تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر : 25177

بازی Rainbow Six Siege و ۱۰ نکته برای تازه واردها

بازی Rainbow Six Siege و ۱۰ نکته برای تازه واردها

بازی Rainbow Six Siege و ۱۰ نکته برای تازه واردها بازی Rainbow Six Siege – رینبو سیکس سیج یکی از بهترین عناوین شوتر بازار است اما درجه سختی نسبتا بالایی دارد. این نکات می‌توانند به بهبود عملکرد شما کمک کنند.
بازی Rainbow Six Siege یکی از تاکتیکی‌ترین آثار شوتر آنلاین است که برخلاف بسیاری از عناوین مشابه، بدون استراتژی‌های درست، شانسی برای موفقیت در آن نخواهید داشت.
علاقه‌مندان به ژانر شوتر اول شخص همیشه از مجموعه رینبو سیکس استقبال کرده‌اند زیرا برخلاف بسیاری از بازی‌های این سبک، تنها دویدن و شلیک کردن کافی نیست. شما در کنار مهارت، باید برای هر حرکت خود برنامه داشته باشید و همه تجهیزاتی که دارید را به کار بگیرید. اگر می‌خواهید در بازی Rainbow Six Siege پیشرفت کنید، کار بسیار سختی در پیش دارید زیرا بازیکنان حرفه‌ای زیادی در مقابل شما قرار می‌گیرند و انواع تاکتیک‌های پیچیده را در بازی پیاده سازی می‌کنند.
راهنمای بازی Rainbow Six Siege برای تازه واردها افراد زیادی بوده‌اند که پس از یک تجربه کوتاه مدت و چند مسابقه نافرجام، بازی را کنار گذاشته‌اند اما نباید ناامید شوید و با تل..

بازی Rainbow Six Siege و ۱۰ نکته برای تازه واردها

بازی Rainbow Six Siege – رینبو سیکس سیج یکی از بهترین عناوین شوتر بازار است اما درجه سختی نسبتا بالایی دارد. این نکات می‌توانند به بهبود عملکرد شما کمک کنند.

بازی Rainbow Six Siege یکی از تاکتیکی‌ترین آثار شوتر آنلاین است که برخلاف بسیاری از عناوین مشابه، بدون استراتژی‌های درست، شانسی برای موفقیت در آن نخواهید داشت.

علاقه‌مندان به ژانر شوتر اول شخص همیشه از مجموعه رینبو سیکس استقبال کرده‌اند زیرا برخلاف بسیاری از بازی‌های این سبک، تنها دویدن و شلیک کردن کافی نیست. شما در کنار مهارت، باید برای هر حرکت خود برنامه داشته باشید و همه تجهیزاتی که دارید را به کار بگیرید. اگر می‌خواهید در بازی Rainbow Six Siege پیشرفت کنید، کار بسیار سختی در پیش دارید زیرا بازیکنان حرفه‌ای زیادی در مقابل شما قرار می‌گیرند و انواع تاکتیک‌های پیچیده را در بازی پیاده سازی می‌کنند.

راهنمای بازی Rainbow Six Siege برای تازه واردها

افراد زیادی بوده‌اند که پس از یک تجربه کوتاه مدت و چند مسابقه نافرجام، بازی را کنار گذاشته‌اند اما نباید ناامید شوید و با تلاش می‌توانید عملکرد خود را در آن بهتر کنید. این نکات شاید بتوانند در این مسیر به شما کمک کنند.

– به صداها گوش کنید

بازی Rainbow Six Siege

با تشکر از شرکت یوبی‌سافت، سیستم صدای بازی عالی از آب در آمده است و به شکلی کاملا واقع گرایانه طراحی شده تا تصور کنید واقعا در میدان جنگ هستید. صدا در بازی، همانند دنیای واقعی حرکت می‌کند و شاید این فاکتور برای بازیکنان آماتور چندان مهم جلوه نکند اما برای بازیکنان حرفه‌ای، یکی از عناصر کلیدی بازی است که به وسیله آن می‌توانند حرکات دشمن را تشخیص دهند.

برای مثال اگر در پشت پنجره یک اتاق ایستاده باشید، صدای داخل را به خوبی نمی‌شنوید، اما اگر پنجره را بشکنید، صدای راه رفتن دشمنان را بهتر خواهید شنید. یک هدفون مناسب از ملزومات بازی است و اگر بتوانید بر روی صداها تمرکز کنید، بازی شما پیشرفت چشمگیری خواهد داشت. همه چیز در دنیای بازی صدا تولید می‌کند و باید یاد بگیرید که چگونه از صداها به نفع خود استفاده کنید.

