تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
کد خبر : 20866

برای رونمایی از آیفون انعطاف پذیر در آینده‌ای نزدیک آماده باشید!

برای رونمایی از آیفون انعطاف پذیر در آینده‌ای نزدیک آماده باشید!

برای رونمایی از آیفون انعطاف پذیر در آینده‌ای نزدیک آماده باشید! آیفون انعطاف پذیر به نظر می‌رسد که پروژه بزرگ بعدی اپل باشد که در دست توسعه قرار دارد و حالا باید دید تیم کوک و همکارانش، کاری که استیو جابز با معرفی آیفون انجام داد را می‌توانند یک بار دیگر در بازار گوشی های تاشو تکرار کنند یا خیر.
با معرفی آیفون اپل دنیای گوشی های موبایل را دچار تحولی شگرف کرد و این محصولات را از تلفن‌هایی که تنها ویژگی مثبتشان این بود که تقریبا قابل جای دادن در جیب کاربران بودند، به مینی کامپیوترهایی تبدیل کرد که حالا به مرحله‌ای رسیده‌آند که دیگر هیچ نیازی به استفاده از سیستم های کامپیوتری دسکتاپ برای اکثر کاربران باقی نمی‌گذارند.
اما گوشی تاشو ایده‌ی بزرگی است که به عقیده بسیاری از کارشناسان می‌تواند آینده بازار موبایل را تشکیل دهد و حالا مشخص شده که اپل نیز آیفون قابل انعطاف خود را در دست توسعه دارد. با وجود این که اپل هنوز از گوشی ‌تاشو خود رونمایی نکرده، اما پتنت‌های مختلفی توسط این کمپانی به ثبت رسیده‌اند که نشان می‌دهد این برند کوپرتینویی به طور جدی و البته پنهانی، برای ساخت چنین مح..

برای رونمایی از آیفون انعطاف پذیر در آینده‌ای نزدیک آماده باشید!

آیفون انعطاف پذیر به نظر می‌رسد که پروژه بزرگ بعدی اپل باشد که در دست توسعه قرار دارد و حالا باید دید تیم کوک و همکارانش، کاری که استیو جابز با معرفی آیفون انجام داد را می‌توانند یک بار دیگر در بازار گوشی های تاشو تکرار کنند یا خیر.

با معرفی آیفون اپل دنیای گوشی های موبایل را دچار تحولی شگرف کرد و این محصولات را از تلفن‌هایی که تنها ویژگی مثبتشان این بود که تقریبا قابل جای دادن در جیب کاربران بودند، به مینی کامپیوترهایی تبدیل کرد که حالا به مرحله‌ای رسیده‌آند که دیگر هیچ نیازی به استفاده از سیستم های کامپیوتری دسکتاپ برای اکثر کاربران باقی نمی‌گذارند.

اما گوشی تاشو ایده‌ی بزرگی است که به عقیده بسیاری از کارشناسان می‌تواند آینده بازار موبایل را تشکیل دهد و حالا مشخص شده که اپل نیز آیفون قابل انعطاف خود را در دست توسعه دارد. با وجود این که اپل هنوز از گوشی ‌تاشو خود رونمایی نکرده، اما پتنت‌های مختلفی توسط این کمپانی به ثبت رسیده‌اند که نشان می‌دهد این برند کوپرتینویی به طور جدی و البته پنهانی، برای ساخت چنین محصولی فعالیت می‌کند.

حالا به تازگی یک توییت رمزی توسط جان پرازر (Jon Prosser) منتشر شده که نشان می‌دهد ممکن است در آینده‌ای بسیار نزدیک شاهد رونمایی از آیفون قابل خم شدن باشیم. جان پرازر که یکی از افشاگران مطرح حوزه محصولات اپل محسوب می‌شود، یک توییت بسیار کوتاه و مرموز منتشر کرده و مدعی شده است که احتمالا اپل همین حالا هم روند توسعه و ساخت این محصول جذاب را آغاز کرده است.

