تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۹:۰۴
کد خبر : 43632

باورهای غلط در رابطه با سرطان پستان

باورهای غلط در رابطه با سرطان پستان

ایسنا بررسی می‌کند؛ باورهای غلط در رابطه با سرطان پستان ایسنا/همدان باورهای رایج و اشتباه در رابطه با سرطان پستان از بزرگترین مسائل و مشکلاتی است که ما در ایران برای کنترل و روند درمان این بیماری با آ..

ایسنا بررسی می‌کند؛

باورهای غلط در رابطه با سرطان پستان

باورهای غلط در رابطه با سرطان پستان

ایسنا/همدان باورهای رایج و اشتباه در رابطه با سرطان پستان از بزرگترین مسائل و مشکلاتی است که ما در ایران برای کنترل و روند درمان این بیماری با آن مواجه هستیم.

این باورها ریشه در مسائل فرهنگی دارند و لازم است اطلاع‌رسانی دقیقی در این زمینه صورت بگیرد بنابراین در گفت‌وگویی با یک فوق تخصص جراحی پستان در رابطه با رایج‌ترین شایعاتی که در حوزه‌ی سرطان پستان وجود دارد، صحبت کردیم.

دکتر حمید احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اگر در اینترنت جستجو کنید می‌بینید که برخی توصیه می‌کنند خانم‌ها از سینه بند استفاده نکنند و از ارتباط استفاده از سینه‌بند و ابتلا به سرطان پستان صحبت می‌کنند.

وی تصریح کرد: این گروه معتقدند استفاده از سینه بند و لباس‌های تنگ در درازمدت به بافت پستان فشار وارد می‌کند و منجر به سرطان می‌شود اما این یک باور اشتباه است و هیچ ارتباطی میان استفاده از لباس‌های تنگ و ابتلا به سرطان پستان وجود ندارد.

احمدی مطرح کرد: برخی ادعا می‌کنند که به علت استفاده از لیزر، اپیلاسیون یا انجام سولاریوم به سرطان پستان مبتلا شدند در حالیکه این مسئله به هیچ وجه علمی نیست چراکه این کارها فقط لایه‌های سطحی پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد و داخل بافت پستان نفوذ نمی‌کند.
این فوق تخصص جراحی پستان ادامه داد: یکی دیگر از باورهای اشتباه در زمینه سرطان پستان این است که افراد گمان می‌کنند استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی مانند اسپری‌های خوشبوکننده و رول‌های ضدتعریق می‌تواند منجر به سرطان پستان شود اما این یک باور اشتباه و غیرعلمی است.

احمدی با بیان اینکه گروهی از خانم‌ها گمان می‌کنند چون شریک زندگی آنها باعث عصبانیتشان می‌شود یا به واسطه‌ی ضربه‌ای که به آنها زده، سرطان گرفتند، گفت: زمینه استرسی و ورم ناشی از ضربه خوردن ارتباطی با سرطان پستان ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در برخی از مطالب بیان شده استفاده از برخی مواد غذایی مانند سویا، قهوه و نوشابه افراد را در معرض ابتلا به سرطان پستان قرار می‌دهد اما این موارد هم به صورت علمی تایید نشدند چراکه پایه‌ استروژنی آنها بسیار کم است و نمی‌تواند منجر به سرطان پستان شود.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.