تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
کد خبر : 23718

بازی Call Of Duty Mobile و ۱۴ نکته برای تازه واردها

بازی Call Of Duty Mobile و ۱۴ نکته برای تازه واردها

بازی Call Of Duty Mobile و ۱۴ نکته برای تازه واردها بازی Call Of Duty Mobile – کال آف دیوتی موبایل در چند ماه اخیر توانسته به یکی از محبوب‌ترین عناوین گوشی‌های هوشمند تبدیل شود. اگر قصد انجام این بازی را دارید، نکاتی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم را در یاد داشته باشید.
اگر در جستجوی یک تجربه هیجان انگیز و جذاب هستید، بازی Call Of Duty Mobile همان چیزی است که نیاز دارید. این بازی، همان فرمول نسخه‌های اصلی را گرفته و به شکلی موفقیت آمیز، در گوشی‌های هوشمند پیاده سازی کرده است. این بازی از یک بخش بتل رویال ۱۰۰ نفره هم بهره می‌برد که آن هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد.
راهنمای بازی Call Of Duty Mobile برای تازه واردها این بازی که با همکاری شرکت اکتیویژن، تنسنت (Tencent) و استودیوی بازی‌سازی تیمی (Timi) ساخته شده، نقشه‌ها، مُدها، اسلحه‌ها و شخصیت‌های محبوب مجموعه کال آف دیوتی را به دنیای گوشی‌های هوشمند آورده است.
بازی Call of Duty Mobile از نظر گیم پلی یک تجربه جذاب است. در کنار بخش بتل رویال خوش ساخت بازی، وجود حالات مختلفی همچون فرانت لاین، هارد پوینت، دامینیشن و غیره باعث..

بازی Call Of Duty Mobile و ۱۴ نکته برای تازه واردها

بازی Call Of Duty Mobile – کال آف دیوتی موبایل در چند ماه اخیر توانسته به یکی از محبوب‌ترین عناوین گوشی‌های هوشمند تبدیل شود. اگر قصد انجام این بازی را دارید، نکاتی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم را در یاد داشته باشید.

اگر در جستجوی یک تجربه هیجان انگیز و جذاب هستید، بازی Call Of Duty Mobile همان چیزی است که نیاز دارید. این بازی، همان فرمول نسخه‌های اصلی را گرفته و به شکلی موفقیت آمیز، در گوشی‌های هوشمند پیاده سازی کرده است. این بازی از یک بخش بتل رویال ۱۰۰ نفره هم بهره می‌برد که آن هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

راهنمای بازی Call Of Duty Mobile برای تازه واردها

این بازی که با همکاری شرکت اکتیویژن، تنسنت (Tencent) و استودیوی بازی‌سازی تیمی (Timi) ساخته شده، نقشه‌ها، مُدها، اسلحه‌ها و شخصیت‌های محبوب مجموعه کال آف دیوتی را به دنیای گوشی‌های هوشمند آورده است.

بازی Call of Duty Mobile از نظر گیم پلی یک تجربه جذاب است. در کنار بخش بتل رویال خوش ساخت بازی، وجود حالات مختلفی همچون فرانت لاین، هارد پوینت، دامینیشن و غیره باعث شده‌اند تا حق انتخاب بالایی داشته باشید و بازی برای شما ملال آور نشود. اما برای موفقیت در هر کدام از این بخش‌ها باید نکات ویژه‌ای را رعایت کنید.

– در جای درست از نقشه بپرید

بازی Call Of Duty Mobile

در نقشه بازی، اسلحه‌ها و ماشین‌های زیادی وجود دارد اما اگر در منطقه‌ای بپرید که پرطرفدار است، در همان ابتدای کار، چالش زیادی برای شما ایجاد می‌شود و اولین کسی که اسلحه پیدا کند، به شکار شما خواهد آمد. پس کمی خنثی بازی کنید و در یک منطقه خلوت بپرید. سعی کنید حداقل ۱۰ دقیقه اول را زنده بمانید و آمادگی اولیه برای مبارزه را به دست بیاورید.

– از دیگران تا اطلاع ثانوی دوری کنید

بازی Call Of Duty Mobile

همان طور که بالاتر ذکر شد، وقتی در یک نقطه شلوغ می‌پرید، هرکسی که زودتر به اسلحه و جلیقه ضدگلوله برسد، شانس بالاتری برای موفقیت خواهد داشت. شاید خوش شانس باشید و سریعا به یک اسلحه مناسب برسید اما شاید هم بدشانس باشید و سریعا کشته شوید. با اینکه مبارزات بازی هیجان انگیز است اما اگر به دنبال این هستید که به نفر اول نقشه تبدیل شوید، باید تا زمانی که به آمادگی نسبی نرسیده‌اید، از دیگر بازیکنان دوری کنید.