پس، از هر سوراخی در دیوار، برای شنیدن بهتر صدا کمک بگیرید. در ضمن به یاد داشته باشید که صداهای طبقه بالا را همیشه به راحتی می‌شنوید اما صداهای طبقه‌های زیرین را چندان نخواهید شنید. همیشه فرض را بر این بگذارید که در طبقه پایین هم دشمنان حضور دارند تا غافل گیر نشوید.

– انتظار هر نوع تغییری را داشته باشید

بازی Rainbow Six Siege

هر سه ماه، فصل جدید بازی شروع می‌شود و این یعنی ورود شخصیت‌های جدید با ویژگی‌های تازه، تغییرات در نقشه و افزایش تعادل میان قابلیت‌ها و تجهیزات. در اکثر بازی‌های شوتر، کافی است ساختار کلی و مکانیک‌های اصلی را یاد بگیرید تا در آن‌ها حرفه‌ای ‌شوید. برای مثال در کانتر استرایک یا حتی ولورانت، وقتی که طریقه درست شلیک کردن با اسلحه‌ها (کنترل ریکویل) را یاد بگیرید، به تدریج در بازی پیشرفت می‌کنید اما بازی Rainbow Six Siege به شکل دیگری پیش می‌رود. ممکن است پس از یک غیبت کوتاه مدت، بازگردید و این حس را داشته باشید که با یک اثر جدید رو به رو هستید. بنابر این باید همیشه به تغییرات و به روز رسانی‌های بازی توجه داشته باشید و خودتان را با آن‌ها وقف دهید. برای مثال شاید یک منطقه در بازی وجود داشته باشد که نمی‌توان به راحتی از آن دفاع کرد اما با انتشار یک آپدیت و ورود شخصیت‌های تازه، این کار به راحتی قابل انجام خواهد بود.

پس به یاد داشته باشید که دانسته‌های شما ممکن است در آینده نزدیک، کارکردی نداشته باشد. شاید الگوهای شلیک یک اسلحه را بلد باشید اما در ماه بعد، آن الگو تغییر پیدا کند. همیشه باید آمادگی مواجهه با این تغییرات را داشته باشید.

– نقشه‌ها را حفظ کنید

بازی Rainbow Six Siege

بازی Rainbow Six Siege محبوب است زیرا یک برداشت فوق تاکتیکی از ژانر شوتر ارائه می‌دهد. در همین راستا، نقشه‌ها نقش مهمی در بازی ایفا می‌کنند و تخریب پذیری آیتم‌ها و دیوارها هم به جذابیت کار افزوده است. اینکه بتوانید از محیط استفاده کنید و به دشمنان از زوایای مختلف هجوم ببرید، برگ برنده شما در هر نبرد خواهد بود.

علاوه بر این‌ها، بعضی از شخصیت‌ها به بخش‌هایی از محیط دسترسی دارند که برای دیگران قابل دسترسی نیست. برای مثال با قابلیت قلاب (Garra Hook) شخصیت آمارو (Amaru)، بخش‌های تازه‌ای از نقشه نمایان می‌شود که او در آن قسمت‌ها می‌تواند از قلاب خود استفاده نماید.

به جای اینکه تنها به قدم زدن و خط گذاری با اسلحه اکتفا کنید، به این مسئله بیندیشید که چه گونه می‌توان از نقشه به نفع خود استفاده کرد. علاوه بر این، یاد گرفتن درست نقشه‌ها کمک می‌کند تا آمادگی مبارزه با هر نوع دشمنی را داشته باشید، بدانید از کدام طرف می‌آیند و در کجا ممکن است پنهان شده باشند.

– سنگر گرفتن مهم است اما در عین حال کشنده

بازی Rainbow Six Siege

سنگر گرفتن مسلما بهترین روش برای دفاع از خود است و دشمنان در مقابله با بازیکنی که سنگر مناسب دارد، دچار مشکل می‌شوند اما کاور گرفتن همیشه حاشیه امنیت شما را تامین نمی‌کند.

اگر در حالت هجوم، با بازیکنی رو به رو شده‌اید که کاور مناسبی دارد، بهترین کار این است که مستقیما با او درگیر نشوید، بلکه از کناره‌ها یا از پشت به او حمله کنید. یا می‌توانید او را سرگرم کنید و اجازه دهید یکی از هم تیمی‌ها از یک زاویه دیگر به او نزدیک شده و کارش را تمام کند. فراموش نکنید که دشمنان هم استراتژی‌های مشابه‌ای را اجرا می‌کنند. باید بدانید که اگر بیش از حد در یک نقطه باقی بمانید، نه تنها موقعیت شما برای دشمنان فاش شده است بلکه خیلی زود محاصره می‌شوید و راهی برای فرار وجود نخواهد داشت.

