تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
کد خبر : 36725

بازی های شوتر اول شخص سال ۲۰۲۱ ؛ از ندای وظیفه تا روستای مردگان!

بازی های شوتر اول شخص سال ۲۰۲۱ ؛ از ندای وظیفه تا روستای مردگان!

بازی های شوتر اول شخص سال ۲۰۲۱ ؛ از ندای وظیفه تا روستای مردگان! در این مطلب، فهرستی از بازی های شوتر اول شخص سال ۲۰۲۱ را جمع‌آوری کرده‌ایم که شامل عناوین جدید و دنباله‌هایی که مورد انتظار کاربران هستند می‌شود.
شوتر اول شخص سبکی است که دوستداران بازی‌های ویدیویی هرگز از آن خسته نمی‌شوند و هرساله حتی با وجود تکراری بودن، آن را به خیلی از عناوین دیگر ترجیح می‌دهند. با این وجود، همانطور که آگاه هستید روال همیشگی عرضه برخی از بازی‌ها در سال ۲۰۲۰ و با وجود پاندمی ویروس کرونا چندان هم به مراد کاربران به پیش نرفت و بسیاری از بازی‌هایی که باید عرضه می‌شدند تا سال ۲۰۲۱ تاخیر خوردند.
با این حال، در سال ۲۰۲۱ علاوه بر بازی‌های تاخیر خورده از سال پیش، عناوین جدیدی هم منتشر خواهند شد که باعث می‌شوند تا گیمرها و علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای مدت زیادی سرگرم تجربه تازه‌ترین ساخته شرکت‌هایی مانند اکتیویژن و الکترونیک آرتس شوند.
بازی های سبک شوتر اول شخص سال ۲۰۲۱ به همین منظور، در فهرست زیر ۱۶ بازی مورد انتظار در سبک شوتر اول شخص را مشاهده خواهید کرد که بسیاری از آن‌ها در سال ۲۰۲۱، و ب..

بازی های شوتر اول شخص سال ۲۰۲۱ ؛ از ندای وظیفه تا روستای مردگان!

در این مطلب، فهرستی از بازی های شوتر اول شخص سال ۲۰۲۱ را جمع‌آوری کرده‌ایم که شامل عناوین جدید و دنباله‌هایی که مورد انتظار کاربران هستند می‌شود.

شوتر اول شخص سبکی است که دوستداران بازی‌های ویدیویی هرگز از آن خسته نمی‌شوند و هرساله حتی با وجود تکراری بودن، آن را به خیلی از عناوین دیگر ترجیح می‌دهند. با این وجود، همانطور که آگاه هستید روال همیشگی عرضه برخی از بازی‌ها در سال ۲۰۲۰ و با وجود پاندمی ویروس کرونا چندان هم به مراد کاربران به پیش نرفت و بسیاری از بازی‌هایی که باید عرضه می‌شدند تا سال ۲۰۲۱ تاخیر خوردند.

با این حال، در سال ۲۰۲۱ علاوه بر بازی‌های تاخیر خورده از سال پیش، عناوین جدیدی هم منتشر خواهند شد که باعث می‌شوند تا گیمرها و علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای مدت زیادی سرگرم تجربه تازه‌ترین ساخته شرکت‌هایی مانند اکتیویژن و الکترونیک آرتس شوند.

بازی های سبک شوتر اول شخص سال ۲۰۲۱

به همین منظور، در فهرست زیر ۱۶ بازی مورد انتظار در سبک شوتر اول شخص را مشاهده خواهید کرد که بسیاری از آن‌ها در سال ۲۰۲۱، و برخی دیگر هنوز تاریخ مشخصی برای عرضه ندارند.

Halo Infinite

بازی های شوتر اول شخص

اگر همه چیز به درستی پیش رفته بود، بازی انحصاری Halo Infinite نیز در همان زمان عرضه دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس در دسترس کاربران قرار می‌گرفت؛ با این وجود هنگام رونمایی از تریلر این عنوان به خوبی این موضوع قابل مشاهده بود که بازی جدید هیلو، قطعا نیاز به چکش‌کاری دارد.

