تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۴:۳۲
کد خبر : 585095

بایک رویژیانگ X3 ، شاسی بلند ارزان قیمت جدید مکث موتور برای بازار ایران

بایک رویژیانگ X3 ، شاسی بلند ارزان قیمت جدید مکث موتور برای بازار ایران

بایک رویژیانگ X3 ، شاسی بلند ارزان قیمت جدید مکث موتور برای بازار ایران خودروسازی مکث موتور قصد دارد کراس اوور بایک رویژیانگ X3 را راهی بازار ایران کند. مشخصات فنی و امکانات این شاسی بلند را در ادامه بخوانید. صنعت خودروسازی این روزها حال چندان خوبی ندارد و تنها خودروسازانی که اندکی حال و

بایک رویژیانگ X3 ، شاسی بلند ارزان قیمت جدید مکث موتور برای بازار ایران

خودروسازی مکث موتور قصد دارد کراس اوور بایک رویژیانگ X3 را راهی بازار ایران کند. مشخصات فنی و امکانات این شاسی بلند را در ادامه بخوانید.

صنعت خودروسازی این روزها حال چندان خوبی ندارد و تنها خودروسازانی که اندکی حال و احوال رو به راهی دارند، شرکت‌های خصوصی و مونتاژکننده هستند. یکی از خودروسازان خصوصی بازار ایران، شرکت مکث موتور است که اخیرا اقدام به مونتاژ خودروی کراس اوور ایکس 5 از برند بایک رویژیانگ کرد.

مشخصات کلی بایک رویژیانگ X3

مکث موتور خودروی مذکور را با نام تیارا راهی بازار کرد و هم‌اکنون پس از موفقیت اولیه‌ای که به دست آورده تصمیم گرفته کراس اوور دیگر این کمپانی چینی را به سبد محصولات خود بیفزاید. گفته شده خودروسازی مکث موتور تصمیم دارد این خودروی کراس اوور را در پنجمین نمایشگاه شهر آفتاب عرضه کند. همچنین می‌توانید مقاله معرفی بایک رویژیانگ X5 را در گجت نیوز بخوانید.

مدتی پیش یک نسخه از این خودرو در خیابان‌های تهران دیده شده که به زودی تصاویر آن منتشر خواهد شد. سطح این خودرو نسبت به تیارا یا بایک X5 پایین‌تر است و در بازار چین با نام X3 تردد می‌کند. اگر این محصول در بازار ایران با قیمت اقتصادی عرضه شود، شانس زیادی برای فروش موفقیت‌آمیز دارد و در غیر این صورت به نظر نمی‌رسد مشتریان زیادی تمایلی برای خرید آن داشته باشند؛ چرا که بایک ایکس 3 مشخصات چشمگیری ندارد.

بایک رویژیانگ X3

به طور کلی و بر اساس پیش‌‌بینی‌هایی که انجام شده، اگر قیمت بایک رویژیانگ حوالی 450 الی 550 میلیون تومان باشد، رقیبی جدی برای ام وی ام ایکس 22 خواهد بود و می‌تواند مورد استقبال مشتریان واقع شود. این کراس اوور 7 نفره با قیمت حدودی و پیش‌بینی شده فوق کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسد، اما نه بعد از دانستن مشخصات فنی و امکانات آن!

بایک رویژیانگ X3 چه مشخصاتی دارد؟

خودروی کراس اووری که مکث موتور قصد عرضه آن را دارد، مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی است که می‌تواند نیروی محرکه را از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به محور جلو منتقل کند. این پیشرانه قادر به تولید حداکثر 113 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن‌متر گشتاور است و نهایت سرعت آن به 160 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

بایک رویژیانگ X3

نکته مهم این که بایک رویژیانگ تنها در نسخه گیریکس دستی راهی بازار خواهد شد و قرار نیست شاهد جعبه دنده اتوماتیک از آن باشیم. طول این خودروی کراس اوور 4520 میلی‌متر، عرض آن 1790 میلی‌متر و ارتفاع آن 1770 میلی‌متر خواهد بود. همچنین فاصله بین دو محور ایکس 3 به 2700 میلی‌متر می‌رسد. از نظر ابعادی، بایک X3 شبیه فردا SX5 است، ولی به لحاظ موتوری مجهز به پیشرانه‌ای کم‌حجم‌تر (1498 سی‌سی) است.

در میان کراس اوورهای اقتصادی نباید انتظار یک خودرو با امکانات رفاهی و ایمنی بالا داشت. با این حال از آنجایی که بایک رویژیانگ ایکس 3 از شاسی سایر خودروهای چینی بهره می‌برد، سقف پانورامیک دارد و شرکت بایک نخواسته آن را بابت هزینه‌های اضافی حذف کند.

امکانات رفاهی بایک رویژیانگ X3

بایک رویژیانگ X3

گروه خودروسازی مکث موتور قصد دارد به زودی از این کراس اوور جذاب و اقتصادی در نمایشگاه خودروی شهر آفتاب رونمایی به عمل آورد. امکانات رفاهی و آپشن‌های بایک ایکس 3 عبارتند از:

چراغ‌های هالوژنی جلو به صورت عدسی، روف رک، سنسورهای هشداردهنده میزان فشار باد تایرها، ایزوفیکس، ایموبلایزر، دو اسپیکر صوتی، دو ایربگ ایمنی، فرمان دی کات و غربیلک چرمی، خروجی تهویه‌های هوا ویژه ردیف دوم و سوم، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو، چراغ‌های روشنایی روز، ظرفیت 7 نفره، ترمزهای ABS، BA و EBD، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، سامانه کنترل خودرو در سربالایی، مولتی مدیا همراه با دوربین عقب، سقف پانورامیک و تریم چرمی و دو رنگ اصلی.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.