تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۷:۵۲
کد خبر : 59735

با مشخصات و امکانات دوربین گوگل پیکسل ۶ و ۶ پرو آشنا شوید

با مشخصات و امکانات دوربین گوگل پیکسل ۶ و ۶ پرو آشنا شوید

با مشخصات و امکانات دوربین گوگل پیکسل ۶ و ۶ پرو آشنا شویدشب گذشته گوگل از گوشی‌های Pixel 6 رونمایی کرد. در اینجا به بررسی مشخصات، امکانات و قابلیت‌های دوربین گوگل پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو خواهیم پرداخت.
..

دوربین گوگل پیکسل ۶ و ۶ پروبا مشخصات و امکانات دوربین گوگل پیکسل ۶ و ۶ پرو آشنا شوید

شب گذشته گوگل از گوشی‌های Pixel 6 رونمایی کرد. در اینجا به بررسی مشخصات، امکانات و قابلیت‌های دوربین گوگل پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو خواهیم پرداخت.

گوگل شب گذشته از گوشی‌های خانواده Pixel 6 خودش رونمایی کرد. گوگل دیشب در این کنفرانس رونمایی توضیحاتی را هم در خصوص عملکرد عکاسی و سیستم دوربین گوگل پیکسل ۶ و ۶ پرو ارائه کرد.

هر دو گوشی به یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی واید Octa PD Quad Bayer (نسخه معمولی زوم ۷ برابری دیجیتال Super Res Zoom را هم ارائه می‌کند) و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید مجهز هستند. سنسور جدید ۱/۱.۳ اینچی در این سیستم دوربین می‌تواند تا ۱۵۰ درصد نور بیشتری را نسبت به پیکسل ۵ دریافت کند. نسخه پرو این خانواده همچنین به یک دوربین تله فوتو ۴۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۴ برابری و زوم ۲۰ برابری دیجیتال Super Res Zoom مجهز است. در جلوی گوشی پیکسل ۶ نیز یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی و روی نمایشگر برادر بزرگ‌تر، یک دوربین باکیفیت‌تر ۱۲ مگاپیکسلی را می‌توان یافت.

دوربین گوگل پیکسل ۶ و ۶ پرو

Super Res Zoom

دوربین هر دو گوشی قادر به فیلمبرداری ۱۰۸۰p و ۴K (با نرخ ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه) و همچنین فیلمبرداری اسلوموشن ۲۴۰ فریم بر ثانیه‌ای است. دوربین سلفی ۶ پرو هم می‌تواند هم با رزولوشن ۱۰۸۰p (با نرخ ۳۰ یا ۶۰ فریم) یا ۴K (فقط با نرخ ۳۰ فریم) فیلمبرداری کند، در حالی که نسخه معمولی فقط با رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری می‌کند.

سیستم دوربین‌های پشتی این گوشی‌ها به طور کلی با نسل گذشته متفاوت است. سخت افزار این دوربین‌ها به گوگل اجازه می‌دهد به دقت روی بهینه‌سازی تصاویر متمرکز شود. این توسعه‌های نرم افزاری باعث اضافه شدن امکانات زیادی به این دوربین‌ها شده است. گوگل می‌گوید حالت عکاسی پرتره را مجدداً مهندسی کرده تا بتواند رنگ‌های پوست مختلف را به خوبی رندر کند و طیف وسیع‌تری از افراد جامعه از آن استفاده کنند. گوگل نام این ویژگی را “Real Tone” گذاشته است. گوگل می‌گوید به لطف یک الگوریتم جدید، علاوه بر اینکه رنگ پوست افراد سیاه پوست با وضوح مناسبی ثبت می‌شود، عکاسی در محیط‌های تاریک هم شما را به دردسر نخواهد انداخت و نور صحنه افزایش پیدا می‌کند.

دوربین گوگل پیکسل ۶ و ۶ پرو

Real Tone

به لطف چیپست توانمند Tensor، ویرایش تصاویر در این دو نسخه به مراتب حرفه‌ای‌تر از نسل گذشته شده است. کاربران می‌توانند از قابلیتی به نام “Magic Eraser” استفاده کنند که به سرعت اشیاء اضافه و حتی افراد اضافه را از پس زمینه تصاویر ثبت شده حذف می‌کند. آنچه که در مورد این قابلیت جذاب است، کار کردن آن با هر تصویری است. فرقی نمی‌کند آن تصویر را با دوربین گوگل پیکسل ۶ گرفته‌اید یا گوشی دیگری آن را ثبت کرده باشد. سیستم به صورت خودکار سوژه‌های اضافی در تصویر را برای حذف به کاربر پیشنهاد می‌کند. اگرچه شما می‌توانید خیلی ساده به صورت دستی هم این کار را انجام دهید.

دوربین گوگل پیکسل ۶ و ۶ پرو

Magic Eraser

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب گوشی‌های پیکسل “Face Unblurring” نام دارد. دوربین گوشی با استفاده از Face SSD به صورت خودکار در تصاویر به دنبال چهره‌ها می‌گردد. اگر چهره‌ای را شناسایی کرد که تار بود، دوربین دوم را روشن می‌کند و یک عکس دیگر از آن می‌گیرد. سپس ماشین یادگیری عکسی که با دوربین اولترا واید گرفته شده را با تصویر اصلی ادغام می‌کند و چهره صحیح را جایگزین چهره تار می‌کند.

حالت دیگری که دارد دقیقاً برعکس همین ویژگی است. این یعنی در حالت Motion Mode می‌تواند برخی چهره‌ها را تار کند. این کار با گرفتن چند عکس از صحنه، سپس شناسایی سوژه تصویر از طریق ماشین یادگیری و تکنیک‌های محاسباتی عکاسی و اعمال جلوه‌های تاری در قسمت‌های متحرک انجام می‌شود تا سوژه را در بین المان‌های متحرک به زیبایی نشان دهد. از همه مهم‌تر اینکه قابلیت‌های جدید دوربین Google Pixel 6 در تمام اپلیکیشن‌هایی که متکی به دوربین هستند (مثل اسنپ چت) فعال می‌شود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.