تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
کد خبر : 7135

بازگشت بهروز بقایی به سینما و تئاتر/ امیدوارم مردم برنامه‌های ما را فراموش نکنند

بازگشت بهروز بقایی به سینما و تئاتر/ امیدوارم مردم برنامه‌های ما را فراموش نکنند

بازگشت بهروز بقایی به سینما و تئاتر/ امیدوارم مردم برنامه‌های ما را فراموش نکنند حال بازیگر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس تلویزیون و سینما خوب است؛ بازیگری که علاوه بر “نوعی دیگر” تلویزیون، در تئاتر هم حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته و دارد. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بازیگرِ پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون دوست دارد برای کودک و نوجوان رسانه‌ ملی، سریال یا فیلمی بسازد؛ بهروز بقایی کارگردان و فیلمنامه‌نویس ۶۶ ساله که چندی در بستر بیماری بود حالا سرپا شده و قرار است جلوی دوربین فیلم‌سینمایی قرار بگیرد و در تئاتری هم روی صحنه برود. او در رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر در دانشکده هنرهای دراماتیک تهران تحصیل کرده و در کارهای مختلف سینمایی و تلویزیونی حضور داشته است. از جمله کارهای سینمایی که بقایی در آن حضور داشته می‌توان به سیب و سلما، به‌وقت خماری، یک وجب از آسمان، هفت‌سنگ، پاییز بلند، پرواز پنجم ژوئن، شناسایی و تاریخ‌سازان اشاره کرد. حضور وی در تئاترهای لبخند باشکوه آقای گیل و تنها راه ممکن را نیز نباید از یاد برد. همچنین بقایی در کارهای تلویزیونی متعددی از جمله ..

بازگشت بهروز بقایی به سینما و تئاتر/ امیدوارم مردم برنامه‌های ما را فراموش نکنند

حال بازیگر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس تلویزیون و سینما خوب است؛ بازیگری که علاوه بر "نوعی دیگر" تلویزیون، در تئاتر هم حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته و دارد.

بازگشت بهروز بقایی به سینما و تئاتر/ امیدوارم مردم برنامه‌های ما را فراموش نکنند – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بازیگرِ پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون دوست دارد برای کودک و نوجوان رسانه‌ ملی، سریال یا فیلمی بسازد؛ بهروز بقایی کارگردان و فیلمنامه‌نویس ۶۶ ساله که چندی در بستر بیماری بود حالا سرپا شده و قرار است جلوی دوربین فیلم‌سینمایی قرار بگیرد و در تئاتری هم روی صحنه برود. او در رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر در دانشکده هنرهای دراماتیک تهران تحصیل کرده و در کارهای مختلف سینمایی و تلویزیونی حضور داشته است. از جمله کارهای سینمایی که بقایی در آن حضور داشته می‌توان به سیب و سلما، به‌وقت خماری، یک وجب از آسمان، هفت‌سنگ، پاییز بلند، پرواز پنجم ژوئن، شناسایی و تاریخ‌سازان اشاره کرد. حضور وی در تئاترهای لبخند باشکوه آقای گیل و تنها راه ممکن را نیز نباید از یاد برد. همچنین بقایی در کارهای تلویزیونی متعددی از جمله برنامه خندوانه، به کجا چنین شتابان، بزرگمرد کوچک، توی گوش سالمم زمزمه کن، نیمکت، دیروز امروز فردا، حیاط خلوت، دوستانه، داستان‌های نوروز و… حضور داشته است.

خوب است بدانید که بقایی سابقه کارگردانی در آثاری مانند توپ گرد، تازه چه‌خبر همسایه، نوروزی‌ها، آقای حسابی، دنیای شیرین دریا، دنیای شیرین، ماه مهربان، نوعی‌دیگر و… را در کارنامه هنری‌اش دارد. از همه این مسائل که بگذریم می‌رسیم به نقش بهروز بقایی در سریال کوچک جنگلی. وی در این سریال ایفاگر نقش «میجر فن‌پاشن» است، فردی که تأثیر زیادی در نهضت میرزا دارد. به‌گفته بقایی همین موضوع نیز از جمله جذابیت‌های این نقش برای وی بوده است. به‌طور کلی می‌توان گفت که کوچک جنگلی از جمله سریال‌های مهمی است که بقایی در آن ایفای نقش کرده است.

چندی پیش بهروز بقایی در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم به این نکته اشاره کرد که "دوست دارم با کارگردانی به تلویزیون برگردم". امروز این بازیگر پیشکسوت در برنامه "سلام صبح بخیر" حاضر شد و گفت حالم خوب است و دارم کار می‌کنم؛ این باعث خوشحالی من است. این موضوع یعنی کار کردن و برگشتن به صحنه باعث شده مشکلاتم را فراموش کنم.

بقایی به بازگشتش به سینمای ایران اشاره و تأکید کرد: این روزها چند کار دارم؛ یک فیلمنامه سینمایی است که بچه‌ها در سقز دارند کار می‌کنند و به زودی بازی من هم شروع خواهد شد. یک تئاتر هم ان‌شاءالله کار خواهم کرد. خود در جریان قرار گرفتن مهم است.

این بازیگر درباره دورانی که برای مردم خاطره ساز بوده یادآور شد: من کار زیادی نکردم و هنوز راه مانده که بروم. مردم به ما لطف دارند و این برچسب‌ها را می‌چسبانند. امیدوارم کارهایی انجام بدهم که گذشته را دوباره برایم زنده کند. همه ما اهل نوستالژی‌ایم و این در ذهنمان تداوم دارد و باعث می‌شود با خاطراتمان زندگی کنیم.