– بازی را برای گوشی هوشمند خود به درستی تنظیم کنید

بازی Call Of Duty Mobile

بازی‌های شوتر به دقت بالایی نیاز دارند و یک اشتباه کوچک در هنگام تیراندازی به کشته شدن شما منجر خواهد شد. این مسئله در گوشی‌های هوشمند، پیچیده‌تر هم می‌شود زیرا صفحه کوچک نمایشگر و لمسی بودن آن باعث ایجاد محدودیت می‌شود (مگر اینکه با شبیه ساز بر روی رایانه بازی کنید). شما با ایجاد تغییرات کوچک در تنظیمات بازی، می‌توانید تغییرات عمده‌ای در آن ایجاد کنید و باید بازی را به شکلی تنظیم کنید که در هنگام تیراندازی، بیشترین بازدهی را داشته باشید.

نرخ فریم (FPS) اهمیت ویژه‌ای دارد و باید بازی را به شکلی تنظیم کنید که بالاترین نرخ فریم را دریافت نمایید. با افزایش نرخ فریم، شلیک کردن راحت‌تر می‌شود و دقت شلیک‌های شما بالا می‌رود.

– اسلحه‌های مناسبی بردارید

بازی Call Of Duty Mobile

در بخش مولتی پلیر، قبل از ورود به مسابقه، می‌توانید اسلحه‌ها و تجهیزات خود را مشخص نمایید. شما باید با توجه به فاکتورهای مختلف، اسلحه‌های مناسبی انتخاب کنید. برای مثال در نقشه‌های کوچکی همچون Killhouse ،Hijacked و Nuketown استفاده از اسلحه‌های SMG توصیه می‌شود. در مقابل، در نقشه‌ای همچون Crossfire بهتر است از اسلحه‌های دوربرد استفاده کنید. شما در هر مسابقه می‌توانید پنج سری مختلف از تجهیزات را به جنگ ببرید، بنابر این با توجه به موقعیتی که در آن هستید، تجهیزات مناسب را انتخاب کنید. طرز شلیک کردن اسلحه‌های مهم را نیز یاد بگیرید و با تمرین سعی کنید تا دقت خود را در نشانه گیری بالا ببرید.

ارتقای اسلحه‌ها را نیز فراموش نکنید. شما با دریافت جوایز می‌توانید به ارتقای اسلحه‌ها بپردازید، از اضافه کردن یک اسکوپ (قابلیت زوم) بر روی اسلحه تا یک خشاب بزرگ‌تر. در کنار هر اسلحه، آمار آن هم نشان داده می‌شود و می‌توانید ببینید که ارتقای شما، چه تاثیری بر روی آن اسلحه دارد.

– از پیستول هم استفاده کنید

بازی Call Of Duty Mobile

لزومی ندارد که همیشه از اسلحه‌های قدرتمند اصلی استفاده کنید. پیستول‌های MW11 یا M1911 اسلحه‌های جانبی خوبی هستند که در مبارزات نزدیک، دست کمی از یک تفنگ پیشرفته ندارند و می‌توانند هر نوع دشمنی را از بین ببرند. اگر اسلحه اصلی شما تیر کمی دارد و در موقعیت حساسی هستید که نمی‌توانید خشاب عوض کنید، بهترین کار این است که از پیستول استفاده کنید (این کار سریع‌تر از تعویض خشاب است). در نقشه‌هایی همچون Nuketown که گاهی همه چیز بیش از حد شلوغ می‌شود، پیستول می‌تواند نجات بخش شما باشد. همچنین از قرار دادن صدا خفه کن بر روی پیستول دوری کنید زیرا برد آن را کمتر می‌کند.

– استفاده مناسب از نارنجک و دودزا

بازی Call Of Duty Mobile

در لحظات خطرناک و پرفشار احتمالا وقت کافی برای استفاده از نارنجک را نخواهید داشت اما در آغاز کار، استفاده از آن تاکتیک خوبی است. در نقشه‌هایی همچون Killhouse و Nuketown که با فضای کوچکی رو به رو هستید، یک نارنجک را از این سوی نقشه می‌توانید به سوی دیگر آن پرتاب کنید و به دشمنان آسیب برسانید. در این میان، از نارنجک‌های دشمن هم دوری کنید.