این موضوع را شرکت مایکروسافت و استودیو ۳۴۳ Industries هم به خوبی متوجه شده و تاریخ عرضه بازی خود را ابتدا چند ماه و سپس تا یک سال کامل به تاخیر انداختند. همچنین اعلام شده که قرار است در یک سال علاوه بر بهبود گرافیکی، تغییرات بسیاری به بازی اضافه شود که از جمله آن‌ها می‌توان به گستردگی هرچه بیشتر بخش داستانی و قرار دادن یک بخش رایگان چند نفره برای آن اشاره کرد.

بازی Halo Infinite برای عرضه در سال ۲۰۲۱ در نظر گرفته شده و هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد.

Back 4 Blood

بازی های شوتر اول شخص

طرفداران بازی Left 4 Dead در حال حاضر از این موضوع آگاه هستند که عنوان بعدی در این سری منتشر خواهد شد؛ اما اینکه تاریخ دقیق این انتشار چه زمانی است، مسئله‌ای حل نشده باقی خواهد ماند که ممکن است تا چند سال کاربران را در انتظار خود باقی بگذارد. با این وجود سازندگان این اثر حال همان سبک قبلی را دنبال کرده و عنوان جدیدی را با نام Back 4 Blood ساخته‌اند که به زودی عرضه خواهد شد.

این بازی نیز دقیقا به مانند Left 4 Dead در سبک بازی های شوتر اول شخص طراحی شده که در آن کاربران با یکدیگر به صورت چند نفره Co-Op بازی خواهند کرد. همچنین زامبی‌ها در این عنوان باز هم منتظر تکه تکه کردن شما هستند تا با انواع سلاح مختلف به استقبال آن‌ها بروید!

بازی Back 4 Blood در تاریخ ۲۸ خرداد برای تمامی پلتفرم‌های حاضر از جمله پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس و اس، ایکس باکس وان و همچنین پلتفرم رایانه شخصی عرضه خواهد شد.

S.T.A.L.K.E.R 2

بازی های شوتر اول شخص

اگر مدت زیادی است که وقت خود را صرف تجربه بازی‌های رایانه‌ای کرده‌اید، پس قطعا با بازی S.T.A.L.K.E.R در سال ۲۰۰۷ با عنوان Shadow of Chernobyl آشنایی دارید. درواقع اتمسفر تاریک در بازی های سبک شوتر اول شخص ترکیبی شدیدا عجیب را خلق می‌کنند که نتیجه آن بازی S.T.A.L.K.E.R 2 خواهد بود.

به هر حال پس از سال‌ها انتظار، بازی S.T.A.L.K.E.R 2 در رویداد مختص به کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس معرفی شد و کاربران را با یک تریلر عجیب تنها گذاشت؛ به نحوی که استودیو اوکراینی GSC Game World درباره داستان و سایر عناصر بازی هنوز هیچ اطلاعاتی را منتشر نکرده است.

درباره تاریخ انتشار این بازی هم همچنان ماه و روز دقیقی مشخص نشده و فقط می‌دانیم که سال ۲۰۲۱ زمان عرضه آن در پلتفرم رایانه شخصی و کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس خواهد بود.

Far Cry 6

بازی های شوتر اول شخص

سری Far Cry همواره از مجموعه‌های مورد علاقه دوستداران سبک بازی های شوتر اول شخص بوده و حال داستان جدیدترین عنوان آن به قلم نوید خاوری، نویسنده با اصالت ایرانی نوشته شده تا شاهد جریانی جدید با حضور بازیگر مجموعه Breaking Bad، جیانکارلو کاستیلو باشیم.

به هر حال بازی Far Cry 6 تمامی عناصر لازم برای تبدیل شدن به یکی از بهترین عناوین سری خود را با یک زمینه کلاسیک دارد؛ اما درباره تاریخ عرضه این عنوان، متاسفانه به دلایل مختلف باید شاهد تاخیری کوتاه باشیم که البته عرضه آن را از ۲۰۲۱ دیرتر نخواهد کرد.

همچنین لازم به ذکر است که بازی برای تمامی پلتفرم‌های حاضر و همچنین نسل هشتمی عرضه خواهد شد.

