تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱:۵۶
کد خبر : 585470

برای تبلیغات از چه محتوایی استفاده کنیم؟

برای تبلیغات از چه محتوایی استفاده کنیم؟

در چند سال اخیر سفارش موشن گرافیک بسیار افزایش رفته اما دلیل این افزایش و محبوبیت چیست؟ چه چیزی باعث ده تا این نوع محتوا اینقدر مورد توجه قرار بگیرد؟ یکی از دلایل افزایش موشن گرافیک ها تبلیغات در بستر شبکه های اجتماعی است. با هم ببرسی میکنیم که دلیل آن و اهمیت استفاده از

در چند سال اخیر سفارش موشن گرافیک بسیار افزایش رفته اما دلیل این افزایش و محبوبیت چیست؟ چه چیزی باعث ده تا این نوع محتوا اینقدر مورد توجه قرار بگیرد؟ یکی از دلایل افزایش موشن گرافیک ها تبلیغات در بستر شبکه های اجتماعی است. با هم ببرسی میکنیم که دلیل آن و اهمیت استفاده از آن در چیست؟

 

 

همیشه تبلیغات یکی از موثر ترین راه ها برای افزایش فروش و یا برند سازی است. و میتواند کمک بسیار زیادی به کسب کار ها و پلتفرم های مختلف بکند. اما روش های تبلیغ بسیار متفاوت است. تبلیغات بنری, کلیکی , پوستر , بیلبورد و بسیاری روش های دیگر

اما روشی که امروزه بسیار طرفدار پیدا کرده است و مورد حمایت قرار گرفته  تبلیغات در بستر شبکه های اجتماعی میباشد. تبلیغات در شبکه هایی اجتماعی به دلیل بازخورد بالا و سادگی امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

اما اولین سوالی که همیشه پیش می آید از چه محتوایی برای تبلیغ استفاده کنیم؟

آیا یک عکس از محصول کافی است ؟

آیا یک متن نوشته زیبا میتواند توجه را جلب کند؟

آیا یک پوستر میتواند معرفی محصول را انجام دهد؟

و ….

سوالات این هنگامی که تصمیم به تلیغات میگیرید در ذهن شما ایجاد میشود اما کدام روش مناسب است؟ شما کدام را انتخاب میکنید؟ معیار انتخاب یک محتوای تبلیغاتی چیست ؟

 

معیار های محتوای تبلیغاتی

تبلیغات

 

همه افراد زمانی که تصمیم به تبلیغات برای شرکت , برند و یا محصول خود میگیرند. معیار هایی را برای استفاده از محتوایی تبلیغاتی قرار میدهند.

این معیار ها برای هر کمپین تبلیغاتی متفاوت است. برای مثال یک کمپین مشکلی در مورد بودجه ندارد و فقط کیفیت را معیار اصلی قرار میدهد اما ممکن است کمپینی با محدودیت بودجه همراه باشند و گزینه های کمتری در اختیار خود داشته باشند.

اما معیار هایی هستند که میتوان گفت در 90 درصد مواقع برای همه کمپین ها وجود دارد.

  1. دریافت مفهوم پیام توسط مخاطب
  2. خلاقیت در محتوا
  3. قیمت
  4. جذابیت

این موارد معمولا در تمام کمپین ها مورد توجه قرار میگیرد. اکنون  بررسی میکنیم که آیا ساخت موشن گرافیک به تمام این موارد پاسخ میدهد یا خیر .

دریافت مفهوم پیام توسط مخاطب

در تبلیغات یکی از مهم ترین موارد این است که جامعه هدف متوجه تبلیغ شده باشند و پیام اصلی آن را درک کنند در موشن گرافیک با استفاده از حرکات و کارکتر ها  اشکال مختلف و طرح های گرافیکی مفهوم سناریو نشان داده میشود و همزمان با گویندگی که وجودر دارد این ساختار توضیح داده میشود یعنی در آن واحد فرد هم از طریق بینایی و هم شنوایی محتوا را دریافت میکند. این کار باعث میشود سخت ترین مفهوم ها نیز به آسانی قابل درک کردن باشد. و علاوه بر آن در ذهن نیز قرار بگیرد و فراموشن نشود.

خلاقیت در محتوا

در موشن گرافیک قبل از هرچیزی سناریو آن نوشته میشود. که این خود بیانگر استفاده از خلاقیت در آن است که از ابتدای کار شروع میشود. در سناریو بررسی میشود که در هر سکانس چگونه به چه روشی و با چه المان هایی موشن گرافیک ساخته شود. این روش باعث استفاده از خلاقیت در تک تک سکانس ها میشود.

 

قیمت

شاید در ابتدا فکر کنید  که این نوع محتوا هزینه بسیار بالایی دارد و هر کسی از عهده آن بر نمی آید. اما اینطور نیست تعرفه قیمت موشن گرافیک متغیر است. و با ایجاد پلن های مختلف در بازه قیمتی متفاوت باعث شده بیشتر افراد بتوانند از این نوع محتوا استفاده کنند. هر چقدر کیفیت و استفاده از المان ها و نحوه انیمیت آن ها خلاقانه تر باشد هزینه آن نیز افزایش میباد.

 

جذابیت

استفاده از المان های گرافیکی و یا سه بعدی همرا با افکت ها صدا و انیمیت ها جذاب باعث میشود که افراد جذب ویدیو شوند. در نظر بکیرید سفر از طریق هوپیما توسط موشن گرافیک نشان داده شود استفاده از المان های هواپیما آسمان ابر و انیمت و حرکت دوربین در آن ها چقدر میتواند تاثیر گزار و جذاب باشد

موشن گرافیک و محتوای تبلیغاتی

 

 

حالا به سوال ابتدایی بر میگریدم برای تبلیغات از چه محتوایی استفاده کنیم؟ تا به اینجا تمام مزایا و ویژگی هایی که نیاز هر کمپینی است را شرح داده و توضیح دادیم حالا شما نیاز های خودتان را برآورد کنید. به  احتمال زیاد شما نیز متوجه میشوید که موشن گرافیک میتواند پاسخگو نیاز شما باشد. نوعی محتوا که در تبلیغات مورد توجه بسیاری قرار گرفته است

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.