تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۴:۰۳
کد خبر : 67037

با هونگچی H۹ ، رولزرویس چینی آشنا شوید

با هونگچی H۹ ، رولزرویس چینی آشنا شوید

با هونگچی H۹ ، رولزرویس چینی آشنا شویدبرندهای چینی دست از مونتاژکاری برداشته‌اند و اکنون شاهد عرضه رولزرویس چینی، هونگچی H۹ هستیم. مشخصات فنی و قیمت این خودرو را در ادامه ببینید.
برند چینی هونگچی (Hon..

با هونگچی H۹ ، رولزرویس چینی آشنا شوید

برندهای چینی دست از مونتاژکاری برداشته‌اند و اکنون شاهد عرضه رولزرویس چینی، هونگچی H۹ هستیم. مشخصات فنی و قیمت این خودرو را در ادامه ببینید.

برند چینی هونگچی (Hongqi) از جمله خودروسازان با اصالت چینی است که تولیدکننده قدیمی‌ترین و لوکس‌ترین خودروهای بازار این کشور محسوب می‌شود. این کمپانی همواره تلاش می‌کند تا حاصل کارش متفاوت و منحصربه‌فرد باشد. گیلز تیلور رهبری و سرپرستی این شرکت چینی را بر عهده دارد و این کمپانی یکی از زیرمجموعه‌های شرکت فاو (FAW) است. ناگفته نماند که آقای تیلور قبل از این که به هونگچی ملحق شود، سال‌ها در خدمت برند رولزرویس بوده و طراحی محصولات آنها را بر عهده داشته است.

مشخصات فنی و قیمت هونگچی H۹

هونگچی از جمله خودروسازانی است که تا همین چند وقت پیش خودروهایی می‌ساخت که به لحاظ طراحی ظاهری، کلاسیک محسوب می‌شدند، اما گویا چینی‌ها در سیاست‌ها و خط مشی‌های خود تغییرات اساسی داده‌اند و قصد دارند به تولید خودروهایی با ظاهر مدرن بپردازند.

خودروی جدید این شرکت حاکی از همین تجدیدنظر اساسی در سیاست‌های شرکت است. هونگچی H9 خودرویی است که در کلاس سدان‌های سایز متوسط قرار می‌گیرد. خود این کمپانی مدعی است که سدان تازه واردش در اندازه متوسط روانه بازار شده، اما به عقیده ما H9 با ۵.۲ متر طول و بیش از ۳ متر فاصله بین چرخ‌ها، بیشتر شبیه سدان فول سایز بوده و انتهای عقب آن شبیه کلاس بدنه فست بک انتخاب شده است.

هونگچی H9
هونگچی H9
هونگچی H9
هونگچی H9
هونگچی H9
هونگچی H9
هونگچی H9
هونگچی H9

در همان وهله اول که جلوپنجره این سدان خوش قامت را می‌بینیم، یاد رولزرویس می‌افتیم و البته این مسئله عجیب نیست؛ زیرا یکی از مدیران ارشد بخش طراحی رولزرویس در شرکت چینی هونگچی مشغول به کار شده است. البته چینی‌ها زیر بار این ادعا نمی‌روند و معتقدند که طراحی کلی این خودرو پیش از پیوستن آقای تیلور کامل شده است.

در جلوپنجره این خودرو می‌توان مشخصه‌هایی همچون چراغ‌های LED و چراغ‌های روشنایی در روز را دید که در مرکز این جلوپنجره، نماد شرکت هونگچی جا خوش کرده و تقریبا تا میانه‌های کاپوت کشیده شده است.

در طراحی و رنگ هونگچی اچ ۹ شاهد رنگ‌آمیزی دوگانه‌ای هستیم که محصولات میباخ را در ذهن تداعی می‌کند. چراغ‌های عقب نیز ناخودآگاه ما را یاد چراغ‌های کادیلاک XTS می‌اندازد. دو قابلیت جذاب این سدان شامل دستگیره‌های درب مخفی شونده و رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی است.

فضای داخل کابین حس خوبی را به سرنشینان منتقل خواهد کرد، زیرا در ساخت آن از چوب و چرم استفاده شده است. داشبورد این خودرو میزبان دو صفحه نمایش بزرگ است و نمای داشبورد ساده آن را زیبا و دلنشین ساخته است. از دیگر قابلیت‌های درونی این خودرو، نورپردازی زیبایی است که می‌توانید در جاده و نیمه‌های شب از آن بهره‌مند شوید.

از جمله امکانات این خودرو می‌توان به هدآپ دیسپلی، سیستم اطلاعات سرگرمی مخصوص با نام اسمال وایل و صفحه نمایش ۱۲ اینچی اشاره کرد.

هونگچی H9
هونگچی H9
هونگچی H9
هونگچی H9
هونگچی H9
هونگچی H9
هونگچی H9
هونگچی H9

نهایتا به قسمت موتور این خودرو می‌رسیم که دارای یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر است. موتور ۲ لیتری هونگچی اچ ۹ قادر است تا ۲۵۲ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند. البته این امکان برای خریداران فراهم شده تا بتوانند H9 را با پیشرانه V6 سفارش دهند و از قدرت ۲۷۲ اسب بخاری و ۴۰۰ نیوتن متری آن لذت بیشتری ببرند.

قدرت موتور قدرتمند این خودرو به واسطه گیربکس اتوماتیک چند سرعته به چرخ‌های عقب انتقال داده می‌شود و گفته شده صفر تا صد آن در نسخه قوی این خودرو، زیر ۸ ثانیه اتفاق می‌افتد. البته این رقم خیلی رضایت‌بخش نیست. طی ماه‌های اخیر اخبار جالب توجهی از ورود این سدان جذاب و لوکس و دیگر خودروهای برند هونگچی به بازار ایران منتشر شد و امیدواریم که شاهد حضور چنین محصولاتی در بازار داخلی نیز باشیم.

قیمت هونگچی که در پنج تریم مختلف عرضه شده از ۴۴۸۲۸ تا ۷۸۱۰۹ دلار خواهد بود. قیمت جذاب این سدان لوکس در مقایسه با خودروهایی نظیر آئودی آ۶ و بی ام و سری ۵ ارزان‌تر است. نظر شما درباره هونگچی H۹ چیست؟

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.