Shadow Warrior 3

بازی های شوتر اول شخص

مبارز سایه‌ها برای سال ۲۰۲۱ بازگشته و اینبار به علاوه عناصر همیشگی سری، هیجان بیشتری را از نظر ویژگی‌های بصری اضافه می‌کند که قطعا مورد پسند طرفداران سری واقع خواهد شد.

به هر حال سبک و گیم پلی بازی‌های سری Shadow Warrior از تیراندازی گرفته تا حملات نزدیک در حالت شوتر اول شخص نیازی به تغییر چندان ندارد و سازندگان بازی با حفظ سنت همیشگی سعی کرده‌اند تا همان تجربه خاص را اینبار در کیفیتی بسیار بهتر ارائه کنند.

بازی Shadow Warrior 3 برای عرضه در سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است.

Battlefield 6

بازی های شوتر اول شخص

درحالی که کمپانی مشهور الکترونیک آرتس هنوز به صورت رسمی بازی Battlefield 6 را معرفی نکرده، اما اعلام شده که عنوان جدید در این سری در اواخر سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد. به هر حال همین خبر کافی است تا طرفداران سری بیش از پیش برای تجربه جدید بازی بتل فیلد هیجان‌زده شوند.

در حال حاضر عنوانی مانند Call of Duty: Black Ops Cold War همراه با حالت بتل رویال Warzone که قرار است تا به صورت ثابت باقی بماند فرصت از سری Battlefield گرفته‌اند و ممکن است ۲۰۲۱ سالی باشد که این روال مجددا به دست الکترونیک آرتس بیوفتد. همچنین شایعات بسیاری درباره این سری منتشر شده که بنا بر آن‌ها، ظاهرا زمینه این عنوان جدید دنیای مدرن بوده و بخش چند نفره آن شامل شهرهایی است که همگی قابل تخریب خواهند بود!

بازی Battlefield 6 هنوز به صورت رسمی معرفی نشده و در ماه‌های آینده باید منتظر انتشار تریلرهای مختلفی از آن باشیم.

Call of Duty 2021

بازی های شوتر اول شخص

اما هنگامی که صحبت از بازی های شوتر اول شخص باشد، هرقدر هم که عنوانی مانند Battlefield در کمال واقع‌گرایانه بودن ساخته شود، نمی‌توان این مورد را نادیده گرفت که شرکت اکتیویژن بسیار بیشتر از الکترونیک آرتس به فکر طرفداران مجموعه کالاف دیوتی خود بوده و به صورت مداوم آن‌ها را با عناوین جدید هیجان‌زده کرده است.

به هر حال عرضه سالانه یک بازی جدید در سری Call of Duty موردی است که حال همه گیمرها به آن عادت کرده‌اند؛ اما نکته قابل توجه اینجاست که اخیرا اتفاقات عجیبی در مورد داستان این سری رخ داده که موضوع را بیش از پیش جذاب می‌کند؛ چراکه حال جریان دو سری محبوب Black Ops و Modern Warfare کاملا به یکدیگر مرتبط شده و در عین حال شامل بازسازی Modern Warfare هستیم که شخصیت‌های سابق آن مانند Ghost و Soap بازگشته‌اند.

همچنین استودیو سازنده عنوان قبلی سری، به جای Sledgehammer درواقع Treyarch بود و حال مشخص نیست که سال ۲۰۲۱ چه جریانی و از دید کدام استودیو روایت را ادامه خواهد داد.

Deathloop

بازی های شوتر اول شخص

تنها شنیدن نام استودیو Arkane برای ساخت بازی های سبک شوتر اول شخص کافیست تا طرفداران به وجد آمده و بیش از پیش منتظر عرضه عنوان جدید باشند؛ با این وجود حدودا چند ماه پیش بود که سازنده سری Dishonored بازی Deathloop را معرفی کرد که قرار بود به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۵ منتشر شود.

با این حال، خریده شدن تمامی استودیوهای شرکت بتسدا باعث شده تا درباره پلتفرمی که این عنوان برای آن عرضه می‌شود نامشخص باقی بماند؛ اما تاریخ عرضه آن در حال حاضر بدون تغییر و برای ۳۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ (۲۱ می ۲۰۲۱) برنامه‌ریزی شده است.

