تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
کد خبر : 28439

براساس مطالعات ولوو بالاترین استفاده از فناوری روز را در میان خودروسازان دارد

براساس مطالعات ولوو بالاترین استفاده از فناوری روز را در میان خودروسازان دارد

براساس مطالعات ولوو بالاترین استفاده از فناوری روز را در میان خودروسازان داردJD Power اخیرا تلاش بسیاری در این راستا انجام داده است تا نشان‌دهد که مشتریان چه خودروهایی را در هر زمینه بیشتر دوست دارند یا به آن علاقه‌ای ندارند. براساس آخرین آمارها و درکنار تست‌های متفاوت برای سنجش کیفیت اولیه خودروسازان و وفاداری خریداران به آن‌ها، JD Power با بهره‌وری از هوش‌مصنوعی توانسته تا به مطالعه‌ای دیگر بپردازد؛ نام این بررسی جدید تجربه استفاده از فناوری ۲۰۲۰ است که مشخص می‌کند هر شرکت خودروسازی چگونه و به چه میزان از فناوری‌های روز در محصولاتش استفاده کرده است.
این نسخه از بررسی مذکور درواقع پنجمین تلاش JD Power برای اندازه‌گیری میزان استفاده از فناوری در خودروهاست و ترکیبی از میزان و نحوه به‌کارگیری فناوری‌های جدید در خودروها می‌باشد. شرکت سوئدی ولوو با امتیاز ۶۱۷ توانست صدرنشین این جدول باشد، پس از آن هم ب‌ام‌و و کادیلاک با امتیازهای ۵۸۳ و ۵۷۷ به مقام‌های دوم و سوم دست یافتند. هیوندای هم (که بسیاری از رقبا نگران عملکرد آن بودند) توانست با ۵۵۶ امتیاز به‌ مقام ششم دست یابد. در آن سوی جدول رده‌بن..

براساس مطالعات ولوو بالاترین استفاده از فناوری روز را در میان خودروسازان دارد

JD Power اخیرا تلاش بسیاری در این راستا انجام داده است تا نشان‌دهد که مشتریان چه خودروهایی را در هر زمینه بیشتر دوست دارند یا به آن علاقه‌ای ندارند. براساس آخرین آمارها و درکنار تست‌های متفاوت برای سنجش کیفیت اولیه خودروسازان و وفاداری خریداران به آن‌ها، JD Power با بهره‌وری از هوش‌مصنوعی توانسته تا به مطالعه‌ای دیگر بپردازد؛ نام این بررسی جدید تجربه استفاده از فناوری ۲۰۲۰ است که مشخص می‌کند هر شرکت خودروسازی چگونه و به چه میزان از فناوری‌های روز در محصولاتش استفاده کرده است.

این نسخه از بررسی مذکور درواقع پنجمین تلاش JD Power برای اندازه‌گیری میزان استفاده از فناوری در خودروهاست و ترکیبی از میزان و نحوه به‌کارگیری فناوری‌های جدید در خودروها می‌باشد. شرکت سوئدی ولوو با امتیاز ۶۱۷ توانست صدرنشین این جدول باشد، پس از آن هم ب‌ام‌و و کادیلاک با امتیازهای ۵۸۳ و ۵۷۷ به مقام‌های دوم و سوم دست یافتند. هیوندای هم (که بسیاری از رقبا نگران عملکرد آن بودند) توانست با ۵۵۶ امتیاز به‌ مقام ششم دست یابد. در آن سوی جدول رده‌بندی، شرکت انگلیسی مینی با کسب ۴۴۴ امتیاز آخر شد. پورشه هم با کسب ۴۵۳ امتیاز تنها توانست مینی را پشت سر بگذارد.

https://cafehdanesh.com/wp-content/uploads/2022/06/2020102a.jpg

بسیاری دوست داشتند بدانند که شرکت تسلا در این رده‌بندی چه جایگاهی را کسب خواهد کرد. JD Power با تسلا امتیاز غیررسمی ۵۹۳ را داده است. دلیل این امر که این امتیاز به‌طور رسمی به تسلا تعلق نگرفته این است که این شرکت تمام موارد لازم برای حضور در این بررسی را نداشته است. براساس مطالعات اخیر تسلا به مسئولان JD Power در ۱۴ ایالت آمریکا اجازه بررسی کیفی محصولاتش را نداده است و این امتیاز تنها براساس بررسی مسئولان JD Power در ۳۵ ایالت دیگر آمریکاست. با احتساب ۵۹۳ امتیاز برای تسلا، این خودروساز پس از ولوو به مقام دوم دست خواهدیافت.

یکی از دستاوردهای بررسی میزان و نحوه استفاده خودروسازان از فناوری در خودروها، علاقه و توجه ویژه مشتریان و مصرف‌کنندگان خودروها به دوربین دیدعقب است که مانند یک چشم برای راننده به انجام وظیفه می‌پردازد. در سوی دیگر ظاهرا مصر‌کنندگان علاقه چندانی به ویژگی‌های کنترلی موسوم به Gesture Control ندارند چراکه مشکلات بسیاری در رابطه با این نحوه تعامل با سیستم اطلاعات-سرگرمی خودرو وجود داشته است. براساس بررسی‌ها Gesture Control در ۳۶ دستگاه از ۱۰۰ دستگاه خودرو عملکرد مناسبی نداشته است.

اوضاع درباره رانندگی نیمه‌خودران نیز چندان تعریفی نداشته و رانندگان درباره این فناوری بیشتر احساس سردرگمی دارند. درحالیکه برخی رانندگان با ابراز اینکه این فناوری از نگرانی‌های آنان هنگام رانندگی کاسته است عده‌ای دیگر به‌سختی می‌توانند به آن اعتماد کنند. JD Power معتقد است که رانندگان باید توسط شرکت‌های خودروساز آموزش‌های مناسب را در رابطه با این فناوری ببینند تا بدانند مثلا فناوری نگهداری خودرو بین خطوط و سیستم‌های مشابه آن چگونه عمل می‌کنند. این آموزش‌ها شانس بهره‌گیری شرکت‌ها از این فناوری‌های به‌روز را نیز افزایش می‌دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.