– پهپاد بهترین دوست شما است

بازی Rainbow Six Siege

شخصیت‌هایی که دارای هواپیماهای کوچک بودن سرنشین هستند، باید از آن‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنند، خصوصا در زمان حمله. کسانی هم که وظیفه دفاعی دارند، باید پهپادهای خود را در نقاط مخفی قرار دهند تا دید خوبی نسبت به راهروها داشته باشند. در زمان حمله، از پهپاد برای حواس پرتی دشمن هم می‌توانید استفاده کنید.

اگر از شخصیتی استفاده می‌کنید که مجهز به پهپاد است، سعی کنید تا حد امکان از پهپاد خود فاصله داشته باشید تا موقعیت شما فاش نشود. دشمنان شاید پهپاد شما را ببینند و تصور کنند که در آن نزدیکی هستید، می‌توانید از این موقعیت استفاده کرده و از یک جهت دیگر در نقشه پیشروی کنید. پهپاد می‌تواند یک فاکتور ایده آل برای کمین کردن باشد.

– استراتژی‌های دشمن را درک کنید

بازی Rainbow Six Siege

در طول مسابقه و در هر راند باید به تاکتیک‌های دشمن توجه داشته باشید و ببینید چه کارهایی را تکرار می‌کنند. در اکثر مواقع، دشمنان استراتژی‌های مشابه‌ای را اجرا می‌کنند و شما باید از این مسئله به نفع خود استفاده کرده و البته آمادگی لازم برای مقابله با آن تاکتیک را داشته باشید.

برای مثال تک تیراندازها معمولا از موقعیت‌های تکراری، خط می‌گذارند یا آن‌هایی که تهاجمی بازی می‌کنند، معمولا از مناطق تکراری به سوی شما حمله‌ور می‌شوند. اگر دشمنان را زیر نظر بگیرید، می‌توانید حدس بزنید که در راند بعدی، چه کارهایی انجام می‌دهند اما اگر الگوهای آن‌ها تکراری نبود، آن وقت کار سخت‌تری در پیش دارید و باید با حدس و حس ششم پیش بروید. علاوه بر این‌ها، در هر نقشه چند نقطه اصلی وجود دارد که در هنگام دفاع، باید تمرکز اصلی خود را بر روی آن نقاط بگذارید زیرا به احتمال بسیار زیاد، دشمنان از همان مناطق به شما نزدیک می‌شوند.

– تلفیق درست شخصیت‌ها

بازی Rainbow Six Siege

یکی از مهم‌ترین مسائل قبل از هر مسابقه این است که شخصیت شما و قابلیت‌های او، تلفیق درستی با دیگر اعضای تیم داشته باشد. گاهی اوقات شخصیت‌های تیم به گونه‌ای انتخاب می‌شوند که کارایی آن‌ها پایین می‌آید و در واقع تجهیزات یا قابلیت‌های لازم برای مقابله با دشمن را ندارید. پس به تدریج شخصیت‌ها را بشناسید و با هماهنگی دیگر اعضای تیم، ببینید از کدام شخصیت‌ها در یک تیم جواب بهتری می‌گیرید.

برای مثال، قرار دادن شخصیت‌های تچر (Thatcher) و ترمایت (Thermite) در کنار یکدیگر، برای نفوذ (Breach) عالی است. زیرا تچر تجهیزات ضد رخنه دشمن را خنثی می‌کند و باعث می‌شود تا ترمایت بتواند به راحتی وارد یک اتاق شود. یا قرار دادن شخصیت‌های میوت (Mute) و مازی (Mozzie) در کنار یکدیگر می‌تواند کمک کند تا پهپادهای دشمن در بازی بی‌معنی شوند و آن‌ها اطلاعات کافی از شما نداشته باشند. با حضور این دو شخصیت در تیم، مطمئن باشید که در دید پهپادها نخواهید بود و می‌توانید آزادانه‌تر در نقشه حرکت کنید.

برای دستیابی به یک تیم مناسب، توصیه می‌کنیم حتما در کنار دوستان به بازی بپردازید تا لذت بیشتری از بازی ببرید. اگر به صورت انفرادی بازی کنید، معمولا هماهنگی درستی با دیگر اعضا ندارید و متاسفانه افراد زیادی در بازی وجود دارند که شما را به شکلی مسموم، مورد انتقاد قرار می‌دهند و باعث می‌شوند تا آزرده خاطر شوید.

