تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
کد خبر : 63941

برای خرید تردمیل یا دوچرخه ثابت حتما این نکات را بخوانید.

برای خرید تردمیل یا دوچرخه ثابت حتما این نکات را بخوانید.

  همه ما می دانیم که یک خرید ناآگاهانه و شتابزده باعث هدر رفتن وقت و سرمایه ما می شود. به خصوص وسایلی که قیمت بالایی دارند و به راحتی نمی توان کنارشان گذاشت و با یک مدل دیگر جایگزین شان کرد. در این مطلب قصد داریم راجع به نکاتی که باید قبل ار خرید …

 

همه ما می دانیم که یک خرید ناآگاهانه و شتابزده باعث هدر رفتن وقت و سرمایه ما می شود. به خصوص وسایلی که قیمت بالایی دارند و به راحتی نمی توان کنارشان گذاشت و با یک مدل دیگر جایگزین شان کرد. در این مطلب قصد داریم راجع به نکاتی که باید قبل ار خرید تردمیل یا خرید دوچرخه ثابت بدانید، صحبت کنیم. مطالعه این موارد به شما کمک می کند تا بدانید دقیقا به چه چیزی نیاز دارید و یک خرید مناسب و بهینه سازی شده برای نیازهایتان داشته باشید. بعد از مطالعه این نکات می توانید برای خرید تردمیل و یا خرید دوچرخه ثابت به سایت طاهالند مراجعه کنید.

معیارهای ارزیابی و تست تردمیل و دوچرخه ثابت

  1. راحتی (ارگونومی)

کلیدی ترین عنصرنه تنها در مورد خرید تردمیل یا دوچرخه ثابت، بلکه در مورد خرید هر وسیله ورزشی دیگر راحتی است. شما باید هنگام استفاده از وسایل ورزشی و انجام تمرینات هوازی، احساس راحتی داشته باشید و هیچ گونه فشار و استرسی روی هیچ کدام از نواحی بدن شما وجود نداشته باشد.

برای مثال با دوچرخه ثابت شروع می کنیم؛ شما هنگام نشستن بر روی صندلی دوچرخه ثابت باید احساس راحتی داشته باشید. ارتفاع پدال ها باید قابل تنظیم باشد تا بتوانید بر اساس میزان کوتاهی و بلندی قدتان، اندازه آن ها را تغییر دهید.  متخصصین ارتوپد و مربیان حرفه ای معتقدند که صندلی خیلی سفت، باعث درد در دنبالچه و گاهی اوقات بی حسی در پاها و انگشتان پا می شود. بنابراین کلمه کلی تر برای بیان راحتی دستگاه ها، می تواند ارگونومی باشد. علمی که به راحتی و آسایش بدن در هنگام فعالیت های مختلف توجه دارد.

اما راحتی در تردمیل چگونه است؟

اگر تازه کار باشید، دوست دارید با سرعت های کم و پیاده روی های آرام شروع کنید و رفته رفته سرعت خودتان را افزایش دهید. بنابراین دستگاه تردمیلی که خریداری می کنید، باید دارای قابلیت تنظیم سرعت باشد.

  1. صندلی و دسته قابل تنظیم (برای دوچرخه ثابت)

این مورد خاص دوچرخه های ثابت است. صندلی یک دوچرخه ثابت خوب باید قابلیت تنظیم را هم به صورت عمودی (بالا و پایین) و هم به صورت افقی (جلو و عقب) داشته باشد. چرا که در هنگام تمرین باید صندلی را به گونه ای تنظیم کنید تا مناسب ترین موقعیت را برای رکاب زدن داشته باشید.

علاوه بر این، دسته ‌های صندلی نیز باید هم به سمت بالا و پایین و هم به سمت جلو و عقب قابل تنظیم باشد. به این ترتیب، شما فضایی مناسبی برای تمرین دارید و می توانید مناسب ترین موقعیت را برای خود فراهم کنید. هرچه تنظیمات موجود بیشتر باشد، تنظیمات هم به همان نسبت شخصی‌ تر و خاص ‌تر می ‌شوند.  برای مشاهده انواع دوچرخه ثابت خانگی و دوچرخه ثابت باشگاهی می توانید روی این لینک کلیک کنید.

نکته: به دوچرخه های ثابتی که صندلی هایشان دسته دارد، دوچرخه مبله می گویند.

