تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
کد خبر : 36300

برترین برنامه‌های پردانلود استور اندرویدی مایکت در دوران پاندمی کرونا اعلام شد

برترین برنامه‌های پردانلود استور اندرویدی مایکت در دوران پاندمی کرونا اعلام شد

برترین برنامه‌های پردانلود استور اندرویدی مایکت در دوران پاندمی کرونا اعلام شددر جدیدترین آمار ارائه شده از مایکت، «واتس اپ» اولین و «ایرانسل من» دهمین برنامه پردانلود در دوران کرونا و در این استور اندرویدی معرفی شد.
در این آمار شاهد برنامه‌هایی در حوزه ارتباط مجازی، سرگرمی، آموزشی و خرید اینترنتی هستیم. در گفت‌وگویی با «خدیجه مشایخ»، مدیر تیم بک اند مایکت به ارائه این آمار و تحلیل آن پرداختیم.

مشایخ، به تشریح ۱۰ برنامه برتر از نظر تعداد دانلود و تغییرات سبک زندگی کاربران پرداخت و بیان کرد:
ما در دوران کرونا، با یک تغییر در جهان روبه‌رو شدیم یعنی جایگزینی فضای عمومی با فضای مجازی؛ اغلب تعاملات حضوری و رودررو به تعامل‌های مجازی تغییر شکل پیدا کرد، جلسه‌های آنلاین به جای حضوری، رسانه‌های مجازی به جای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها، آموزش مجازی به جای کلاس‌های درس مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها و آموزش‌گاه‌ها پررنگ شد، و شاهد نیاز به سرگرم شدن از طریق فیلم و انواع برنامه‌های هنری آنلاین بودیم. در واقع می‌توان گفت اینترنت به یک شریان حیاتی در دوران پاندمی کرونا تبدیل شد و اگر به آمار مصرف اینترنت نگاهی بیا..

برترین برنامه‌های پردانلود استور اندرویدی مایکت در دوران پاندمی کرونا اعلام شد

در جدیدترین آمار ارائه شده از مایکت، «واتس اپ» اولین و «ایرانسل من» دهمین برنامه پردانلود در دوران کرونا و در این استور اندرویدی معرفی شد.

در این آمار شاهد برنامه‌هایی در حوزه ارتباط مجازی، سرگرمی، آموزشی و خرید اینترنتی هستیم. در گفت‌وگویی با «خدیجه مشایخ»، مدیر تیم بک اند مایکت به ارائه این آمار و تحلیل آن پرداختیم.

مایکت

مشایخ، به تشریح ۱۰ برنامه برتر از نظر تعداد دانلود و تغییرات سبک زندگی کاربران پرداخت و بیان کرد:

ما در دوران کرونا، با یک تغییر در جهان روبه‌رو شدیم یعنی جایگزینی فضای عمومی با فضای مجازی؛ اغلب تعاملات حضوری و رودررو به تعامل‌های مجازی تغییر شکل پیدا کرد، جلسه‌های آنلاین به جای حضوری، رسانه‌های مجازی به جای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها، آموزش مجازی به جای کلاس‌های درس مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها و آموزش‌گاه‌ها پررنگ شد، و شاهد نیاز به سرگرم شدن از طریق فیلم و انواع برنامه‌های هنری آنلاین بودیم. در واقع می‌توان گفت اینترنت به یک شریان حیاتی در دوران پاندمی کرونا تبدیل شد و اگر به آمار مصرف اینترنت نگاهی بیاندازید متوجه افزایش مصرف اینترنت خواهید شد. طبق بررسی‌های ما در مایکت، کاربران روزانه حدود ۲.۳ میلیون ‌بار بازی و برنامه مورد علاقه‌شان را در این دوران جست‌وجو کرده‌ و به طور ماهانه بیش از ۵۵۰۰ ترابایت حجم دانلود ماهانه داشته‌اند.

وی با اشاره به ۱۰ برنامه برتر از نظر تعداد دانلود و هم‌سویی رتبه‌های دانلود و نیاز کاربران گفت: «این لیست مربوط به بیشترین دانلودها در یک سال گذشته یعنی از بهمن ۹۸ تا ۹۹ می‌شود. در میان ۱۰ برنامه برتر (از نظر میزان دانلود) در مایکت، واتس اپ و اینستاگرام اولین و دومین رتبه را کسب کرده‌اند و این نشان از تغییر سبک زندگی کاربران در این دوران خاص دارد».