اما نارنجک‌های دودزا مفیدتر هستند. خصوصا در بخش بتل رویال اگر در مخمصه گرفتار شده‌اید یا یک بازیکن با اسلحه تک تیرانداز در جستجوی شماست، یک نارنجک دودزا می‌تواند مسیر را برای شما باز کند. این نوع نارنجک‌ها چه برای عقب نشینی و چه برای پیشروی و غافل گیر کردن دشمن کار آمد هستند. در مُد دامنیشن (Domination)، هنگامی که یک منطقه را تسخیر کرده‌اید، نارنجک دودزا را به کار بگیرید تا دشمنان را گیج کنید.

– به صورت تیمی بازی کنید

بازی Call Of Duty Mobile

با کارهای تیمی، هر غیرممکنی را می‌توانید به ممکن تبدیل کنید. اگر به صورت تیمی بازی می‌کنید، در یک نقطه فرود بیاید، در کنار یکدیگر حرکت کنید و در هنگام مبارزه، پشتیبان یکدیگر باشید. همکاری تیمی کلید پیروزی است و اگر نزدیک به یکدیگر بازی کنید، شانس بالایی برای پیروزی خواهید داشت. بعضی از تیم‌ها اشتباها از همان دقایق ابتدایی وارد مبارزه شده و کمتر از چند دقیقه، همه آن‌ها کشته می‌شوند. نباید فراموش کنید که بتل رویال در مورد بقا است. اگر می‌خواهید فقط به کشتن دشمنان بپردازید، وقت خود را با بخش بتل رویال بازی تلف نکنید و به انجام بخش مولتی پلیر بپردازید.

همچنین توصیه می‌کنیم که با دوستانتان به بازی بپردازید. مهم‌ترین دلیل این است که شما می‌توانید با دوستانتان راحت‌تر صحبت نموده و درک متقابل شما می‌تواند منجر به پیروزی شود. اما اگر به صورت انفرادی بازی می‌کنید، سعی کنید باز هم از میکروفون استفاده کرده و با اعضای تیم تعامل داشته باشید. بازی بدون گفتگوی صوتی هم قابل انجام است اما عدم هماهنگی با دیگر اعضای تیم قطعا به ضرر شما تمام خواهد شد.

– همیشه در حرکت باشید

بازی Call Of Duty Mobile

مسابقات بخش مولتی پلیر بازی Call Of Duty Mobile به شکلی طراحی شده‌اند که دارای ریتم سریعی باشند. شما حتی توانایی پنهان شدن در این بخش‌ها را ندارید و تنها راه شما، مبارزه است. به همین دلیل، باید حرکت کردن در بازی را به خوبی یاد بگیرید و اگر می‌خواهید زنده بمانید باید واکنش‌های سریعی از خود نشان دهید. با توجه به غیبت مکانیک کاورگیری، تنها راه شما این است که در تمام دقایق به شلیک کردن ادامه دهید.

دویدن باعث می‌شود تا سریع‌تر حرکت کنید و در تنظیمات، یک گزینه برای «همیشه دویدن» نیز وجود دارد اما توصیه می‌کنیم که از آن استفاده نکنید زیرا نمی‌توانید به سرعت ایستاده و با دقت شلیک کنید. گاهی هم تصادفا به سوی دشمن رفته و کشته می‌شوید. یک قابلیت اختصاصی (Perk) برای سریع‌تر حرکت کردن هم وجود دارد که حتما از آن استفاده کنید.

-با اسکور استریک (Scorestreaks) آشنا شوید

بازی Call Of Duty Mobile

همانند نسخه‌های اصلی، ویژگی اسکور استریک در این نسخه موبایلی هم وجود دارد. شما از طریق کشتن دشمنان به این ویژگی دست پیدا کنید و هر کدام از این اسکور استریک‌ها در بازی تاثیرگذار هستند. برای مثال، پهپاد (UAV) به شما اطلاعات مهمی ارائه می‌دهد یا می‌توانید چند موشک به سوی دشمنان شلیک کرده و یا حتی یک جلیقه ضدگلوله بسیار قدرتمند بر تن کنید.

هر کدام از اسکور استریک می‌توانند جریان مسابقه را تغییر دهند و شما را به پیروزی نزدیک کنند. بنابر این با توجه به شرایط و با توجه به سبک بازی خود، آن قابلیتی را انتخاب کنید که بیشترین تاثیر را در بازی می‌گذارد.

– اسکور استریک را می‌توان شکست داد

بازی Call Of Duty Mobile

هنگامی که قابلیت‌های اسکور استریک یک بازیکن رقیب باز می‌شود یعنی قرار است دردسرهای بزرگی برای شما ایجاد شود و به شکل‌های مختلف دچار آزار و اذیت شوید اما اکثر اسکور استریک‌ها را می‌توان از بین برد یا از آن‌ها دوری کرد. برای مثال می‌توانید با شلیک به هلیکوپترها یا پهپادها، باعث سقوط آن‌ها شوید. خصوصا کسانی که از قابلیت اسپارو (Sparrow) استفاده می‌کنند، با چند شلیک ساده می‌توانند هلیکوپتر را منفجر کرده و به قابلیت اسکور استریک یک بازیکن پایان بدهند.