Atomic Heart

بازی های شوتر اول شخص

مدت‌هاست که درباره عنوان جدید استودیو روسیه‌ای Mundfish به نام Atomic Heart اخبار و شایعات مختلفی را دریافت می‌کنیم، اما درباره تاریخ دقیق عرضه این بازی، ظاهرا هنوز چیزی مشخص نیست و شاید سال ۲۰۲۱ مقصد نهایی این شوتر اول شخص برای منتشر شدن باشد.

به هر حال سبک مخفیانه، استفاده از المان‌های نقش‌آفرینی و اکشن، در عین قرار گرفتن Atomic Heart در دسته بازی های شوتر اول شخص بدون شک هر کاربری را حتی برای یک لحظه کنجکاو می‌کند تا بخواهد که عنوان جدید استودیو Mundfish را تجربه کند.

Overwatch 2

بازی های شوتر اول شخص

در اینکه اخیرا پشتیبانی از نسخه اول عنوان Overwatch بسیار کمتر شده شکی نیست و طرفداران سری از این موضوع به شدت ناراضی هستند. با این وجود، نکته قابل توجه اینجاست که پایین آمدن سطح حمایت از عنوان اول، به دلیل کار روی بازی دومی است که به زودی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

بازی Overwatch 2 درواقع قرار است تا بخش چند نفره بسیار گسترده‌تری را با نقشه‌ها و قهرمانان جدید که به صورت ماهانه و فصلی به بازی اضافه می‌شوند را ارائه کند؛ در عین حال، به گفته شرکت بلیزارد ماموریت‌های این عنوان از نسخه قبلی بسیار بیشتر خواهد شد. با این حساب ظاهرا با یک نسخه فوق‌العاده پیشرفته از Overwatch طرف خواهیم بود که ویژگی‌های بسیار جالبی را حفظ کرده و چندین مورد جدید را اضافه خواهد کرد.

به هر حال درباره تاریخ انتشار این بازی هنوز اطلاعات جدیدی منتشر نشده و احتمال می‌رود که در اواخر ۲۰۲۱ یا اوایل ۲۰۲۲ عرضه شود.

Rainbow Six Quarantine

بازی های شوتر اول شخص

احتمالا اگر از طرفداران بازی های سبک شوتر اول شخص باشید، نام Reinbow Six Siege را که یک عنوان چند نفره Multiplayer است را شنیده‌اید. این بازی که توسط استودیو فرانسوی یوبیسافت طراحی و ساخته شده، تا به امروز طرفداران بسیار زیادی را جمع کرده و به‌روز نگه داشته شدن آن باعث شده تا کاربران نیز از آن رضایت نسبی داشته باشند.

با این وجود در رویداد E3 سال ۲۰۱۹ بود که یک تیزر کوتاه از عنوانی به نام Reinbow Six Quarantine منتشر شد که برخلاف حالت Multiplayer، اینبار ژانر وحشت را با اکشن بازی Reinbow Six ترکیب می‌کرد. در عنوان Quarantine به مانند حالت زامبی بازی Call of Duty قرار است تا بازیکنان در تیم‌های چهار نفره در مقابل موج‌های مختلفی از زامبی‌ها مقاومت کنند.

البته هنوز تریلر خاصی از گیم پلی این عنوان منتشر نشده، در نتیجه نمی‌توان اطلاعات بیشتری را درباره سبک آن اعلام کرد. همچنین درباره تاریخ عرضه، ظاهرا اوایل سال ۲۰۲۲ برای انتشار این عنوان در نظر گرفته شده است.

Metroid 4 Prime

بازی های شوتر اول شخص

بازی Metroid 4 Prime سال‌هاست که در دست ساخت قرار گرفته، اما چنان که به نظر می‌رسد، در سال ۲۰۱۹ شرکت نینتندو به کلی استودیو سازنده بازی را عوض کرد و تاکنون هیچ اطلاعات جدیدی را درباره آن منتشر نکرده است. با این حال، اینکه این پروژه همچنان در دست ساخت بوده و روزی عرضه می‌شود، امری است که نینتندو خیال طرفداران را از بابت آن مطمئن کرده بود.

