تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲:۳۵
کد خبر : 19853

با تلاش کتابخانه کودک و نوجوان «آفتابگردان»؛ «هانا، قهرمان ما» را با صدای یک کتابدار بشنوید

با تلاش کتابخانه کودک و نوجوان «آفتابگردان»؛ «هانا، قهرمان ما» را با صدای یک کتابدار بشنوید

کافه دانش: کتاب صوتی «هانا، قهرمان ما» اثری کودکانه درباره کرونا به همت کتابخانه آفتابگردان فرهنگسرای انقلاب اسلامی تولید و در اختیار کودکان و خانواده ها قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای انقلاب اسلامی، کتاب «هانا، قهرمان ما» را نازیلا عبدالرحیمی، مدیر کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان «آفتابگردان» خوانده است. این اثر را علی …

کافه دانش: کتاب صوتی «هانا، قهرمان ما» اثری کودکانه درباره کرونا به همت کتابخانه آفتابگردان فرهنگسرای انقلاب اسلامی تولید و در اختیار کودکان و خانواده ها قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای انقلاب اسلامی، کتاب «هانا، قهرمان ما» را نازیلا عبدالرحیمی، مدیر کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان «آفتابگردان» خوانده است. این اثر را علی اصغرسیدآبادی نوشته و غزاله سیدآبادی، تصویرگری کرده است و به زبان ساده و کودکانه روش های ابتلا به کرونا۹ و  پیشگیری و مراقبت از ابتلای به آن را شرح می دهد.

مدت زمان این کتاب صوتی  ۷ دقیقه است و نازیلا عبدالرحیمی در نخستین تجربه خوانش کتاب، سعی کرده تجربه جلسات متعدد کتابخوانی و داستان گویی خلاق در کتابخانه آفتابگردان را با کودکان به اشتراک بگذارد و نگذارد در دوران فاصله گذاری اجتماعی، میان کودکان و کتاب، فاصله ای ایجاد شود.

«هانا، قهرمان ما» قصه‌ی کودکی است که در دوران همه‌گیری ویروس کرونا میهمان منزل دایی اش می شود و تلاش می کند در میان جمع از خودش مراقبت کند و همین امر او از ابتلا به بیماری مراقبت می کند. علی اصغر سیدآبادی، نویسنده این کتاب می گوید: «هانا، قهرمان ما» قصه‌ی ساده‌ای است که به ما یاد می‌دهد این روزها چگونه مراقب خودمان و دیگران باشیم. این کتاب هدیه نوروزی ما از ایران به خوانندگانش در هر جای جهان است. انتشار آن به هر زبانی و هر شکلی و در هرجایی آزاد است. این کتاب در مرحله‌ی نخست حاصل همکاری داوطلبانه‌ی ما دو نفر (نویسنده و تصویرگر کتاب) در روزهای قرنطینه‌ی خانگی است، اما بدون همکاری دیگران انتشار آن ممکن نبود. دکتر حسین کرمان‌پور رییس مرکز اورژانس بیمارستان سینا که خود گرفتار این بیماری شد و از آن رهایی یافت، به ما مشورت داد و خانم الهه جوانمرد طراحی گرافیک و مدیریت هنری آن را برعهده گرفت. این کتاب تا کنون به زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی، فرانسوی، ترکی، هلندی و آلمانی ترجمه شده است. برای شنیدن این کتاب شیرین و جذاب می توانید به اینستاگرام کتابخانه آفتابگردان به نشانی aftabgardan_lib مراجعه کنید و این داستان را بشنوید. برای دانلود این فایل هم می توانید به پیام رسان بله به نشانی f_enghelab  مراجعه کنید و فایل این کتاب صوتی را دریافت کنید.

این کتابخانه در فرهنگسرای انقلاب اسلامی به نشانی بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل کمیل، ابتدای کمیل شرقی واقع شده است. برای ارتباط با کتابخانه آفتابگردان می توانید با شماره ۵۵۴۰۸۶۵۸ تماس بگیرید.

انتشار: کوروش جم

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.