تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
کد خبر : 53729

با دو تبلت جدید از لنوو و سامسونگ بیشتر آشنا شویم

با دو تبلت جدید از لنوو و سامسونگ بیشتر آشنا شویم

از تبلت می‌توان به عنوان یکی از  دستگاه‌های الکترونیکی جذاب در کنار دستگاه‌هایی چون گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌ها نام برد. امروزه بخش مهمی از بازارهای الکترونیکی دنیا به خرید و فروش انواع تبلت‌ها با برندهای مختلف تبدیل شده است. لنوو و سامسونگ دو برند جذاب و پرطرفدار در میان این محصولات است که هر یک در …

از تبلت می‌توان به عنوان یکی از  دستگاه‌های الکترونیکی جذاب در کنار دستگاه‌هایی چون گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌ها نام برد. امروزه بخش مهمی از بازارهای الکترونیکی دنیا به خرید و فروش انواع تبلت‌ها با برندهای مختلف تبدیل شده است. لنوو و سامسونگ دو برند جذاب و پرطرفدار در میان این محصولات است که هر یک در رقابت با یکدیگر و سایر شرکت‌ها، هر ساله به ارائه جدیدترین محصولات خود می‌پردازند. تبلت سامسونگ مدل  Galaxy Tab S7+ SM-T975 و تبلت لنوو مدل Yoga Book With Windows 4G دو محصول جدید و جذاب از دو شرکت سامسونگ و لنوو هستند که قصد داریم با مقایسه آنها، تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو محصول را از نظر کارآیی‌های فنی و ظاهری به شما نشان دهیم.

تبلت سامسونگ مدل  Galaxy Tab S7+ SM-T975

تبلت سامسونگ، Galaxy Tab S7+ SM-T975 با سیستم عامل Android 10 محصولی از شرکت سامسونگ است که در سال ۲۰۲۰ عرضه شد. این تبلت زیبا، از نظر ویژگی‌های فنی، دارای پردازنده Octa-core Kryo 585 + Kryo 585 + Kryo 585 با سرعت ۳.۰۹ و ۲.۴۲ و ۱.۸ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 650 است. پردازنده‌های Octa Core از جمله پردازنده‌های هشت هسته‌ای قوی و همگن است که در سال‌های اخیر ارائه شده است. ظرفیت حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و مقدار رم آن ۶ گیگابایت است. این محصول قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی را نیز دارد.
پشتیبانی از شبکه‌های ارتباطی ۲G , 3G , 4G و فناوری‌های ارتباطی GPRS , EDGE , Wi-Fi , بلوتوث، فناوری‌های مکان‌یابی و نیز درگاه ارتباطی USB Type-C از دیگر ویژگی‌ها و امکانات خوب این تبلت است. دوربین اصلی تبلت با کیفیت ۱۳.۰ + ۵.۰ مگاپیکسلی، با فوکوس اتوماتیک و فیلم برداری با کیفیت Full HD 1080p  و  UHD 4Kبا سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه نیز بر کیفیت خوب تبلت سامسونگ افزوده است. دوربین جلو نیز با رزولوشن ۵ تا ۸ مگاپیکسل و دقت ۸ مگاپیکسل و فیلم برداری ۱۰۸۰p  با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه، تمام امکانات لازم برای یک دوربین خوب و باکیفیت را فراهم آورده است.
باتری این تبلت از نوع باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری است که ظرفیت آن۱۰۰۹۰  میلی آمپر ساعت می‌باشد.  جالب است بدانید که این تبلت از امکاناتی چون شتاب‌سنج، قطب‌نما، اسپیکر، پشتیبانی از سیمکارت سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلیمتر) اثر انگشت و ژیروسکوپ (سنسور تکمیل کننده شتاب‌سنج) هم برخوردار است. از نظر ویژگی‌های ظاهری هم باید گفت اندازه صفحه نمایش این تبلت۱۲.۴  اینچ و دقت و رزولوشن آن ۱۷۵۲×۲۸۰۰ پیکسل و تراکم پیکسلی آن۲۶۶  پیکسل بر اینچ است. جنس تبلت هم در قسمت جلو آن از شیشه و قسمت پشت و فریم آن از آلومینیوم است که باعث شده تا این تبلت در زمره تبلت‌های مقاوم قرار گیرد.

