تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
کد خبر : 64788

بدترین و بهترین خودروهای سال ۲۰۲۱ + تصاویر

بدترین و بهترین خودروهای سال ۲۰۲۱ + تصاویر

بدترین و بهترین خودروهای سال ۲۰۲۱ + تصاویر در ادامه به بدترین و بهترین خودروهای سال ۲۰۲۱ می‌پردازیم. ریویان صنعت خودرو را تکان داده اما برخی شرکت‌های خوشنام ناامیدکننده ظاهر شده‌اند.

به ر..

بدترین و بهترین خودروهای سال ۲۰۲۱ + تصاویر

در ادامه به بدترین و بهترین خودروهای سال ۲۰۲۱ می‌پردازیم. ریویان صنعت خودرو را تکان داده اما برخی شرکت‌های خوشنام ناامیدکننده ظاهر شده‌اند.

به رسم همیشه با آغاز سال جدید وقت آن است که مروری بر سال گذشته داشته باشیم. در ادامه نگاهی به بدترین و بهترین خودروهای سال ۲۰۲۱ خواهیم داشت و در این مطلب مشاهده می‌کنید که شرکت نوپا و کمتر شناخته‌شده‌ای مثل ریویان، پیشرفتی جالب توجه در صنعت خودرو رقم زده ولی امثال تسلا، نیسان و آکورا از پس بدیهی‌ترین انتظارات بر نیامده‌اند.

بهترین خودروهای سال ۲۰۲۱

۱. ریویان R1T

خودرو ریویان R1T - بهترین خودروهای سال 2021

اولین مورد لیست بهترین خودروهای سال ۲۰۲۱ به‌عنوان بهترین پیکاپ سال ۲۰۲۲ از نگاه موتورترند نیز انتخاب شده بود. می‌توان گفت همان‌طور که تسلا مدل S عرصه خودروهای برقی را متحول کرد، ریویان R1T به‌عنوان اولین پیکاپ تولید انبوه قدمی بزرگ در صنعت خودرو برداشته است. ریویان آر ۱ تی پیکاپی مجهز به امکانات پیشرفته متنوع با هندلینگ فوق‌العاده، شتاب‌گیری بسیار سریع و شعاع حرکتی کارآمد است و جالب است بدانید تازه اولین خودروی تولید انبوه شرکت نوپای «ریویان» (Rivian) به حساب می‌آید!

۲. فورد ماوریک

خودرو فورد ماوریک یکی از بهترین خودروهای سال 2021

زمانی که فورد چند سال قبل اعلام کرد روی شاسی بلندها و پیکاپ‌ها متمرکز می‌شود و فروش سایر خودروهای خود – البته به‌جز موستانگ و GT – را کنار می‌گذارد، همه را متعجب کرد. البته هاچبک‌های این خودروساز مثل فیستا و فوکوس یا سدان‌های آن مثل فیوژن همچنان مورد استقبال بودند.

فورد در آن زمان شاسی بلندهای سطح متوسطی نظیر نسل قبلی فورد اسکیپ یا اکو اسپورت را ارائه می‌داد ولی بدون شک بهترین گزینه‌های ممکن نبودند. با این حال، فورد با فورد ماوریک ۲۰۲۲ کاملاً هدف خود را محقق کرده است. ماوریک یک پیکاپ کامپکت با اندازه یک شاسی بلند کامپکت، قیمتی مقرون به صرفه و شعاع حرکتی فوق‌العاده ۸۰۵ کیلومتری است (و ظاهراً به ۹۷۰ کیلومتر هم می‌رسد!) که ظاهری جذاب و در عین حال توانایی‌هایی زیادی دارد.

نکته برجسته فورد ماوریک که باعث تعجب هر فردی است، قیمت پایین آن، نه صرفاً برای یک پیکاپ بلکه در مقایسه با اکثر خودروهای جدید است. جای تعجب دارد که فورد چطور چنین خودروی قابلی را با چنین قیمتی به عرضه رسانده است.

۳. لوسید ایر

خودرو لوسید ایر - بهترین خودروهای سال 2021

لوسید موتورز در طراحی و ساخت لوسید ایر شاهکار کرده است! این شرکت در این سدان برقی قطعات برقی کوچک‌تر و موتور فشرده‌ای را جهت هرچه سبک‌تر کردن وزن آن به کار گرفته و محصول نهایی، تعادل بین عملکرد قوی و بازدهی بالا شده است. همچنین باید به شعاع حرکتی بیش از ۸۰۰ کیلومتری آن اشاره کرد که حتی تسلا مدل S را کنار می‌زند. طراحی و مهندسی این خودرو واقعاً تعجب‌برانگیز است و بی‌دلیل هم بهترین خودروی سال ۲۰۲۲ از نگاه موتورترند لقب نگرفته است.