به هر حال با توجه به اینکه حال دو سال از انتظار کاربران برای عرضه این بازی می‌گذرد، احتمال اینکه بالاخره در اواسط سال ۲۰۲۱ شاهد عرضه آن باشیم بسیار بالا خواهد بود. همچنین اگر در بدترین حالت ممکن، امسال شاهد انتشار Metroid 4 Prime نباشیم، حداقل می‌توان انتظار داشت که شرکت نینتندو یک تریلر از گیم پلی و یا بخش داستانی آن منتشر کند.

Resident Evil Village

بازی های شوتر اول شخص

معمولا نام عناوین مجموعه رزیدنت اویل در میان بازی های شوتر اول شخص دیده نمی‌شود، اما این مورد از زمان عرضه بازی Resident Evil 7 تغییر کرده و حال دنباله آن نیز دقیقا به همان شکل به صورت اول شخص خواهد بود.

به هر حال ممکن است طرفداران سری کلاسیک این مجموعه با چنین سبکی ارتباط برقرار نکنند، اما جالب است بدانید که فضای بازی Resident Evil Village دقیقا به مانند بازی Resident Evil 4 طراحی شده است؛ یک روستای فوق‌العاده عجیب، که در آن شاهد موجوداتی حتی عجیب‌تر، از زامبی گرفته تا گرگینه و خوناشام‌ها خواهیم بود!

تاریخ عرضه بازی Resident Evil Village پس از یک تاخیر چند ماهه، برای ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ (۷ می ۲۰۲۱) برنامه‌ریزی شده است. نسخه دمو بازی هم‌اکنون برای کاربران پلی استیشن ۵ در دسترس قرار دارد.

Bright Memory Infinite

بازی های شوتر اول شخص

بازی Bright Memory Infinite در اولین رویداد معرفی کنسول ایکس باکس سری ایکس معرفی شده بود و در اولین نگاه، به جای یک تریلر داستانی، گیم پلی پخش شد که توجه کاربران علاقه‌مند به بازی های سبک شوتر اول شخص را به خود جلب کرد؛ چراکه علاوه بر استفاده از اسلحه‌ها و وجود فضای مدرن، شخصیت بازی قابلیت استفاده از شمشیر و سایر گجت‌های جالب برای مبارزه نزدیک را هم داشت که آن را به شدت مهیج نشان می‌داد.

به هر حال تاریخ انتشار این عنوان برای سال ۲۰۲۱ در نظر گرفته شده و احتمال می‌رود که در تابستان سال ۱۴۰۰ عرضه شود.

Metal: Hellsinger

بازی های شوتر اول شخص

یکی از عناوین عجیبی که توجه کاربران را هنگام معرفی به دنبال داشت، بدون شک بازی Metal: Hellsinger بود. گیم پلی بازی بسیار جالب طراحی شده، به نحوی که انگار شما Doom را با ریتم موسیقی راک و متال بازی کرده و دشمنان را تکه تکه می‌کنید!

با این حال تاریخ انتشار این عنوان نیز هنوز مشخص نشده و تنها سال ۲۰۲۱ برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین جالب است بدانید که Metal: Hellsinger برای تمامی کنسول‌های نسل هشتم و نهمی سونی و ایکس باکس عرضه شده و در فروشگاه استیم نیز برای کاربران پلتفرم رایانه شخصی در دسترس خواهد بود.

CrossfireX

بازی های شوتر اول شخص

در ابتدا قرار بود که CrossfireX هم در لیست یکی باز‌ی‌هایی که به هنگام عرضه کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس عرضه می‌شود قرار بگیرد؛ اما برخی مشکلات فنی باعث شد تا این بازی، برای عرضه در سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شود.

به هر حال پس از مدت‌ها به‌روز رسانی و موفقیت Crossfire حال نوبت به آن رسیده تا در CrossfireX شاهد یک بازی داستانی فوق‌العاده جذاب باشیم که به صورت انحصاری برای کنسول‌های ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و سری اس منتشر می‌شود.

البته بخش چند نفره CrossfireX هم بسیار جذاب خواهد بود، اما استودیو Remedy Entertainment تمرکز بیشتر خود را روی بخش داستانی گذاشته تا شاهد یک عنوان فوق‌العاده جذاب باشیم.

منبع :Gamingbolt-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.