تبلت لنوو مدل Yoga Book With Windows 4G

تبلت لنوو Yoga Book With Windows 4G  با سیستم عامل Windows 10 Pro از شرکت لنوو است که در سال ۲۰۲۰ وارد بازار شد. سیستم عامل ویندوز این تبلت باعث شده تا برخی آن را یک مزیت خوب در مقایسه با تبلت‌های سیستم عامل اندروید بدانند. زیرا با این سیستم عامل می‌توان بسیاری از کارهای کامپیوتری را به راحتی انجام داد. بنابراین از تظر بسیاری، این مزیت می‌تواند یک جایگزین مناسب در برابر لپ‌تاپ و کامیپوتر در زمانی که به آنها دسترسی نداریم باشد. تبلت لنوو از نظر فنی دارای پردازنده Quad-Core CPU با سرعت ۱.۴۴  تا ۲.۴۰ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Intel HD Graphics 400 GPU است. پردازنده‌های Quad-Core پردازنده‌های ۴ هسته‌ای هستند و به نظر می‌رسد پردازنده‌های Octa با ۸ هسته، کمی بالاتر از این پردازنده‌ها قرار دارند.
ظرفیت حافظه داخلی این تبلت هم به مانند تبلت سامسونگ ۱۲۸ گیگابایت است؛ اما رم آن ۴ گیگابایت است. این تبلت هم به مانند تبلت سامسونگ قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی را دارد. لنوو Yoga Book With Windows 4G   قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های ارتباطی ۲G , 3G , 4G و فناوری‌های ارتباطی GPRS , EDGE Wi-Fi ,  بلوتوث، فناوری‌های مکان‌یابی، پشتیبانی از سیمکارت سایز میکرو (۱۲ × ۱۵ میلی‌متر) و نیز درگاه ارتباطی microUSB، Micro HDMI را دارد. رزولوشن دوربین اصلی تبلت لنوو ۵  تا ۸ مگاپیکسل و کیفیت آن ۸  مگاپیکسل و مجهز به فناوری فوکوس اتوماتیک است. رزولوشن دوربین جلو هم کمتر از ۳ مگاپیکسل و  دقت آن سنسور با رزولوشن ۲ مگاپیکسل است.
همچنین لازم به ذکر است باتری این محصول از نوع لیتیوم-پلیمری با ظرفیت ۸۵۰۰ میلی آمپرساعت و کارکرد آن ۱۵ ساعت کارکرد ترکیبی و مداوم – حداکثر ۷۰ روز در حالت آماده‌باش است. علاوه بر این، تبلت لنوو دارای قلم طراحی و نیز کیبورد است که آن را به یک لپ‌تاپ و یا کامپیوتر شخصی بسیار نزدیک کرده است. تبلت لنوو از نظر ظاهری دارای صفحه نمایش ۱۰.۱  اینچ با دقت و رزولوشن Full HD – 1920 x 1200  پیکسل و تراکم پیکسل ۲۲۸ پیکسل بر اینچ با توانایی نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰، قابلیت دریافت تا ۱۰ لمس همزمان و قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ است. جنس این تبلت زیبا هم فلزی بوده و مقاومت خوبی دارد.

همانطور که مشاهده شد دو تبلت سامسونگ  Galaxy Tab S7+ SM-T975 و تبلت لنوو Yoga Book With Windows 4G  از بسیاری جهات کارکردهای مشابهی دارند؛ اما در برخی از کارکردهای فنی نیز تفاوت‌های مهمی بین آنها است که می‌تواند نقش مهمی در انتخاب نهایی شما میان یکی از این دو محصول داشته باشد. چنانچه تبلت سامسونگ از نظر ویژگی‌های فنی همچون پردازنده و یا رم بر تبلت لنوو ارجحیت دارد؛ اما در مقابل تبلت لنوو با مزایایی چون سیستم عامل ویندوز، به ویژگی‌های یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی نزدیک شده است و می‌توان بسیاری از کارهای اداری و یا تحصیلی را با آن انجام داد. حالا تصمیم با شما است که یک تبلت با ویژگی‌های نزدیک به کامپیوتر انتخاب کنید و یا اینکه ترجیح می‌دهید تبلتی داشته باشید که با ویژگی‌های فنی بالا، تنها نقش یک تبلت را برای شما ایفا کند.

جالب است بدانید که این دو محصول از نظر قیمت نیز تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و با تسهیلات خاص می‌توان اقدام به خرید قسطی تبلت سامسونگ و لنوو هم نمود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.