تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
کد خبر : 69594

برترین توییت های فارسی سال ۱۴۰۰

برترین توییت های فارسی سال ۱۴۰۰

برترین توییت های فارسی سال ۱۴۰۰توییتر یکی از محبوبترین پلتفرم‌های اجتماعی در میان ایرانیان است و قصد داریم در این مطلب برترین توییت های فارسی را در سال ۱۴۰۰ بررسی کنیم.
یکی از پلتفرم‌های محبوب در میان..

برترین توییت های فارسی سال ۱۴۰۰

توییتر یکی از محبوبترین پلتفرم‌های اجتماعی در میان ایرانیان است و قصد داریم در این مطلب برترین توییت های فارسی را در سال ۱۴۰۰ بررسی کنیم.

یکی از پلتفرم‌های محبوب در میان ایرانیان، توییتر است، چرا که آمار نشان می‌دهد در سال ۱۳۹۹ حدود دو میلیون کاربر ایرانی در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کرده‌اند و جالب اینجاست که این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۳.۲ میلیون کاربر رسیده که افزایش چشمگیری بوده است.

برترین توییت های فارسی کدام‌اند؟

از طرف دیگر بر اساس آنچه گزارش شده تعداد پست‌ها نیز از ۵۰۰ میلیون در ۹۹ به حدود ۷۰۰ میلیون پست در سال جاری رسیده و در این میان حدود ۱۷۰ کاربر بالای ۱۰۰ هزار فالور داشته‌اند در حالی که ۱۳۰۰ نفر بیش از ۲۰ هزار فالور دریافت کرده‌اند. تعداد ایرانیانی که فالور میلیونی دارند نیز به تعداد انگشتان دست است.

در این مطلب قصد داریم از میان ۸۰۰ میلیون پست که هر روز نیز بر تعداد آنها افزوده می‌شود، ۱۰ توییت برتر را که هزاران لایک دریافت کرده‌اند، معرفی کنیم. گفتنی است که معیار انتخابی ما برای گزینش برترین توییت‌ها تعداد لایکی است که دریافت کرده‌اند.

توییتر بستری است که در آن باید با محدودیت تعداد کلمات کنار آمد. متن محور بودن این پلتفرم باعث شده تا مورد پسند کاربران قرار بگیرد و به عبارتی می‌توان گفت که نقطه مقابل اینستاگرام خواهد بود. خوشبختانه توییتر هم از طریق اپلیکیشن موبایل و در قالب نسخه وب در دسترس کاربران قرار گرفته است.

به نوشته‌هایی که توسط کاربران منتشر شده، توییت گفته می‌شود. لازم به ذکر است که توییتر در ایران فیلتر است و کاربران با وی پی ان وارد آن می‌شوند. فضای این شبکه اجتماعی به این شکل است که تمامی اخبار سیاسی، فرهنگی و ورزشی را پوشش می‌دهد و از این بستر به سایر بسترها گسترش می‌یابد.

اگرچه این بستر شایعات زیادی را در خود پرورش می‌دهد، اما نباید ارزش خبری که دارد را نادیده گرفت. عمده اخباری که روزانه دریافت می‌کنیم ابتدا در این پلتفرم تولید می‌شوند و پس از چند روز با تأخیر در دیگر شبکه های اجتماعی نمود پیدا می‌کنند. امر مهم دیگری که در این شبکه مورد توجه کاربران قرار گرفته، محیط دوستانه و صمیمانه‌ای است که در آن وجود دارد.

در واقع در کنار اخبار سیاسی و فرهنگی-ورزشی، عمده فعالیت‌ها و توییت‌هایی که ممکن است با آنها برخورد کنید، متعلق به اوضاع زندگی کاربران و احوالات آنها است که اغلب اوقات نیز درونمایه طنز نیز دارد. یکی از مهم‌ترین محتواهای تولید شده در این شبکه، وضعیت و شرایط روزمره زندگی شامل اتفاقات زندگی، محل کار، داخل شهر و جمع‌های دوستانه است.

برای مثال حدود هشت مورد از انتخاب‌هایی که صورت گرفته، مربوط به زندگی روزمره افرادی است که هزاران لایک دریافت کرده‌اند. دایره این موضوعات شامل عکس گرفتن از کودک لب ساحل برای اولین بار، گریه در حمام، گفتگو با یکی از دندانپزشکان و کار خیرخواهانه او، لیست خالی بیماران کرونایی، پرداخت پول اشتباهی توسط کارتخوان و… می‌شود.

دو عکس دیگری که در این مطلب مورد بررسی قرار گرفته‌اند مربوط به دو چهره برتر و سلبریتی است که شامل بازتاب گسترده عکس سه نفره سیامک انصاری، همایون شجریان و علیرضا عصار و عکس دو نفره عباس جمشیدی‌فر و هومن حاجی عبداللهی می‌شود. نتیجه‌گیری که می‌توان درباره توییتر کرد این است که این شبکه اجتماعی جنبه سرگرمی برای عموم مردم دارد و گاهی اوقات نیز اشخاص سرشناس و مهم و تأثیرگذار در آن غوغا به پا می‌کنند. در ادامه ۱۰ توییت برتر کاربران را در سال ۱۴۰۰ می‌بینیم.

برترین توییت های فارسی

برترین توییت های فارسی

برترین توییت های فارسی

برترین توییت های فارسی

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.