مایکت

مدیر تیم بک‌اند مایکت که تحلیل کلان داده‌ها نیز زیر نظر او انجام می‌شود، درباره حضور برنامه‌های ایرانی در لیست پرتعداد‌ترین دانلود گفت: «همانطور که در نمودار مشخص است، در میان ۱۰ اپ برتر از نظر تعداد دانلود شاهد وجود چهار برنامه ایرانی هستیم که به ترتیب شاد، روبیکا، دیجی کالا و ایرانسل من در رتبه‌های چهارم، پنجم، نهم و دهم قرار دارند. به گمان من نوع فعالیت این برنامه‌ها و هماهنگی با نیازهای کاربران نشان می‌دهد که کرونا هم در اقبال آنها نقش داشته است.

مثلا پس از آن که آموزش و پرورش تصمیم گرفت در دوران پاندمی کرونا، تدریس مجازی را در دستور کار خود قرار دهد شبکه اجتماعی دانش‌آموز یا «شاد» ارائه شد. در واقع می‌توان گفت «شاد» رتبه نخست پرتعدادترین دانلود را در بین برنامه‌های ایرانی دارد. ما در مایکت با آخرین تغییرات و خبرهای این برنامه همراه هستیم و همواره آخرین نسخه شاد قابل دسترس کاربران است. روبیکا یک سوپراپلیکیشن است که خدماتی همچون پرداخت، انواع سرگرمی مثل فیلم و موسیقی و بازی و همچنین آموزش دارد.

اگرچه برنامه‌های حوزه خرید اینترنتی همواره قابل توجه کاربران بوده اما در دوران کرونا رشد محسوسی داشته‌اند. دیجی کالا، سومین برنامه پردانلود ایرانی، به عنوان کسب و کار اول بازار ایران در حوزه خرید اینترنتی نشان می‌دهد که چقدر توانسته‌اند نیاز کاربران را در دوران بیماری کووید ۱۹ رفع کنند».

مشایخ با بیان اینکه دسته‌بندی پزشکی و سلامت و آموزش پیشرفت چشم‌گیری در حوزه برنامه‌های اندروید داشته‌اند بیان کرد: «ما شاهد حضور ۸۰۰ برنامه جدید با موضوع اختصاصی کرونا در مایکت بودیم که عمدتا شامل برنامه‌های حوزه پزشکی و آموزشی هستند. یکی از دسته‌بندی‌هایی که در مایکت رشد قابل توجهی داشته گروه برنامه‌های «پزشکی و سلامت» است. برنامه‌های این بخش اغلب قبل از دوران کرونا اصلا وجود نداشته‌ و‌ در این بازه زمانی یک ساله با تعداد بالای دانلود همراه بوده‌اند که سه اپ‌ «ماسک»، «پذیرش ۲۴» و «پزشکت» از جمله‌ی آن‌ها هستند».

وی افزود: «حوزه دیگری که به طبع تغییر نیازهای کاربران با اقبال خوبی روبه‌رو شد، گروه مربوط به برنامه‌های جلسات و ارتباطات گروهی هستند. سرآمد آن‌ها برنامه «اسکایپ» است که رشد سه برابری را نسبت به دوران قبل از کرونا تجربه کرده و «گوگل میت» هم در این دسته‌بندی با دانلود و توجه بالایی مواجه بوده است».

مدیر تیم بک‌اند مایکت به پررنگ شدن نقش رسانه‌ها و بالا رفتن میزان استفاده از اپ‌های خبری در دوران پاندمی اشاره و تصریح کرد: «در ماه‌های گذشته چندین آمار و گزارش‌ تحلیلی از وضعیت کسب و کارها در جهان منتشر شد که در آن نشان می‌داد کسب و کارهای حوزه گردشگری بیشترین ضرر و رسانه‌ها بیشترین رشد اقتصادی داشته‌اند. اپ‌های خبری در استور اندرویدی مایکت هم از این دگرگونی بی‌نصیب نمانده‌اند که نشان از هم‌سویی این تغییر با دیگر کشورها دارد. همچنین برنامه‌های حوزه اشتراک‌گذاری صفحه نمایش، برگزاری کلاس درس و ریموت دسکتاپ در بازه زمانی کرونا تغییرات صعودی دانلود داشته‌اند».

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.