تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۸:۵۳
کد خبر : 62844

برخی از حافظه های NVMe SSD عملکرد کُندی با ویندوز ۱۱ دارند

برخی از حافظه های NVMe SSD عملکرد کُندی با ویندوز ۱۱ دارند

برخی از حافظه های NVMe SSD عملکرد کُندی با ویندوز ۱۱ دارندبرخی از کاربران خبر از مشکل کُندی سرعت حافظه های NVMe SSD بعد از ارتقا سیستم عامل خود به ویندوز ۱۱ داده‌اند. اما مشکل چیست و چطور رفع می‌شود؟
..

برخی از حافظه های NVMe SSD عملکرد کُندی با ویندوز ۱۱ دارند

برخی از کاربران خبر از مشکل کُندی سرعت حافظه های NVMe SSD بعد از ارتقا سیستم عامل خود به ویندوز ۱۱ داده‌اند. اما مشکل چیست و چطور رفع می‌شود؟

ویندوز ۱۱ دارای مشکلات مختلف است و در حالی که دو ماه از عرضه آن می‌گذرد، هنوز هم شاهد بروز مشکلات جدیدی در آن هستیم یا مشکلات قدیمی بیشتر نمایان می‌شوند. یکی از جدیدترین مشکلاتی که در این سیستم عامل ظهور کرده، کند شدن سرعت حافظه‌های SSD است. اگر از عملکرد حافظه اس اس دی روی ویندوز ۱۰ رضایت داشتید، شاید ویندوز ۱۱ نتواند همان عملکرد را در اختیار شما بگذارد. برخی از کاربران خبر از کُندی سرعت حافظه های NVMe SSD روی ویندوز ۱۱ نسبت به نسخه قبلی ویندوز می‌دهند.

کندی حافظه های NVMe SSD در ویندوز 11

این مشکل معمولاً روی سرعت نوشتن تصادفی تأثیرگذار است که می‌تواند ۲ تا ۴ برابر کندتر از نسخه قبلی ویندوز باشد. بعید است که این مشکل با یک درایور خاص باشد؛ چرا که کاربران گزارش دهنده از درایورهایی با سازندگان مختلف استفاده کرده‌اند.

کندی حافظه های NVMe SSD در ویندوز 11

در برخی از موارد حتی سرعت خواندن تصادفی هم کاهش پیدا کرده است. جالب اینجاست که برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد این مشکل فقط روی درایوی ظاهر می‌شود که خود ویندوز ۱۱ روی آن نصب می‌شود و اگر یک SSD ثانویه داشته باشید، با سرعت کامل به کار خودش ادامه می‌دهد. جالب اینجاست که این مشکل روی سرعت خواندن و نوشتن معمولی تأثیر گذار نیست و گاهی اوقات حتی بهتر هم می‌شود.

کشف مشکل ویندوز ۱۱ با حافظه های NVMe SSD تازه نیست و به ۳ ماه قبل بازمی‌گردد. یکی از کارمندان مایکروسافت هم تأیید کرده که این شرکت از مشکل موجود آگاه بوده و درحال بررسی علت آن است. اما از سه ماه پیش تاکنون تاپیک‌هایی که کاربران در تالارهای گفتگو مایکروسافت ایجاد کرده‌اند همچنان بدون جواب و باز مانده است که نشان می‌دهد مایکروسافت هنوز به هیچ راه حلی برای این مشکل دست پیدا نکرده است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.