تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
کد خبر : 596329

با 7 روش ارزش ملک خود را تا دو برابر افزایش بده!

با 7 روش ارزش ملک خود را تا دو برابر افزایش بده!

اکنون که در حال مطالعه این مطلب هستید حتما به «نوسازی»، «بازسازی» و « طراحی داخلی » منزل مسکونی خود فکر کرده اید. در این مطلب به شما کمک خواهیم کرد تا با راهکارهایی برای ایجاد ارزش افزوده ملک خود به کمک فنون طراحی داخلی و بازسازی آشنا شوید و در نهایت شما را راهنمایی

اکنون که در حال مطالعه این مطلب هستید حتما به «نوسازی»، «بازسازی» و « طراحی داخلی » منزل مسکونی خود فکر کرده اید. در این مطلب به شما کمک خواهیم کرد تا با راهکارهایی برای ایجاد ارزش افزوده ملک خود به کمک فنون طراحی داخلی و بازسازی آشنا شوید و در نهایت شما را راهنمایی می کنیم چگونه این راهکارها را در منزل خود پیاده کنید.

آیا خانه من نیاز به بازسازی یا طراحی داخلی دارد؟

در نگاه اول خیر! ممکن است تصور کنید منزل شما نیاز به بازسازی و طراحی داخلی نداشته باشد. اما در نگاه خریداران کهنه و از مد افتاده به نظر می رسد! خریداران به دنبال خانه های تمیز و در عین حال مطابق با سبک ها ی طراحی و متریال های روز هستند و حاضرند برای آن تا چندین برابر پول پرداخت کنند. اکثر مردم به دنبال احساس آسایش و آرامش در فضای خانه خود هستند و آن را با هیچ چیز نمی توان مبادله کرد. اما اگر منزل شما بتواند در نگاه اول دل خریدار را بدست آورد بدون هیچ معطلی می توانید با بالاترین قیمت فرا منطقه ای ملک خود را به فروش برسانید. معمولا پس از گذشت مدتی از عمر ساختمان، ایرادات و فرسودگی هایی در آن بروز می کنند که ضمن ایجاد احساس ناخوشایند و سلب راحتی، موجب کاهش ارزش ملک می شود. گاهی این مشکلات تا حدی است که در رفع نیازهای روزمره خود دچار مشکل شده و ناگزیر به بازسازی خانه خود می شویم. برای نمونه ترک های سقف، نم کشیدن دیوارها، ترکیدگی لوله، اتصالی برق، انتقال سر و صدا در ساختمان و هدررفت انرژی از این نوع مشکلات هستند.

علاوه بر این مشکلات، ظاهر نامناسب و قدیمی نیز مزید بر علت است. مسلماً زندگی در خانه ای با سبک و ظاهری نازیبا، قدیمی یا به قول معروف دِمُده (از مد افتاده) برای هیچ کسی جذاب نیست. رفتن به سراغ یک طراحی مدرن با ظاهری لوکس و جذاب می تواند راه حل مناسبی باشد.

از سوی دیگر بسیاری از منازل مسکونی در کشور به دلیل معماری و طراحی غیراصولی اولیه، دارای ایرادات طراحی هستند که امکان بهره برداری مناسب را سلب می کند. مثلاً ممکن است تناسبات پلان بگونه ای باشد که نتوان مبلمان را براحتی داخل آن چید. کمبود نور فضا، نداشتن کمد کافی و عدم رعایت حریم ها از این دست مشکلات هستند.

با 7 روش ارزش ملک خود را تا دو برابر افزایش بده!

مزایای بازسازی و طراحی داخلی چیست؟

طراحی داخلی و بازسازی علاوه بهبود جلوه ظاهری و بهبود کیفیت فضا باعث ایجاد ارزش افزوده می شود. یعنی با اینکار هم می توانیم کیفیت محیط زندگی را ارتقا دهیم، هم می توانیم در صورت نیاز به جابجایی، خانه خود را به قیمت بالاتری به فروش برسانیم یا اجاره دهیم.