۴. جیپ رانگلر ۳۹۲

خودرو جیپ رانگلر 392 - بهترین خودروهای سال 2021

پس از اینکه سال‌ها تیونرها نسخه‌های فراوانی از جیپ رانگلر با پیشرانه V8 ارائه کردند، جیپ بالاخره خود دست به کار شد و جیپ رانگلر روبیکان ۳۹۲ را با یک پیشرانه ۶.۴ لیتری V8 سری Hemi با قدرت ۴۷۰ اسب بخار به عرضه رساند. درحالی که فورد برانکو در سال ۲۰۲۲ سر و صدای زیادی به پا کرد، این نسخه از جیپ رانگلر همچنان برجسته ظاهر شد. فیات کرایسلر، سازنده پیشرانه این خودرو، احتیاط را کنار گذاشته و نتیجه، یک خودروی سریع، پر سر و صدا و تشنه سوخت شده است؛ یک گزینه تمام‌عیار برای آمریکایی‌ها.

۵. بی ام و M3 کامپتیشن

خودرو بی ام و M3 کامپتیشن در بهترین خودروهای سال 2021

۲۰ سال قبل ممکن نبود که کسی مجله‌های خودرو را بخواند و با خود نگوید که تیم تحریریه از بی ام و رشوه گرفته است! سدان‌های این غول خودروساز آلمانی زمانی تعادل بین استایل نو و جذاب و سواری فوق‌العاده بودند و سال‌ها مورد تعریف و تمجید قرار گرفتند اما پس از مدتی، ورق کاملاً برگشت. خودروهای BMW به ترکیبی از پیچیدگی، تنظیمات الکترونیکی درهم و برهم و هندلینگ گیج‌کننده تبدیل شدند. با این حال، داستان بی ام و M3 کامپتیشن کاملاً متفاوت است. این خودرو با هندلینگ متعادل و پیشرانه درنده خود، میراث بی ام و سری ۳ را دوباره زنده کرده است.

بدترین خودروهای سال ۲۰۲۱

۱. آکورا TLX تایپ S

خودرو آکورا TLX تایپ S

آکورا با احیای زیربرند تایپ S به دنبال بازگشت به عرصه خودروهای پرفورمنس است اما جای تاسف دارد که اولین خودروی جدید تایپ S یعنی آکورا TLX تایپ S، موفق نشده به هدف خود دست پیدا کند. پیشرانه جدید توئین توربوی V6 این خودرو قدرتمند است ولی سیستم انتقال قدرت بی‌جان خودرو مانعی بزرگ برای آن به حساب می‌آید. TLX تایپ S هنگام استفاده روزمره مثل یک نسخه بهتر و قوی‌تر از هوندا آکورد به نظر می‌رسد اما در محقق کردن وعده‌های آکورا ناتوان است. وقتی به معنای واقعی به آزمایش گذاشته شود، تایرهای آن سریعاً از پا در می‌آیند و کنترل خودرو از دست می‌رود. بهتر است بگوییم آکورا صرفاً در ظاهر یک خودروی پرفورمنس را ارائه داده است.

۲. نیسان فرانتیر

خودرو نیسان فرانتیر 

نیسان تا قبل از عرضه جدیدترین نسخه فرانتیر برای سال ۲۰۲۲، به مدت ۱۶ سال بدون هیچ تغییر و بروزرسانی عمده‌ای این پیکاپ سایز متوسط را روانه بازار کرد. با این وجود، نیسان فرانتیر ۲۰۲۲ هم دست کمی از نسخه‌های قبلی خود ندارد. نیسان طی این مدت می‌توانست یک نسخه به معنای واقعی «جدید» از این خودرو را توسعه بدهد ولی نسخه‌ای بروزرسانی شده از شاسی قدیمی فرانتیر و همچنین یک پیشرانه ۳.۸ لیتری V6 را که اولین بار دو سال قبل در فرانتیر استفاده شد، در نسخه ۲۰۲۲ به کار گرفته است. عملاً هنوز با یک نسخه «جدید» مواجه نیستیم و این خودرو قسمت‌های بسیاری را از نسخه‌های قبلی قرض گرفته است.