تردمیل2

  1. سبک فرمان در تردمیل و دوچرخه ثابت

دوچرخه های ثابت و تردمیل ها، همانند اتومبیل ها فرمان دارند. این فرمان در قسمت جلویی دستگاه وجود دارد و برای انجام تمرینات بالاتنه است. بنابراین اگر شما مایلید که تمرینات بالاتنه و پایین تنه را به صورت همزمان انجام دهید، باید راحتی کار با فرمان دستگاه را نیز در نظر بگیرید.

  1. مقاومت قابل تنظیم

توانایی تنظیم مقاومت برای سخت ‌تر یا آسان‌ تر کردن تمرین و برای دنبال کردن یک برنامه تناسب اندام گروهی بسیار مهم است. برای مثال در یک باشگاه ورزشی، گروهی از افراد در حال تمرین با مربی هستند و مربی مایل است تا مقاومت تمرین را برای همه اعضای گروه، به مقدار یکسانی تنظیم کند. پس، کنترل مقاومت در صفحه نمایشگر به صورت دیجیتالی، بسیار بهتر از تنظیم آن به صورت دستی و با چرخاندن یک دستگیره مدرج است.

  1. ثبات و عدم لرزش در هنگام تمرین

بگذارید پیش از اینکه توضیح این مورد را شروع کنیم، بگوییم که مقداری نویز و احساس لرزش در هنگام تمرین با سرعت های بالا طبیعی است. اما لرزش و تکان خوردن های شدید در هنگام تمرین با سرعت های پایین و یا متوسط غیر طبیعی است . این نشان از عدم ثبات دستگاه است.

دوچرخه ثابتی که بر روی آن رکاب می زنید یا تردمیلی که بر روی آن می دوید، باید از ثبات کافی برخوردار باشد تا هنگام تمرین از جای خود تکان نخورد و تعادل شما را بر هم نزند. در مورد تردمیل نیز همین موضوع صادق است. بنابراین پیشنهاد می کنیم که هنگام خرید وزن دوچرخه را هم بررسی کنید؛ هرچه سنگین‌ تر باشد، احتمال استحکام و پایداری آن بیشتر می ‌شود.

  1. صفحه نمایشگر دیجیتال

دوچرخه های ثابت و یا تردمیل هایی که یک صفحه نمایشگر دیجیتال دارند، می توانند سرعت، دور در دقیقه، مسافت و میزان مقاومت تمرین را نشان می‌دهد. شاید ممکن است شما بگویید که به دانستن هیچ کدام از این اطلاعات نیازی ندارید. اما بسیاری از مردم تمایل دارند که این آمار در جلوی چشم شان باشد و خودشان مانند یک مربی، نتایج و اهداف شان را پیگیری کنند. دستگاه های ورزشی باشگاهی، باید از این امکان حتما بهره مند باشند. برای مشاهده انواع تردمیل های خانگی و یا تردمیل های باشگاهی می توانید اینجا کلیک کنید.

تردمیل3

امکانات دیگر

علاوه بر معیارهای فوق، کارشناسان به شما پیشنهاد می‌کنند در صورت مطابقت با اهداف شما به دنبال امکانات دیگر نیز باشید، مانند:

 

  • قابلیت اتصال مانیتور ضربان قلب و هدفون

قابلیت بلوتوث برای اتصال هدفون و برنامه ردیاب ضربان قلب می تواند یکی از خواسته های مهم شما از دستگاه ورزشی باشد که خریداری می کنید. به خصوص اگر در باشگاه و در حال تمرین گروهی هستید.

  • نگهدارنده بطری آب

اگر قصد دارید برای مدت زمان طولانی ‌تری ورزش کنید، نگهدارنده بطی آب هم می تواند گزینه خوبی برای یک تردمیل یا دوچرخه ثابت باشد.

سخن آخر در مورد خرید تردمیل و خرید دوچرخه ثابت

ضمن توجه به تمامی موارد بالا در هنگام خرید، میزان فضایی که برای قرار دادن دستگاه در اختیار دارید را نیز مد نظر قرار دهید. برای یک خرید دوچرخه ثابت و یا خرید انواع تردمیل باشگاهی و تردمیل خانگی می توانید از کارشناسان فروشگاه طاهالند کمک بگیرید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.