تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
کد خبر : 45454

بازیابی فایل‌ها بدون پرداخت باج به مجرمان سایبری

بازیابی فایل‌ها بدون پرداخت باج به مجرمان سایبری

بازیابی فایل‌ها بدون پرداخت باج به مجرمان سایبری معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اظهارکرد: مرکز جرایم سایبری یوروپل (پلیس اروپا) با همکاری پلیس سایبری کشورها به دنبال مقابله با باج افزارها، کمک به قربانیا..

بازیابی فایل‌ها بدون پرداخت باج به مجرمان سایبری

بازیابی فایل‌ها بدون پرداخت باج به مجرمان سایبری

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اظهارکرد: مرکز جرایم سایبری یوروپل (پلیس اروپا) با همکاری پلیس سایبری کشورها به دنبال مقابله با باج افزارها، کمک به قربانیان و قطع منابع درآمد باج‌گیران فضای مجازی است.

به گزارش ایسنا سرهنگ رامین پاشایی اظهارکرد: امروزه باج افزارها به یکی از چالش های کاربران اینترنت و فضای مجازی تبدیل شده است و ضررهای مالی زیادی به کاربران تحمیل می کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ادامه داد: در این شیوه مجرمانه مجرمان سایبری با برنامه نویسی برنامه های مخرب اقدام به آلوده کردن سیستم قربانیان و قفل کردن فایل های آنان و در مقابل درخواست باج جهت ارائه کلید و رمز گشایی فایل های آنان می کنند و کاربران مجبورند به منظور بازیابی فایل های آلوده و رمز شده خود مبالغی را در قالب رمز ارزها به باج گیران مجازی پرداخت کنند.

وی افزود: مرکز جرایم سایبری پلیس اروپا به منظور مقابله با این پدیده مجرمانه اقدام به راه اندازی کمپین «no more ransom» کرده است و با همکاری پلیس سایبری کشورهای عضو اقدام به تهیه و انتشار کلید رمزگشای باج افزارهای مختلف در وب سایت خود به آدرس «nomoreransom.org» می‌کند تا کاربران بتوانند بدون پرداخت باج، فایل های قفل شده خود را بازیابی کنند و از طرفی منبع مالی و درآمد باج گیران مجازی نیز قطع شود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اظهارکرد: با توجه به اهمیت این موضوع و گسترش بد افزارها در کشور، پلیس فتا ناجا نیز به همراه پلیس های سایبری مطرح دنیا در این کمپین پلیسی مشارکت کرده و با اقدامات انجام شده توسط این پلیس زبان فارسی نیز به منظور استفاده کاربران ایرانی به وب سایت کمپین اضافه شده است تا کاربران ایرانی نیز بتوانند از خدمات این کمپین راحت تر استفاده و بدون پرداخت باج به فایل های خود دسترسی پیدا کنند.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.