حتماً تاکنون به « طراحی داخلی مدرن و لاکچری » برای منزل خود فکر کرده اید. اما به دلیل نداشتن زمان، هزینه یا دیگر مسائل از آن منصرف شده اید، باید بگوییم کاملاً در اشتباه هستید! چرا که اولاً صرف هزینه در واقع برای افزایش کیفیت زندگی و راحتی بیشتر است. دوماً هزینه بازسازی باتوجه به ایجاد ارزش افزوده از بین نمی رود و نوعی سرمایه گذاری غیرمستقیم است و تا چندین برابر آن به شما باز خواهد گشت. میزان افزایش قیمت به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی نظیر موقعیت ملک، عمر ساختمان، حجم، میزان و نوع بازسازی، نوع مصالح بکار رفته، کیفیت طراحی و … .

7 راهکار عملی برای افزایش ارزش خانه مسکونی با طراحی داخلی

حال اگر از تصمیم خود برای بازسازی و طراحی داخلی مطمئن شده اید. باید با راهکارهای عملی یک طراحی حرفه ای و بی نقص آشنا شوید. راهکارهای زیر از مهمترین و تاثیرگذارترین اصول طراحی هستند که هریک می تواند کیفیت فضای زندگی شما را افزایش داده و در عین حال برایتان ارزش افزوده ایجاد کنند.

1)    اصلاح پرتی ها و زوایای غیرکاربردی

بسیاری از خانه ها به دلیل زوایای زمین یا طرح معماری نامناسب پر از پستو، زوایای قناس و غیرکاربردی هستند. این قناسی ممکن است در گوشه ای از اتاق یا پذیرایی شما ایجاد شده باشد. همچنین احتمالاً کمدهایی با عمق خیلی زیاد داشته باشید که چندان کاربردی نیستند. شاید راهروهای طولانی به سمت اتاق ها که امکان چیدن و استفاده مفید ندارد، برایتان آزاردهنده باشد. اما به هرحال به کمک طراحی و تغییرات جزئی در تیغه ها و کشتن قناسی ها در کمد، سرویس و … می توان فضاهای خالص، یکپارچه و راست گوش ایجاد کرد که کاربردی تر هستند.

2)    ایجاد حریم و تفکیک عرصه های خصوصی و عمومی

در یک طراحی استاندارد معمولاً عرصه فضاهای خصوصی و عمومی از یکدیگر تفکیک می شوند. برای نمونه اتاق ها و حمام از طریق یک فیلتر از پذیرایی جدا می شوند. همچنین برای فضاهایی همچون اتاق ها، حمام و سرویس بهداشتی به کمک جداکننده ها یا پارتیشن، حریم ایجاد می شود تا از بیرون دید مستقیمی نداشته باشند. در صورتی که این موضوع در خانه شما رعایت نشده حتماً باید از یک طراح کمک بگیرید تا راه های امکانپذیر را برایتان بررسی کند.

3)    حذف تزیینات اضافه و زوائد بصری

تزیینات اضافه و زوائد بصری باعث می شوند تا فضا شلوغ تر و در عین حال بی نظم تر بنظر برسد. گچبری های پرحجم و پرطمطراق، ابزارها و تزیینات اضافه روی ستون ها، آرک آشپزخانه های اوپن قدیمی و سقف های کاذب با فرم شلوغ از جمله این موارد هستند. پیشنهاد می کنیم برای دستیابی به یک طراحی مدرن و یکپارچه و بزرگتر بنظر رسیدن منزل خود تا حد امکان این موارد را حذف کنید.

4)    اصلاح نورپردازی و نورگیری

همه فضاهای اصلی یک واحد مسکونی مثل آشپزخانه، اتاق ها، پذیرایی باید دارای تهویه و نور طبیعی باشند. البته تفاوتی نمی کند که این نور از طریق پاسیو یا حیاط تامین شود. در صورتی که در خانه شما هرکدام از این فضاها نور و تهویه طبیعی ندارند بهتر است با تغییرات جزئی مشکل را رفع کنید. در کنار این موضوع، نورپردازی مصنوعی استاندارد و مناسب می تواند نقطه قوت خانه شما باشد. منظور از نورپردازی استاندارد، تامین حداقل شار نوری لازم برای هر فضا متناسب با ابعاد و کاربری آن و توجه به مولفه هایی مانند دمای رنگ نور (گرم و سرد بودن نور)، شاخص نمود رنگ و … است.