البته فضای داخلی جدید نیسان فرانتیر ۲۰۲۲ امیدوارکننده است ولی فناوری‌های آن چندان نو نیستند. نمی‌توان گفت که نیسان فرانتیر به هیچ وجه خودروی راضی‌کننده‌ای نیست اما در برآورده کردن انتظارات بعد از گذشت این سال‌ها، موفق عمل نکرده است.

۳. فولکس واگن GTI

خودرو فولکس واگن GTI

فولکس واگن GTI ده‌ها سال است که یک نمونه معیار بین خودروهای هات‌هاچ محسوب می‌شود. اگر برایتان این سوال پیش آمده که چرا با این حال در لیست بدترین خودروهای سال ۲۰۲۱ قرار گرفته، باید گفت که این نسخه اولین خودروی GTI طی چند ده سال گذشته است که در مقایسه با نسخه قبلی خود، رو به عقب قدم برداشته است.

نسل هشتم GTI تمام مشخصه‌های این سری خودرو را دارد؛ از بدنه جعبه‌مانند و صندلی‌های چهارخانه گرفته تا پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ و گیربکس دستی ۶ سرعته. ولی سیستم تعلیق این خودرو بسیار سفت و سخت است و کیفیت فضای داخلی آن به میزان قابل توجه‌ای نسبت به نسل قبل کاهش پیدا کرده است، جدا از کنترل‌های ثانویه فاجعه‌بار آن.

۲. مزدا MX-30

خودرو مزدا MX-30 - بدترین و بهترین خودروهای سال 2021

افرادی که به دنبال یک خودروی برقی با شعاع حرکتی بین ۳۲۰ تا ۶۵۰ کیلومتر بر ساعت باشند، قطعاً گزینه چندان مقرون به صرفه‌ای را پیدا نخواهند کرد ولی همچنین عجیب است که چطور مزدا شعاع حرکتی ۱۶۰ کیلومتری را برای یک خودروی برقی در سال ۲۰۲۱ کافی دانسته است! شعاع حرکتی پایین مزدا MX-30 به‌خاطر باتری ۳۵.۵ کیلووات ساعتی آن است که اندازه آن تنها یک سوم باتری تسلا مدل S است. البته شاید مقایسه این خودرو با مدل S منصفانه نباشد از آنجا که خودروی مزدا تنها ۳۵ هزار دلار قیمت دارد.

بین نمونه‌های مشابه، نیسان لیف پایین‌رده با قیمتی خیلی پایین‌تر، شعاع حرکتی ۲۴۰ کیلومتری را ارائه می‌دهد. مزدا MX-30 هرچه مزیت نسبت به سایر شاسی بلندهای برقی هم‌قیمت خود نظیر فولکس واگن ID4 و نیسان آریا داشته باشد، شعاع حرکتی فوق‌العاده پایین آن مانع به چشم آمدن آن‌ها می‌شود. در سال ۲۰۲۱ که بازار خودروهای برقی بیشتر از هر زمان دیگری رو به گسترش است، مزدا MX-30 نمی‌تواند یکی از انتظارات اساسی از یک خودروی برقی را برآورده کند.

۱. تسلا مدل S پلید

خودرو تسلا مدل S پلید - بدترین و بهترین خودروهای سال 2021

عرضه تسلا مدل S با فرمان مستطیلی بدون آپشن فرمان دایره‌ای مرسوم، شاید تنها یک دلیل داشته باشد؛ رفتن روی سرخط خبرها و جلب توجه آن دسته از طرفداران پر و پاقرصی که فکر می‌کنند تسلا نماد نوآوری و ساختارشکنی است.

همچنین بخوانید:

پرفروش ترین خودروهای سال ۲۰۲۱

این شرکت آمریکایی پر سر و صدا پیش‌تر هم اتفاقات عجیبی را رقم زده است؛ درب‌های دردسرساز تسلا مدل X معروف به درب‌های فالکن، فراهم کردن امکان تجربه بازی‌های ویدئویی هنگام رانندگی و حاشیه شکستن شیشه سایبرتراک در مراسم رونمایی‌اش. فرم مستطیلی فرمان تسلا مدل S جدید عملاً حرکات ساده مثل دست به دست کردن فرمان را غیرممکن می‌کند و حتی می‌تواند در برخی مواقع خطرناک واقع شود!

منبع :MotorTrendمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.