وی تأکید کرد: نمی‌شود گفت بچه‌های فردا نوستالژی نخواهند داشت و هرکسی با یک چیزی به گذشته اش نگاه می‌کند؛‌ امیدوارم برای بچه‌های امروز هم نوستالژیکی وجود داشته باشد و برای گذشته‌شان دلتنگ شوند. چاره‌ای جز دنبال کردن سینما، تلویزیون و تئاتر امروز ندارم و با استفاده از نوستالژی دیروز به فردا فکر می‌کنم و در جریان حالم.

توضیحات دارابی درباره سیاست‌های انتخاباتی و پخش زنده برنامه‌های استانی تلویزیوننگاهی به چند سریال تلویزیونی|از جولان یک سلبریتی زیرزمینی در "زیر همکف" تا شباهت "از سرنوشت" به "بچه‌مهندس"

کارگردان "دنیای شیرین دریا" درباره جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: مصادف بودن جشنواره فجر با دهه فجر نوستالژیک است و این جشنواره با جوانی و آثار قدیمی ما در ارتباط است، کسانی که بودند و حالا دیگر نیستند. همیشه بلیت‌های جشنواره به من رسیده و باعث خوشحالی من است که در آن شرکت کنم.

بقایی درباره مشغله‌های غیرهنری خود گفت: می‌نویسم و از این طریق ارتباط خودم را با گذشته و آینده برقرار می‌کنم. کتاب می‌خوانم و همه ما وقتی از کار کناره می‌گیریم یا در وسط کاریم، اینها دل مشغولی‌هایمان است. امیدوارم برای نوشته‌هایم زودتر مخاطب پیدا شود. یک مجموعه شعر دارم که اگر همت کنم چاپ می‌شود. البته خیلی پراکنده می‌نویسم و ممکن است طول بکشد.

این هنرمند درباره آخرین حضورش در تلویزیون که مربوط به برنامه "خندوانه" بود، توضیح داد: تا یک جایی خود رامبد و همکارانش همکاری کردند تا ما به سرعت کارمان را انجام بدهیم و زیاد هرز نپریم و چیزی که خاص و خلاصه طرح بود اجرا شود.

وی درباره حضور در شهرهای مختلف برای نمایش حال خوب گوشه و کنار ایران، تأکید کرد: اصولا یکی از وظایف تلویزیون این است که حال مردم را خوب کند؛ باید نسل جدید بیاید و این کار را انجام بدهد.

بقایی درباره خاطرات این تجربه ایرانگردی گفت: همه تجربیات خاصی بودند. وقتی شما یک اثری را جایی می‌گذاری دلتان می‌خواهد بعداً سراغ آن بروید و ببینید کجا شما کم گذاشته‌اید و این مسیر چگونه شده است. مسیر خاصی بود و کلنجار رفتن با مردم لذت‌بخش بود.

وی درباره ویژگی آثار تلویزیونی‌اش که به توازن بین سرگرمی و مباحث روانشناسی اجتماعی منجر می‌شود و دغدغه‌مندی‌اش در این حوزه گفت: گروهی که با هم کار می‌کردیم همه دغدغه داشتیم و مثلاً بیژن بیرنگ و شادروان مسعود رسام و دوستان دیگر این دغدغه را داشتیم که صرفاً دنبال سرگرمی نباشیم، بلکه ما مقیّدیم تقدیم کردن چیزی به مردم در قبال برنامه‌ای سرگرم‌کننده است که یادآور و زنده‌کننده خیلی از مسائل است.

کارگردان "دنیای شیرین" درباره اینکه چطور می‌شود وجه سرگرمی و حرفی که غنای اثر هنری را بالا ببرد، همزمان با هم داشت، گفت: آمیزه این دو می‌تواند کمک‌کننده باشد، وقتی شما هدف داشته باشید و به سرگرمی فکر کنید، باید ترکیب متجانسی از هر دو داشته باشید و در طراحی قصه اتفاق بیفتد و غیر از آن ممکن نیست.
بقایی درباره بزرگ‌ترین "ای کاش" زندگی‌اش افزود: ای کاش زیاد داریم اما چیزهای خوب هم زیاد داریم. ای کاش زمان اینقدر تند نمی‌رفت و فرصت بیشتری برای کار داشتیم تا در خدمت مردم باشیم. ای کاش زمانه با ما طور دیگری رفتار می‌کرد و به ما اجازه می‌داد بایستیم و مکث کنیم، با خاطراتمان یکی شویم و چیزهای بهتری دربیاوریم. آرزو می‌کنم روزی برسد که مردم دنیا مرزها را بگذرانند و اتفاقات جدید خوبی برایشان بیفتد.

این هنرمند درباره دوستان هنری‌اش که این روزها با آنها عیاق است، یادآور شد: با آقای اکبر زنجانپور در ارتباطم و دو تا از بچه‌های جوان اهل این حرفه.

کارگردان "نوعی دیگر" درباره وضعیت امروز هنر نمایش گفت: ای کاش فردایی بیاید که ما دیروز در انتظارش بودیم و بتوانیم با شیرینی به این قصه نگاه کنیم و ای کاش نداشته باشیم.

بقایی در پایان گفت: امیدوارم مردم برنامه‌های ما را فراموش نکنند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.