جهانی نیز کاربران ایرانی می توانند به وسیله اینترنت داخلی به آن دسترسی پیدا کنند.
  • همانطور که گفتیم شرکت هایی که سرور های مجازی ایرانی را ارائه می دهند، در داخل کشور هستند بنابراین کاربران به راحتی می توانند در صورت بروز هرگونه مشکلی با آن ها ارتباط بگیرند و مشکل خود را برطرف نمایند.
  • مزایای این سرورها می توان به تاثیر سرور مجازی ایرانی در سئو برخی از سایت های پر ترافیک اشاره کرد که به مدیریت بهتر و راحت تر سایت کمک خواهد کرد.
  • کاربرانی که در داخل ایران هستند و سرور های مجازی ایرانی را خریداری می کنند نسبت به کاربران خارجی که از این سرور ها استفاده می کنند، قابلیت دسترسی بهتری دارند.

سرور مجازی خارجی

دیتا سنتر سرورهای مجازی خارجی برخلاف سرورهای مجازی ایرانی، در خارج از کشور قرار گرفته اند و به همین دلیل به آن ها سرورهای مجازی خارجی گفته می شود. برخی از دیتا سنتر این سرورها در کشورهایی همچون آلمان، هلند، آمریکا، انگلیس و فرانسه قرار گرفته و به کاربران اینترنتی خدمت رسانی می کنند.

بررسی انواع سرور های مجازی و روش های انتخاب آن ها

برخی از مزایای سرور های خارجی

  • سرورهای مجازی خارجی نسبت به سرورهای داخلی دارای قدرت شبکه بالاتری هستند و به همین دلیل پهنای باند بیشتری را پوشش می دهند تا جایی‌که پایداری بیشتری را نیز خواهند داشت.
  • کاربران ایرانی اگر بخواهند از سرور های مجازی خارجی استفاده کنند، متحمل هزینه بیشتری می شوند که البته این هزینه نسبت به سرعت و قدرت شبکه متعادل خواهد بود.
  • از لحاظ امنیتی درباره سرور های مجازی خارجی باید گفت که این امر بستگی به دیتا سنتر دارد و مقایسه آن با سرور های داخلی امری نسبی است.
  • دسترسی به سرور های مجازی خارجی برای کاربرانی ایرانی بسیار پرقدرت و پر سرعت خواهد بود اما اگر شرایطی را در نظر بگیرید که اینترنت جهانی با مشکل روبه رو شود، این دسترسی برای کاربران ایرانی محدود می شود.
  • از آن جایی‌که مدیریت سرورهای مجازی خارجی در خارج از کشورانجام می شود، پشتیبانی و ارتباط با مرکزبرای کاربران ایرانی تا حدودی مشکل خواهد بود. همچنین تغییر مشخصات سرور نیز در نوع خارجی آن دارای محدودیت است اما این انعطاف پذیری در سرورهای مجازی ایرانی بیشتر است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.