5)    مبلمان و اکسسوری مناسب با چیدمان اصولی

انتخاب درست مبلمان به معنی هماهنگی از نظر سایز، ظاهر، رنگ، ارگونومی و … با طراحی و سبک دکوراسیون فضا است. همچنین مبلمان باید به درست چیده شوند. چینش صحیح مبلمبان در فضا تابع اصول چیدمان مبلمان در طراحی داخلی است که طراحان به آن مسلط هستند. انتخاب مبلمان و اکسسوری مناسب با رعایت چیدمان اصولی باعث می شود خانه شما زیباتر و بزرگتر بنظر برسد.

6)    استفاده از هارمونی رنگی

هارمونی رنگها کمک می کند تا چیزهای مختلف در محیط به هم ربط داده شود و یک طراحی منسجم ایجاد گردد. مثلاً اگر رنگ کوسن، پرده و یکی از دیوارهای منزل را مشابه در نظر بگیریم نوعی هارمونی ایجاد می شود که باعث بهتر و هماهنگ تر دیده شدن همه چیز خواهد شد. هارمونی می تواند علاوه بر رنگ با مصالح، فرم، شکل و … هم ایجاد شود. اگر در خانه شما همه چیز جدا و بی ربط هستند، برای ایجاد تعادل و انسجام بهتر در فضا نیاز به استفاده از اصل هارمونی خواهید داشت.

7)    کمک گرفتن از بهترین شرکت طراح و مجری

شرکت های طراحی خوب از دانش و بنیان فکری قوی برخوردارند. این بنیان فکری قوی می تواند زمینه ساز خلاقیت در کارهایشان شود. از سوی دیگر این دفاتر حرفه ای، دقت نظر، ریزبینی و حساسیت بالایی در طراحی و اجرای کارهایشان به خرج می دهند؛ که باعث می شود نمونه کار آن ها کیفیت بالایی داشته  و در عین حال متفاوت باشد. همین عوامل زمینه ساز ایجاد ارزش افزوده در آثار این طراحان می شود. نتیجه سپردن کار به افراد متخصص، خلق محیطی است که همه فعالیت ها در آن درست و بدون مشکل اتفاق می افتد و هرکس از هر لحظه حضور در آن احساس لذت و آرامش می کند.

با 7 روش ارزش ملک خود را تا دو برابر افزایش بده!

برای شروع باید چه کار کنیم؟

هیچ فردی بدون داشتن دانش ، فنون و مهارت طراحی داخلی نمی تواند در این امر به شما کمک کند. در صورتی که در این کار تخصص ندارید به هیچ وجه نمی توانید تغییرات مثبتی ایجاد کنید و ممکن است باعث ایجاد خسارت و ضرر و زیان بیشتر شوید. درواقع انجام هرکاری بدون داشتن تجربه و اطلاعات کافی بیشتر باعث بروز اشتباهات می شود. این اشتباهات می تواند باعث اتلاف وقت و زمان شما شود. البته نیازی نیست نگران باشید چرا که امروزه بسیاری از شرکت ها با هزینه ای منطقی خدمات مناسبی در این زمینه به شما ارائه می کنند.

بنابراین توصیه اول ما واگذار کردن طراحی منزلتان به یک متخصص است. برای این منظور می توانید در جستجوی بهترین شرکت های طراحی داخلی برآیید. خدمات شرکت های تخصصی متناسب با بودجه شما متفاوت است و شما می توانید بر اساس نیازتان طیف مختلفی از خدمات را دریافت کنید این شرکت ها کمک می کنند تا شما در راه رسیدن به هدفتان در مسیر درستی پیش بروید.

با 7 روش ارزش ملک خود را تا دو برابر افزایش بده!

جمع بندی

بطور کلی با 7 راهکار عملی بالا می توان ضمن افزایش راحتی و افزایش کیفیت زندگی، برای ملک ارزش افزوده ایجاد کرد. اگر به دنبال راه های خلاقانه دیگری هستید کافی است از شرکت های متخصص و حرفه ای مثل « استودیو آرانو » در این زمینه کمک بگیرید. مطالب این مقاله برگرفته از راهنماهای طراحی داخلی در سایت استودیو آرانو است که بسیاری از آن ها بطور رایگان در وبسایت این شرکت قابل مطالعه است. استودیو آرانو یک شرکت حرفه ای و باتجربه است که بیش از یک دهه در زمینه معماری، ساختمان و طراحی داخلی فعالیت دارد. در صورت تمایل می توانید سفارش طراحی خود را در سایت این شرکت ثبت نمایید.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.