تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
کد خبر : 48955

بررسی آخرین وضعیت کرونا در جلسه کمیسیون کمیسیون بهداشت

بررسی آخرین وضعیت کرونا در جلسه کمیسیون کمیسیون بهداشت

بررسی آخرین وضعیت کرونا در جلسه کمیسیون کمیسیون بهداشت سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی گزارشات مربوط به کارشناسان مرکز پژوهش ها و اندیشکده سلامت مولانا درباره آخرین وضعیت کرون..

بررسی آخرین وضعیت کرونا در جلسه کمیسیون کمیسیون بهداشت

بررسی آخرین وضعیت کرونا در جلسه کمیسیون کمیسیون بهداشت

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی گزارشات مربوط به کارشناسان مرکز پژوهش ها و اندیشکده سلامت مولانا درباره آخرین وضعیت کرونا و راه های کنترل هر چه بهتر آن در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

زهرا شیخی در گفت و گو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان گفت: این جلسه با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و رئیس اندیشکده سلامت مولانا برای ارائه گزارشی از وضعیت کرونا برگزار شد.

وی ادامه داد: کارشناس مرکز پژوهش ها به ارائه گزارشی در مورد واردات واکسن از بخش خصوصی پرداخته که طبق بخش خصوصی از ظرفیت خوبی برای واردات واکسن برخوردار است، اما باید واکسن از طریق دولت و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار ‌گیرد. مرکز پژوهش ها ۲۴ مطالعه در حوزه کرونا انجام داده که گزارش ها در تعامل با کمیسیون بهداشت و درمان و بر اساس نیاز روز تدوین می شود.
شیخی ادامه داد: بر اساس گزارش ارائه شده، جایگاه و نقش مرکز کنترل بیماری‌ها، مولفه تاب آوری نظام سلامت در مقابل تهدیدات بیولوژیک، بررسی و شناسایی الگوهای موفق مدیریت و کنترل پاندمی و تهدیدات بیولوژیک و بررسی آثار و عواقب پاندمی کرونا به سلامت از موارد کلیدی و مهم است که باید به آن به دقت پرداخته شود.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به گزارشی دباغ رییس اندیشکده سلامت مولانا درباره وضعیت کرونا در کشور گفت که طبق این گزارش بیشترین آمار واکسیناسیون در دنیا به ترتیب مربوط به چین، آمریکا و هندوستان است و برخی کشورها بدون تزریق واکسن و اجبار آنها توانسته اند با اتخاذ تدابیر مناسب وضعیت خود را بهبود دهند. همچنین محدودیت های اجتماعی و حمل و نقل از واکسن بسیار مهم تر و موثرتر است و برخی کشورها با توجه به این مباحث تعداد مبتلایان خود را تک رقمی کرده اند. کشورهایی مانند کانادا و استرالیا با وجودی که میزان تعداد ابتلایان کاهش یافته اما محدودیت ها و قرنطینه را به شدت اجرا می کنند.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.