تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
کد خبر : 27047

بازیابی مخاطبان گوشی از طریق اکانت گوگل با دو راهکار ساده

بازیابی مخاطبان گوشی از طریق اکانت گوگل با دو راهکار ساده

بازیابی مخاطبان گوشی از طریق اکانت گوگل با دو راهکار ساده بسیار ممکن است پیش آمده باشد که به ناخواسته، تعدادی از مخاطبان گوشی خود را پاک کرده و یا قصد بازیابی آن‌ها را داشته باشید. اگر چنین اتفاقی را تجربه کرده‌اید، با گجت نیوز همراه باشید تا در یک آموزش ساده، با دو روش متفاوت و کارساز، چاره کار را در اختیارتان قرار دهیم.
جدای از مخاطبان خود گوشی و یا سیمکارت، ذخیره‌سازی مخاطب‌های برنامه‌های مختلف حاضر در گوشی، توسط گوگل، خود یک مزیت بسیار مناسب برای لینک کردن تمامی آن‌ها در یک مکان دسته بندی شده حساب می‌شود. اما اگر به اشتباه و یا پس از ریست کردن گوشی، این مخاطبان پاک شده باشند چه باید کرد؟
بازیابی مخاطبان گوشی از طریق اکانت گوگل برای بازیابی مخاطبان ذخیره شده در گوشی و یا سیمکارت خود، ابتدا باید مطمئن شوید که این مخاطبان، تنها در ۳۰ روز گذشته حذف شده باشند؛ چراکه بازه زمانی بالای ۳۰ روز، توسط گوگل قابل پشتیبانی نبوده و مخاطب مورد نظر شما برای همیشه، پاک شده محسوب می‌شود. اما در صورتی که تنها چند روز یا هفته است که مخاطب خود را پاک و یا گم کرده‌اید، نگران چیزی نباشید!
پی..

بازیابی مخاطبان گوشی از طریق اکانت گوگل با دو راهکار ساده

بسیار ممکن است پیش آمده باشد که به ناخواسته، تعدادی از مخاطبان گوشی خود را پاک کرده و یا قصد بازیابی آن‌ها را داشته باشید. اگر چنین اتفاقی را تجربه کرده‌اید، با گجت نیوز همراه باشید تا در یک آموزش ساده، با دو روش متفاوت و کارساز، چاره کار را در اختیارتان قرار دهیم.

جدای از مخاطبان خود گوشی و یا سیمکارت، ذخیره‌سازی مخاطب‌های برنامه‌های مختلف حاضر در گوشی، توسط گوگل، خود یک مزیت بسیار مناسب برای لینک کردن تمامی آن‌ها در یک مکان دسته بندی شده حساب می‌شود. اما اگر به اشتباه و یا پس از ریست کردن گوشی، این مخاطبان پاک شده باشند چه باید کرد؟

بازیابی مخاطبان گوشی از طریق اکانت گوگل

برای بازیابی مخاطبان ذخیره شده در گوشی و یا سیمکارت خود، ابتدا باید مطمئن شوید که این مخاطبان، تنها در ۳۰ روز گذشته حذف شده باشند؛ چراکه بازه زمانی بالای ۳۰ روز، توسط گوگل قابل پشتیبانی نبوده و مخاطب مورد نظر شما برای همیشه، پاک شده محسوب می‌شود. اما در صورتی که تنها چند روز یا هفته است که مخاطب خود را پاک و یا گم کرده‌اید، نگران چیزی نباشید!

پیدا کردن مخاطبان توسط اکانت گوگل در دو روش متفاوت قابل پیگیری خواهد بود که شامل استفاده از برنامه Google Contacts و یا صفحه اینترنتی گوگل می‌شود.

نصب برنامه Google Contacts

بازیابی مخاطبان گوشی

راحت‌ترین روش برای بازیابی مخاطبان گوشی از طریق اکانت گوگل نصب برنامه رسمی Google Contacts، از طریق فروشگاه پلی استور (Play Store) است. البته توجه کنید که برخی گوشی‌های هوشمند امروزی، این برنامه را به صورت پیش‌فرض به صورت نصب شده دارند؛ اگر این برنامه را در گوشی خود پیدا کردید، دیگر نیازی به جست‌وجو و دانلود آن نخواهید داشت.

برای شروع، برنامه را باز کنید و به دنبال علامت سه خط (معروف به همبرگر)، در گوشه بالا چپ منو بگردید و آن را لمس کنید تا بخش جدیدی برای شما نمایان شود. پس از آن، به دنبال گزینه تنظیمات (Setting) بوده و با وارد شدن به آن، گزینه Undo Changes را انتخاب کنید.

اگر دقت کنید، پس از انتخاب این گزینه، بازه‌های زمانی مختلف (از ۱ ساعت تا ۱۰ روز و غیره) برای شما نمایان می‌شود که با انتخاب آن، می‌توانید مخاطبان خود را که در این بازه خاص مفقود و یا حذف شده‌اند را به راحتی به گوشی خود بازگردانید.

از طریق وبسایت گوگل

بازیابی مخاطبان گوشی

اگر به هر طریقی امکان نصب برنامه Google Contacts را نداشتید، هیچ جای نگرانی نیست‌. تنها با رفتن به این لینک می‌توانید همان کار را در نسخه تحت وب این اپلکیشن انجام دهید.

با اکانت مورد نظر خود، وارد لینک بالا شوید و پس از آن، بر روی علامت چرخ دنده مانند حاضر در صفحه، برای ورود به منو تنظیمات کلیک کنید. در منو تنظیمات، باز هم مانند مراحل بالا، به دنبال گزینه Undo Changes باشید و پس از کلیک بر روی آن، یکی از بازه‌های زمانی ارائه شده را کلیک کنید تا پس از چند دقیقه مخاطبان شما به حسابتان اضافه شوند.

آیا مخاطبان پاک شده پس از ۳۰ روز بازیابی می‌شوند؟

متاسفانه برای مخاطبان پاک شده پس از ۳۰ روز، نمی‌توان کاری کرد. به همین دلیل است که به شما توصیه می‌کنیم تا در همین لحظه وارد حساب کاربری خود شوید و از مخاطبان خود یک بکاپ (Backup) به صورت فایل تهیه کنید.

برای انجام این کار، مجددا وارد منو تنظیمات یا همان Setting در برنامه Google Contacts شده و سپس گزینه Export را انتخاب کنید. پس از آن، اکانت مورد نظری را که قصد ذخیره کاربرانش را دارید انتخاب کرده و گزینه Export to .VCF را انتخاب کنید.

این فایل در حافظه داخلی گوشی شما ذخیره شده و اگر در آینده قصد بازگردانی مخاطبان خود را داشته باشید، می‌توانید از آن برای کار خود به راحتی استفاده کنید.

همچنین برای ذخیره لحظه‌ای و اتوماتیک مخاطبان در فضای ابری (برای اطمینان بیشتر)، می‌توانید در منو تنطیمات اصلی گوشی، وارد بخش Backup and Restore شده و سپس اکانت گوگل خود را انتخاب کنید. پس از آن، با زدن تیک Backup to Google Drive، مخاطبان گوشی شما به صورت خودکار ذخیره خواهند شد تا برای بازیابی آنان، مشکلی در آینده نداشته باشید.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.