تاریخ انتشار : شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
کد خبر : 585766

بانمک‌ترین دوربین جهان، شما را شیفته خود می‌کند

بانمک‌ترین دوربین جهان، شما را شیفته خود می‌کند

بانمک‌ترین دوربین جهان، شما را شیفته خود می‌کند کنکو توکینا یک دوربین دیجیتالی بسیار کوچک با نام Pieni II معرفی کرده که از نظر وزن و اندازه، شاید کوچک‌ترین دوربین جهان نباشد اما بدون شک یکی از بانمک‌ترین دوربین‌هایی است که در سال‌های اخیر معرفی شده است. اگر تصور شما از دوربین های عکاسی گجت‌هایی

بانمک‌ترین دوربین جهان، شما را شیفته خود می‌کند

کنکو توکینا یک دوربین دیجیتالی بسیار کوچک با نام Pieni II معرفی کرده که از نظر وزن و اندازه، شاید کوچک‌ترین دوربین جهان نباشد اما بدون شک یکی از بانمک‌ترین دوربین‌هایی است که در سال‌های اخیر معرفی شده است.

اگر تصور شما از دوربین های عکاسی گجت‌هایی بزرگ، زمخت و گران قیمت بوده، بانمک‌ترین دوربین جهان اینجاست تا تصور شما را برای همیشه تغییر دهد. دوربین Mini Pieni II شرکت توکینا، یک دوربین عکاسی اسباب بازی بامزه است که می‌تواند واقعا عکاسی و فیلم‌برداری کند! هر چند این دوربین حتی به درد عکاسان آماتور هم نمی‌خورد اما می‌تواند با ظاهر جذاب و اندازه به شدت کوچکش، به سادگی شما را شیفته خودش کند.

مشخصات دوربین کوچک Pieni II

این دوربین که می‌تواند بین دو انگشت شما جای بگیرد، به یک حسگر کوچک و ضعیف ۱.۳ مگاپیکسلی مجهز شده که می‌تواند با توجه به قیمت و اندازه‌اش، تصاویر نسبتا مناسبی ثبت کند.

دوربین اولترا کامپکت پینی ۲، ابعادی برابر با ۵۱ میلی متر در ۱۸ میلی متر در ۳۶ میلی متر دارد. اگر وزن کارت حافظه میکرو اس دی و اکسسوری‌های این محصول را از آن کم کنیم، این دوربین بامزه تنها ۱۸ گرم وزن دارد. این محصول کمی از دوربین کوچک مینی ویوو لوکاس لندر بزرگ‌تر است اما احتمالا ارزش خرید بالاتری داشته باشد.

دوربین پینی ۲ همان طور که انتظار دارید، توان عکاسی و فیلم‌برداری را دارد. همچنین امکان استفاده از این دوربین به عنوان دستگاه ضبط صدا نیز وجود دارد. فرمت فایل‌های عکس این دوربین جیپگ و با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۱۰۲۴ است. فیلم‌برداری این دوربین هم دارای فرمت MJPEG با رزولوشن ۷۲۰ در ۴۸۰ است. فرمت فایل‌های صوتی این دوربین نیز ام پی ۳ است.

حسگر اصلی دوربین پینی 2 از نوع CMOS و ۱.۳۱ مگاپیگسلی است. این دوربین قابلیت‌های عجیب و غریبی ندارد و فقط می‌توانید حالت استفاده از آن را بین عکس برداری، فیلم‌برداری و ضبط صدا تغییر دهید. یک چراغ ال ای دی کوچک نیز در این دوربین وجود دارد که به کاربران نشان می‌دهد دوربین، در چه حالت ضبطی قرار دارد. در زمان عکس گرفتن رنگ ال ای دی مشکی، در زمان فیلم برداری آبی و در زمان ضبط صدا بنفش است.

دوربین Pieni

شاتر اسپید دوربین Pieni II نیز ۱/۱۰۰ ثانیه است. دیافراگم دوربین کوچک پینی ۲ نیز f/2.8 و حساسیت ISO عدد ۱۰۰ است. بهتر است بدانید این مقادیر تغییری نمی‌کنند. فوکوس این دوربین هم حداقل ۰.۳ متر است و برای عکاسی از فاصله نزدیک خیلی مناسب نیست.

دیگر ویژگی‌ها و قیمت دوربین کوچک پینی ۲

آن طور که شرکت سازنده این دوربین بامزه اعلام کرده، محصول جدیدش تصاویری را ثبت می‌کند که حال و هوایی مانند نقاشی‌هایی آب‌رنگ و رنگ روغن دارند. هر چند این ادعا خیلی هم اشتباه نیست اما واقعیت این است که حال و هوای این تصاویر، به خاصر رزولوشن بیش از حد پایین این دوربین است.

دوربین Pieni
نمونه تصویر دوربین
دوربین کوچک
نمونه تصویر دوربین

شارژ کردن و انتقال اطلاعات این دوربین به وسیله یک کابل یو اس بی انجام می‌شود. بهتر است بدانید در این دوربین خبری از نمایشگر نیست پس عکاسانی که از این دوربین استفاده می‌کنند، کار سختی برای پیدا کردن زاویه مناسب خواهند داشت.

همراه با این دوربین، یک بند نیز به دست خریداران می‌رسد تا بتوانند دوربین بسیار کوچک خود را همه جا حمل کنند. همچنین یک آهن‌ربا در پشت این دوربین قرار دارد که به کاربر اجازه می‌دهد دوربین را به جاهایی مانند در یخچال متصل کند.

در گجت نیوز بخوانید: ارزانترین دوربین های بدون آینه که می‌توانید در سال ۲۰۲۲ بخرید

دوربین کوچک Pieni 2 فروش خود را آغاز کرده است. این مدل در رنگ‌های مختلف و در طرح‌هایی مانند هلو کیتی روانه بازار خواهد شد. فعلا این دوربین کوچک در بازارهای جهانی موجود نشده اما در کشور چین با قیمت ۴۸۸۰ یوانی (چیزی حدود ۳۴ دلار) راهی بازار شده است. نسخه‌های طرح‌دار این دوربین حدود ۴۵ دلار قیمت دارند.

مقاله اصلی

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.