رونمایی از آیفون قابل انعطاف به سامسونگ بستگی زیادی دارد

رونمایی از آیفون قابل انعطاف

البته فرم گوشی های منعطف هنوز تا مرحله‌ای که به استفاده‌ی عمومی توسط اکثر کاربران برسند فاصله زیادی دارند و به طور مثال سامسونگ به عنوان بزرگترین فروشنده‌ی موبایل هوشمند در جهان، با معرفی گلکسی فولد نتوانسته به آن نتایجی که مدنظرش بود دست پیدا کند و همین حالا هم روند توسعه نسل دوم این گوشی را آغاز کرده است.

اپل معمولا به عنوان برندی شناخته می‌شود که عجله‌ای برای ورود به بازارهای جدید ندارد، اما اکثر اوقات با معرفی یک محصول کامل، معمولا آن بازار را دستخوش تغییرات بزرگ می‌کند. با توجه به پتنت‌های ثبت شده به نظر می‌رسد که اپل می‌خواهد ابتدا مطمئن شود که قابلیت خم شدن، آسیبی به درست کار کردن نمایشگر وارد نمی‌کند. چند ماه پیش بود که ویلیام لاکورس (William LaCourse)، که به عنوان استاد علم شیشه‌شناسی در دانشگاه آلفرد مشغول به کار است، مدعی شده بود که آیفون قابل انعطاف ممکن است بین ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده وارد بازار شود.

آقای لاکورس ادعای خود را با توجه به اظهار نظر مقامات شرکت کورنینگ که در حال ساختن گزینه‌های شیشه‌ای برای قابل انعطاف هستند، مطرح کرده بود. در آن زمان سازنده‌ی گوریلا گلس اعلام کرده بود که راهکارهای آنها تا انتهای سال ۲۰۲۰ آماده استفاده توسط سازندگان خواهند بود. در همین راستا ساعاتی پیش نیز گزارشی را منتشر کردیم مبنی بر این که سامسونگ شراکت جدیدی را با این شرکت آغاز کرده تا روند توسعه نسل جدید پنل‌های شیشه‌ای برای گوشی های تاشو بعدی این کمپانی از طریق خطوط تولید داخل خاک ایالات متحده آمریکا دنبال شود.

اگر این شراکت تا ابتدای سال آینده میلادی به نتیجه برسد، می‌توانیم امیدوار باشیم که اپل و دیگر سازندگان نیز از نتایج آن بهره‌مند شده و گوشی‌ های تاشو خود را با پنل‌های شیشه‌ای سبک‌تر و البته ارزان‌تر روانه‌ی بازار خواهند کرد. گلکسی زد فلیپ یکی از نمونه‌های موفق در بازار گوشی ‌های خم شونده بود که همین هم باعث شد سامسونگ تصمیم بگیرد تا یک ماه دیگر، نسخه‌ی ۵G آن را روانه بازار کند.

ورود اپل منجر به ساخت گوشی های تاشو ارزان‌تر خواهد شد

رونمایی از آیفون قابل انعطاف

اکثر کمپانی‌های سازنده در حال حاضر سخت مشغول فعالیت هستند و به نظر می‌رسد که بازار گوشی‌ های منعطف در آینده‌ای نزدیک دچار تغییراتی اساسی خواهد شد. بله درست است که احتمالا چندین سال تا زمانی که گوشی های منعطف به یک محصول عمومی نظیر اسمارت فون های امروزی تبدیل شوند، فاصله باقی مانده است، اما با توجه به اشتیاق شرکت‌های بزرگ، این فرم قرار نیست که به این زودی‌ها بازار را ترک کند.

یکی از اهداف سامسونگ و کورنینگ در شراکت جدیدشان این است که قیمت نمایشگرهای تاشو را پایین بیاورند تا در نهایت قیمت بالای گوشی های منعطف که مانع اصلی برای بسیاری از کاربران هنگام خرید آنها محسوب می‌شود، پایین‌تر بیاید. حالا با ورود اپل این بازار می‌تواند رقابتی‌تر از قبل شود و حضور فعالانه‌تر برندهای چینی به دنبال آن، می‌تواند قیمت تمام شده‌ی محصولات نهایی را پایین‌تر بیاورد.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.