– در هنگام دفاع، خنثی باشید

بازی Rainbow Six Siege

در هنگام دفاع، به هیچ وجه هجومی بازی نکنید، زیرا دشمنان به راحتی شما را از بین می‌برند. اینجا با کال آف دیوتی رو به رو نیستید و آن سبک بازی کردن در اینجا جواب نمی‌دهد. پس در دفاع، بهترین کار این است که بهترین زوایای ممکن را برای نشانه گذاری با اسلحه انتخاب کنید و جلوی حمله دشمنان را بگیرید. تا حد ممکن از پیشروی بپرهیزید اما بخش‌های مهم نقشه را به راحتی تقدیم دشمن نکنید.

پشتیبانی درست اعضای تیم از یکدیگر و نزدیک بودن آن‌ها به هم، می‌تواند به «ترید» (Trade) منجر شود. یعنی زمانی که دشمن یکی از اعضای تیم شما را از بین می‌برد، شما هم سریعا او را از بین می‌برید تا تعادل برقرار شود. در این لحظات باید هوشیارانه عمل کنید و اجازه ندهید که دشمن پس از کشتن هم تیمی، از معرکه فرار کند. علاوه بر این‌ها، استفاده مناسب از تله‌ها و در ذهن داشتن سنگرهای مناسب برای لحظات حساس نیز می‌تواند به موفقیت شما کمک کند.

– با تیم درست بازی کنید

بازی Rainbow Six Siege

اگر می‌خواهید این بازی را به صورت حرفه‌ای انجام دهید، حتما باید یک تیم قابل اعتماد داشته باشید. شاید در درجات پایین با مشکل خاصی رو به رو نشوید و حتی به صورت انفرادی هم بتوانید بازی کنید اما داشتن یک تیم هماهنگ، نه تنها جذابیت اثر را دو چندان می‌کند بلکه می‌توانید پیشرفت بیشتری داشته باشید و سطح بالاتری از این بازی را تجربه کنید.

اگر دوستان نزدیکی ندارید که این بازی را انجام می‌دهند، تلاش کنید تا به تدریج با بازیکنان خوب آشنا شوید و همراه با آن‌ها یک تیم تشکیل دهید. علاوه بر این‌ها، باید قدرت برقراری ارتباط با دیگران را بالا ببرید تا بتوانید به تیم کمک کنید و به آن‌ها اطلاعات لازم را بدهید. برای این کار باید نقشه را هم به خوبی بشناسید تا به هم تیمی‌ها در رابطه با حضور دشمنان، آدرس درست بدهید.

– اهمیت حافظه عضلانی (Muscle Memory)

بازی Rainbow Six Siege

بازیکنان معمولی بازی Rainbow Six Siege احتمالا بخش شکار تروریست‌ها (Terrorist Hunt) را تنها یک بار انجام می‌دهند و سپس آن را کنار می‌گذارند. به هر حال این یک بخش آموزشی است؛ شما هم بازی را بلد هستید و نیازی به آن ندارید، درست است؟ اما بازیکنانی که می‌خواهند مکانیک‌های گیم پلی را بهتر در بازی استفاده کنند، باید به تمرین در این بخش بپردازند و سعی کنند تا آن را با سرعت زیاد انجام دهند. در واقع این کار را بازیکنان حرفه‌ای انجام می‌دهند تا حافظه عضلانی آن‌ها تقویت شود.

اگر احیانا نمی‌دانید که حافظه عضلانی چیست، بخشی از حافظه عملکردی شماست که وظیفه یادگیری و به خاطر سپردن یک حرکت خاص بر اثر تمرین زیاد را بر عهده دارد. وقتی در بازی، یک حرکت را بارها و بارها تکرار کنید، پس از مدتی آن را می‌توانید بدون تلاش یا تمرکز خاصی انجام دهید. همانند دوچرخه سواری در دنیای واقعی.

در بازی فاکتورهای زیادی وجود دارند که باید سریعا در رابطه با آن‌ها وارد عمل شوید. برای مثال از بین بردن دوربین‌ها یا قرار دادن نشانه اسلحه در نزدیکی سر دشمن. اگر می‌خواهید کیفیت بازی بالاتری داشته باشید، باید آن قدر در رابطه با این مکانیک‌ها تمرین کنید تا سرعت واکنش‌های شما بالا برود.

همچنین مطالعه کنید:

بازی Ghost Recon Breakpoint و ۱۵ نکته برای تازه واردها

بازی رینبو سیکس سیج همچنان با قدرت در حال به روز رسانی شدن است و اخیرا رویداد جدید آن با نام Steel Wave نیز آغاز شده است. این بازی در حال حاضر برای کنسول‌های پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد و نسخه پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس آن نیز تایید شده است.

آیا بازی Rainbow Six Siege را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.