تاریخ انتشار : شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
کد خبر : 70337

بانک مرکزی روسیه توسط گروه هکری انانیموس هک شد

بانک مرکزی روسیه توسط گروه هکری انانیموس هک شد

بانک مرکزی روسیه توسط گروه هکری انانیموس هک شدگروه هکری انانیموس در ادامه حملات خود به وب‌سایت‌های دولتی و زیرساخت‌های اطلاعاتی روسیه، بانک مرکزی این کشور را هدف هک قرار داده است.
گروه هکر انانیموس هم..

بانک مرکزی روسیه توسط گروه هکری انانیموس هک شد

گروه هکری انانیموس در ادامه حملات خود به وب‌سایت‌های دولتی و زیرساخت‌های اطلاعاتی روسیه، بانک مرکزی این کشور را هدف هک قرار داده است.

گروه هکر انانیموس همچنان برای سازمان‌های دولتی روسیه و شرکت‌های خارجی متعلق به این کشور دردسرساز هستند. آنها این‌بار موفق شدند سازمانی را که مسئول سیاست‌‌های پولی و اطمینان از عملکرد سیستم پرداخت در فدراسیون روسیه است را هدف حملات سایبری خود قرار دهند. این سازمان، در واقع همان بانک مرکزی روسیه است.

به گفته این گروه هکری، بانک مرکزی روسیه مورد هک قرار گرفته و وعده داده تا ظرف ۴۸ سال آینده، ۳۵ هزار پرونده را که شامل قرارداد‌هایی مخفیانه است را مورد انتشار قرار دهد. علاوه بر این، هکرها گفته‌اند که هدف بعدی آنها، شرکت‌های خارجی مقیم روسیه هستند که این کشور را ترک نکرده‌ و همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

گروه هکر Anonymous، اخیرا تعدادی از سایت‌های وابسته به رسانه‌های روسیه و بلاروس از جمله نشریات مهم را مورد حمله قرار داده است. مهاجمان به وب‌سایت‌هایی نظیر TASS Izvestia، Forbes.ru، Kommersat و سایر نشریات حملاتی را صورت دادند. در برخی از آن‌ها، هکرها بیانیه‌ای را در مورد وضعیت ژئوپلیتیک فعلی منتشر کرده‌اند.

هک بانک مرکزی روسیه توسط گروه انانیموس

بانک مرکزی روسیه توسط گروه هکری انانیموس هک شد

پیش از این حمله، گروه هکری Anonymous جنگ سایبری را علیه دولت روسیه اعلام کرده بود. این سازمان برای حمله به منابع اطلاعاتی این کشور، از جمله تاسیسات زیرساختی اطلاعاتی حیاتی برنامه‌ریزی کرده است. روز گذشته، وب‌سایت‌ Gosuslug و همچنین منابع دولتی، وب‌سایت کرملین و دیگر موارد مشابه نیز در معرض حملات هکرها قرار گرفتند.

مرکز ملی هماهنگی حوادث رایانه‌ای (NCCC) که توسط FSB پایه‌ریزی شده است، سطح تهدید را بحرانی عنوان کرد و گفت:

گزارش‌هایی در مورد اختلال در منابع وزارت دفاع و هم‌چنین بخش روسی‌زبان و دیگر بخش‌های وب‌سایت خبرگزاری روسیه امروز وجود دارد. هم‌چنین در مورد مشکلات بارگذاری در وب‌سایت‌های متعلق به کرملین، دولت و پارلمان روسیه نیز گزارشاتی به‌دست رسیده است.

با هک بانک مرکزی روسیه توسط گروه انانیموس، NCCC طی بیانیه‌ای رسمی، نسبت به تشدید حملات سایبری به منابع اطلاعاتی روسیه، از جمله زیرساخت اطلاعات حیاتی (CII) هشدار داده است. علاوه بر این، طبق بیانیه این وزارتخانه، وقوع حملات سایبری گسترده‌‌تر علیه فضای اطلاعاتی روسیه در آینده نزدیک متحمل است.

منبع :gizchinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.