– کلاس‌های بازی را به درستی استفاده کنید

بازی Call Of Duty Mobile

قبل از ورود به بخش بتل رویال، باید یک کلاس برای خود انتخاب کنید و هر کدام از این شخصیت‌ها دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های متفاوتی هستند. برای مثال کلاس دلقک (Clown) در مقابل زامبی‌ها بهترین انتخاب است یا کلاس مدافع (Defender) با قابلیت‌های دفاعی خاصی که دارد، می‌تواند به خوبی از هم تیمی‌ها محافظت کند.

کلاس مکانیک می‌تواند دستگاه‌های الکترونیکی مهم را پیدا کند یا حتی بعضی از دستگاه‌ها را از کار بیندازد. کلاس پزشک (Medic) سلامتی هم تیمی‌ها را باز می‌گرداند و کلاس نینجا هم می‌تواند کشتارهای جذاب و غیرمنتظره‌ای داشته باشد. کلاس دیده بان (Scout) می‌تواند دشمنان را پیدا کند و کلاس روح خبیث یا همان پولترگایست (Poltergeist) می‌تواند نامرئی شود. کلاسی را انتخاب کنید که با سبک بازی شما سازگار است.

– هم تیمی‌ها را احیا کنید

بازی Call Of Duty Mobile

اگر یکی از هم تیمی‌های شما کشته شود، شما می‌توانید پلاکش را برداشته و سپس او را بازگردانید اما توصیه می‌کنیم که اجازه ندهید کار به آنجا برسد. در واقع در اولین فرصت باید هم تیمی‌ها را احیا کنید و این گونه امتیاز بیشتری هم دریافت می‌کنید.

هنگامی که بازی را به صورت چهار نفره آغاز می‌کنید، در واقع در مقابل ۹۶ نفر دیگر قرار می‌گیرید. اگر سه نفره از هم تیمی‌های خود را از دست دهید، بازی ۱ در برابر ۹۶ می‌شود و شانس شما برای پیروزی بسیار پایین‌تر می‌آید. پس تا آنجا که می‌توانید، اجازه ندهید هیچ کدام از اعضای تیم کشته شوند.

– برای دشمنان طعمه بگذارید

بازی Call Of Duty Mobile

اگر یکی از اعضای تیم دشمن را از بین بردید، سریعا منطقه را ترک نکنید بلکه به صورت پنهانی در آن نزدیکی باقی بمانید. در اکثر مواقع، افراد دیگر آن تیم باز می‌گردند تا پلاک آن فرد را برداشته و او را احیا کنند اما نمی‌دانند که شما برای آن‌ها کمین کرده‌اید! با این استراتژی، به راحتی می‌توانید یک تیم را به طور کامل از بین ببرید.

برعکس این اتفاق هم امکان پذیر است. گاهی دشمنان به یکی از هم تیمی‌های شما شلیک کرده اما او را نمی‌کشند تا شما وسوسه شوید و بخواهید او را احیا کنید، درست در همین لحظات است که موج دوم حمله آغاز شده و هر دوی شما به احتمال زیاد کشته می‌شوید. تا زمانی که در شرایط کاملا مناسب قرار نگرفته‌اید، احیای هم تیمی را آغاز نکنید.

همچنین مطالعه کنید:

بهترین بازی های دو نفره موبایل برای اندروید و آی او اس

– حواستان به مهمات باشد

بازی Call Of Duty Mobile

مبارزات بازی جذاب هستند اما همیشه از نظر مهمات دچار دغدغه هستید و بارها پیش می‌آید که در لحظات حساس، دچار کمبود مهمات شده‌اید. برای جلوگیری از این اتفاق، همیشه به فکر مهمات باشید و اگر مهماتی بر روی زمین افتاده بود، آن را بردارید. اگر در موقعیتی گرفتار شدید که تیر کافی ندارید، انعطاف پذیر باشید، صرفه جویی کنید و خود را با شرایط وقف دهید. برای مثال یک نارنجک دودزا انداخته و عقب نشینی کنید.

شما باید به فکر آینده هم باشید، برای مثال اگر مهمات یک اسلحه خوب را پیدا کردید اما خود اسلحه را نداشتید، آن مهمات را بردارید تا در ادامه اگر اسلحه مذکور را پیدا کردید، مشکلی در زمینه مهمات نداشته باشید.

آیا بازی Call Of Duty Mobile را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را در این رابطه با ما در میان بگذارید.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.