تاریخ انتشار : جمعه ۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
کد خبر : 55156

برج آزادی میزبان روز ملی استقلال کشور اکراین

برج آزادی میزبان روز ملی استقلال کشور اکراین

کافه دانش: برج آزادی در روز ملی استقلال اکراین با پرچم این کشور رنگارنگ شد. به گزارش روابط عمومی برج آزادی، در این مراسم با حضور سفیر کشور اکراین، بوردیلیاک سرگئی تصاویری از پرچم کشور اکراین بر روی بدنه برج آزادی به مناسبت روز ملی استقلال کشور اکراین نورپردازی شد. این مشارکت نمادین نماد ملی کشور با سفارت اکراین در مراسم‌های بین المللی به مناسبت ۳۰مین سالگرد استقلال اوکراین ماهیت دوستانه روابط …

کافه دانش: برج آزادی در روز ملی استقلال اکراین با پرچم این کشور رنگارنگ شد.

به گزارش روابط عمومی برج آزادی، در این مراسم با حضور سفیر کشور اکراین، بوردیلیاک سرگئی تصاویری از پرچم کشور اکراین بر روی بدنه برج آزادی به مناسبت روز ملی استقلال کشور اکراین نورپردازی شد.

این مشارکت نمادین نماد ملی کشور با سفارت اکراین در مراسم‌های بین المللی به مناسبت ۳۰مین سالگرد استقلال اوکراین ماهیت دوستانه روابط بین مردم ما را نشان خواهد داد و باعث ارتقاء همکاری های بعدی بین دو کشور در همه زمینه ها خواهد گردید.

روز ملی در اوکراین ۲۴ آگوست (۲ شهریور) است. این روز در کشور اوکراین، روز گرامیداشت اعلام استقلال کشور اوکراین توسط ورخونوا رادا از اتحادیه جماهیر شوروی است. آغاز دهه‌ ۱۹۹۰، شروع فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی بود. در ۱۶ جولای ۱۹۹۰، دولت آن زمان اوکراین، اعلام کرد که حق حاکمیت بر کشور اوکراین متعلق به دولت اوکراین است و کشور شوروی اجازه دخالت در امور اوکراین را ندارد. یک سال بعد، ۱۶ جولای به‌عنوان روز استقلال در کشور اوکراین جشن گرفته‌ شد.

در آگوست ۱۹۹۱ کودتایی برای بازگرداندن کمونیست به اتحاد جماهیر شوروی انجام شد که به شکست انجامید. به واسطه این کودتا و ترس از سلطه دوباره کمونیست بر کشور اوکراین، نمایندگان مردم، پرچم اوکراین را به تالار برگزاری جلسات ورخونوا رادا بردند.

در ۲۴ آگوست (۲ شهریور) لایحه استقلال کشور اوکراین از اتحادیه جماهیر شوروی، توسط پارلمان این کشور به تصویب رسید و یک پرچم زرد و آبی بالای ساختمان ورخونوا رادا نمایان شد.

سید عباس عظیمی رئیس برج آزادی ضمن تبریک روز ملی استقلال اکراین، برای برگزاری روزهای ملی و هفته های فرهنگی تمامی کشورهایی که در ایران سفارت دارند  اعلام آمادگی کرد.

انتشار: کوروش جم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.