تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
کد خبر : 594999

بازگشت ستاره فرانسوی استقلال در هاله‌ای از ابهام!

بازگشت ستاره فرانسوی استقلال در هاله‌ای از ابهام!

بازگشت ستاره فرانسوی استقلال در هاله‌ای از ابهام! به گزارش منیبان؛ ریکاردو ساپینتو روزهای سختی را در غیاب یامگا سپری خواهد کرد. این بازیکن از ابتدای فصل جاری تا زمانی که در دربی مصدوم شد و به خانه‌اش برگشت در چند پست عصای دست سرمربی استقلال بود. یامگا که این اواخر غالبا در پست دفاع

بازگشت ستاره فرانسوی استقلال در هاله‌ای از ابهام!

به گزارش منیبان؛ ریکاردو ساپینتو روزهای سختی را در غیاب یامگا سپری خواهد کرد. این بازیکن از ابتدای فصل جاری تا زمانی که در دربی مصدوم شد و به خانه‌اش برگشت در چند پست عصای دست سرمربی استقلال بود. یامگا که این اواخر غالبا در پست دفاع راست بازی می‌کرد، پیش از آن در خط میانی و خط حمله نیز به کار گرفته شده بود و سرمربی استقلال همچون فرهاد مجیدی از این بازیکن در ۳ پست استفاده کرد. حالا با سفر یامگا به فرانسه سرمربی استقلال با معمای بزرگی در ترکیب خود مواجه است و به دنبال راه‌حل‌هایی می‌گردد که جای خالی این بازیکن کمتر احساس شود. گرچه صالح حردانی تجربه بازی در این پست را دارد اما یامگا در طول بازی‌های خود برای استقلال به‌شدت با تاکتیک‌های مدنظر سرمربی استقلال عجین شده بود و به مرزی از آمادگی ذهنی و فنی رسید که تبدیل به یکی از ارکان اصلی استقلال در فصل جاری شد. در واقع مسأله سرمربی استقلال این نیست که جانشینی برای یامگا نداشته باشد. مسأله سرمربی استقلال این است که جانشین او بتواند خواسته‌هایش را مو به مو در میدان مسابقه به اجرا بگذارد و همان باشد که یامگا بود.

علاوه بر تطبیق‌پذیری تاکتیکی که یامگا در همه روزهای حضورش در ترکیب استقلال داشت، این بازیکن در نواختن ضربات پنالتی بسیار متبحر بود و هیچ موقعیتی را از دست نداد و آمار ۱۰۰ درصد گل زده از روی نقطه پنالتی را به نام خود ثبت کرد. فقدان چنین بازیکنی در شرایطی که استقلال به احتمال زیاد دو بازی سخت دیگر در جام حذفی پیش‌رو دارد برای ساپینتو پرهزینه خواهد شد و کمترین صدمه‌ای که استقلال از فقدان یامگا خواهد دید این است که در جام حذفی اگر سرنوشت در ضربات پنالتی مشخص شود استقلال یکی از مهم‌ترین مردانش که توانایی بالایی در گل کردن این موقعیت‌ها دارد را از دست داده است.

روز گذشته و قبل از این‌که یامگا بعد از توافق با مدیران باشگاه استقلال و گرفتن بخشی از مطالباتش کشورمان را ترک کرد و راهی فرانسه شود، خبرهایی درباره احتمال بالای بازگشت یامگا در فینال جام حذفی منتشر شد که این اخبار چندان موردتایید نیست چون با توجه به بررسی‌هایی که پزشکان استقلال بعد از مصدومیت یامگا انجام دادند این بازیکن نیاز به دو ماه فیزیوتراپی و تمرین سبک دارد و با توجه به این‌که معمولا بازیکنانی در این سطح به خاطر یک بازی ریسک مصدومیت دوباره را به جان نمی‌خرند، احتمال بسیار اندکی وجود دارد که یامگا به فینال احتمالی استقلال در جام حذفی برسد.

بنابراین ساپینتو باید با این دیدگاه به بازی‌های آتی، به‌خصوص جام حذفی بیاندیشد که یامگا را در اختیار ندارد و باید از همین بازی با صنعت نفت آبادان صالح حردانی و هر بازیکنی که قصد دارد در این پست به کار بگیرد را طوری آماده و مهیای حضور در ترکیب استقلال کند که دست کم در جریان بازی به عملکرد یامگا نزدیک باشد. یامگا نه فقط در بخش گل‌زنی استقلال بازیکن بسیار کارایی بود، بلکه در بخش دفاعی نیز بسیار حرفه‌ای عمل می‌کرد و کمک حال دیگر مدافعان استقلال بود.فقدان احتمالی یامگا در دربی احتمالی جام حذفی باید با تدابیر ویژه سرمربی استقلال بی‌اثر شود چون هیچ بعید نیست که این بازیکن فرانسوی از بازگشت به ایران منصرف شود و حتی در فینال جام حذفی نیز حضور نیابد.

منبع خبر

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.