تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
کد خبر : 72256

با ارزان ترین قیمت، سیستم تلفنی ویپ راه اندازی کنید

با ارزان ترین قیمت، سیستم تلفنی ویپ راه اندازی کنید

فهرست۱ بررسی هزینه راه اندازی و پشتیبانی ویپ۲ چرا برخی سرویس های ویپ گرانتر از بقیه هستند؟۳ سرویس ویپ ارزانتر، چگونه ممکن شده است؟ چه تفاوتی بین سرویس های ارزان و گران ویپ است؟۴ هزینه تجهیزات جانبی ویپ بر هزینه کلی سیستم تلفنی یک سیستم تلفنی مبتنی بر ویپ می تواند هزینه های زیادی را …

یک سیستم تلفنی مبتنی بر ویپ می تواند هزینه های زیادی را به یک شرکت تامین کند. راهکار های بسیاری وجود دارد که می‌تواند در کنار کنترل هزینه ها یک سیستم تلفنی با کیفیت در اختیار شرکت‌ها قرار دهد. با ما همراه باشید تا نگاهی بیندازیم به مواردی که می توانند هزینه های یک سیستم تلفنی VoIP را بالا برده و یا کاهش دهند.

بررسی هزینه راه اندازی و پشتیبانی ویپ

دو عامل اصلی وجود دارد که بر هزینه سیستم تلفن VoIP تأثیر می گذارد. اولین عامل هزینه، تعداد داخلی هایی است که شما نیاز دارید. این هزینه برای خرید، پیکربندی و نصب هر تلفن، و بر اساس سرویسی که خریداری کرده اید، احتمالا هزینه ماهانه برای هر داخلی است. برای تخمین هزینه های داخلی های خود، به این فکر کنید که چند کارمند به تلفن روی میز با پشتیبانی ویپ نیاز دارند. برای یک عدد نزدیک به واقعیت، باید تخمین نسبتاً دقیقی از تعداد داخلی های مورد نیاز در اختیار شما باشد. دومین عامل اصلی هزینه، تعداد خطوط خارجی یا مسیرهای تماسی است که شما نیاز دارید. ممکن است ۵۰ داخلی تلفن داشته باشید، اما تنها ۱۰ نفر از این افراد نیاز به تماس تلفنی با خارج از سازمان در یک زمان دارند. در برخی سرویس های ابری، شما باید قابلیت برقراری ۱۰ تماس همزمان را خریداری کنید. همچنین یک بار هزینه راه اندازی برای انتقال شماره های داخلی قدیمی شما از ارائه دهنده فعلی به ارائه دهنده VoIP جدید شما وجود دارد.

بیایید عواملی را که باعث افزایش قیمت یک سیستم VoIP می‌شوند را با هم بررسی کنیم.  عوامل اصلی که هزینه‌های راه‌اندازی را افزایش می‌دهند، تعداد داخلی ها و تجهیزات و زیرساخت‌های موجود است.

هر داخلی تلفن نیاز به اتصال خاص خود به اینترنت دارد.  در بسیاری از مواقع می توانیم از کابل شبکه موجود برای اتصال گوشی ها استفاده کنیم. حتی اگر یک قسمت میز فقط یک اتصال شبکه در دسترس باشد، اکثر تلفن‌های VoIP دارای یک پورت عبوری هستند که می‌توان از آن برای اتصال دستگاه بدون افت سرعت یا کیفیت تماس استفاده کرد.

اگر یک تلفن  تحت شبکه  باید در مکانی نصب شود که اتصال شبکه ندارد، باید راهی برای انتقال اینترنت به آن نقطه پیدا کنید. این امر باعث افزایش اندکی در هزینه های خرید تجهیزات و سیمکشی خواهد شد. همچنین می‌توانید انتخاب کنید که روترها و سوئیچ‌های شبکه خود را در صورتی که قدیمی‌تر، کندتر هستند یا می‌خواهید از PoE (تقویت برق از طریق اترنت) برای رفع نیاز به اتصالات الکتریکی اضافی استفاده کنید، ارتقا دهید. هزینه های ارتقا و بهبود زیرساخت بسیار متفاوت است، لطفاً برای اطلاعات بیشتر و برآورد هزینه برای ارتقاء زیرساخت شبکه خود به وب سایت ادمین کالا مراجعه کنید. همچنین اگر به دنبال آموزش ویپ هستید، فروشگاه ادمین کالا را بررسی کنید.

با ارزان ترین قیمت، سیستم تلفنی ویپ راه اندازی کنید

چرا برخی سرویس های ویپ گرانتر از بقیه هستند؟

مهم ترین دلیل گران‌تر بودن برخی از سرویس دهندگان VoIP این است که تمایل دارند با شرکت های بزرگی که به ویژگی‌های بیشتر و تعداد داخلی های زیادی دارند، کار کنند. در نتیجه، ممکن است در نهایت برای برخی از ویژگی هایی که هرگز نیاز نخواهید داشت یا هرگز از آنها استفاده نخواهید کرد، هزینه پرداخت کنید.

سرویس ویپ ارزانتر، چگونه ممکن شده است؟ چه تفاوتی بین سرویس های ارزان و گران ویپ است؟

رایج ترین دلیلی که برخی از ارائه دهندگان VoIP ارزان تر هستند این است که آنها تجربه زیادی در کار با بیزینس های کوچک و متوسط دارند که به همه امکانات ویپی که یک شرکت بزرگتر نیاز دارد، نیاز ندارند. به این ترتیب، در نهایت برای برخی از ویژگی‌هایی که هرگز نیاز نخواهید داشت یا هرگز از آنها استفاده نخواهید کرد، هزینه پرداخت نمی‌کنید.

هزینه تجهیزات جانبی ویپ بر هزینه کلی سیستم تلفنی

اگر شما قصد دارید تا از لوازم جانبی مختلفی در کنار تلفن های آی پی خود استفاده کنید ممکن است هزینه شما چندین برابر شود. به عنوان مثال خرید یک هدست تلفن می‌تواند کیفیت صدای تلفن های شما را به شدت بالا ببرد، اما هزینه اضافی به سیستم تلفنی شما تحمیل خواهد کرد.

با کنترل تعداد تجهیزات جانبی مورد نیاز خود می توانید تا حدود بسیار زیادی هزینه های یک سیستم تلفنی را کاهش دهید. مدیران شرکت ها به امکانات بیشتری نیاز دارند تا کارمندان معمولی، پس این مورد را نیز در هنگام انتخاب تجهیزات ویپ در نظر داشته باشید.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.