تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
کد خبر : 3686

بازنگری در ۲۳۷ مورد معافیت مالیاتی اهالی فرهنگ

بازنگری در ۲۳۷ مورد معافیت مالیاتی اهالی فرهنگ

بازنگری در ۲۳۷ مورد معافیت مالیاتی اهالی فرهنگ معاون حقوقی و پارلمانی وزیر ارشاد گفت: قرار شده است که در جلسه‌ای به‌زودی با حضور وزارت ارشاد و سازمان امور مالیاتی در ۲۳۷ فعالیت فرهنگی معاف از مالیات بازنگری شود تا تکلیف مواردی که معاف از مالیات هستند، مشخص شود. – اخبار فرهنگی – علی‌اصغر کاراندیش، معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به موضوع معافیت مالیاتی اهالی فرهنگ در پیش‌نویس قانون مالیات‌های مستقیم گفت: امروز صبح در مجلس شورای اسلامی با آقای پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی، صحبت کوتاهی کردم و قرار شد که جلسه‌ای بگذاریم تا این موضوع هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.
وی ادامه داد: قرار شده است که در این جلسه که آقای پارسا قول داد هر چه سریعتر آن را برگزار کنند،‌ پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی در مجلس صحبت کردم و قرار شد که جلسه‌ای بگذاریم و به صورت مشترک این ۲۳۷ مورد فعالیت‌های معاف از مالیات را مجدداً بررسی کنیم.
کاراندیش تصریح کرد: وزارت ارشاد در همان زمانی که پیش‌نویس مذکور منتشر شد،‌ به سرعت مخالفت خود را اعلام و به..

بازنگری در ۲۳۷ مورد معافیت مالیاتی اهالی فرهنگ

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر ارشاد گفت: قرار شده است که در جلسه‌ای به‌زودی با حضور وزارت ارشاد و سازمان امور مالیاتی در ۲۳۷ فعالیت فرهنگی معاف از مالیات بازنگری شود تا تکلیف مواردی که معاف از مالیات هستند، مشخص شود.

بازنگری در 237 مورد معافیت مالیاتی اهالی فرهنگ – اخبار فرهنگی –

علی‌اصغر کاراندیش، معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به موضوع معافیت مالیاتی اهالی فرهنگ در پیش‌نویس قانون مالیات‌های مستقیم گفت: امروز صبح در مجلس شورای اسلامی با آقای پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی، صحبت کوتاهی کردم و قرار شد که جلسه‌ای بگذاریم تا این موضوع هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: قرار شده است که در این جلسه که آقای پارسا قول داد هر چه سریعتر آن را برگزار کنند،‌ پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی در مجلس صحبت کردم و قرار شد که جلسه‌ای بگذاریم و به صورت مشترک این ۲۳۷ مورد فعالیت‌های معاف از مالیات را مجدداً بررسی کنیم.

کاراندیش تصریح کرد: وزارت ارشاد در همان زمانی که پیش‌نویس مذکور منتشر شد،‌ به سرعت مخالفت خود را اعلام و به مسئولان مربوطه نامه‌نگاری کرد،‌ اما متاسفانه تاکنون برای این نامه‌ها پاسخی نیامده است. ما حتی در نامه‌ای به وزیر اقتصاد و امور دارایی درخواست جلسه دادیم.

سلبریتی‌ها در یک‌قدمی خروج از دایره معافیت‌ مالیاتی/ صالحی به دژپسند نامه نوشت

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر ارشاد گفت:‌ در صحبت کوتاه امروزم با آقای پارسایی درباره برخی ابهامات مطرح شده گفت‌وگو کردیم و قرار شد که در جلساتی به بازنگری موارد معاف از مالیات بخش فرهنگ در بند ل قانون ۱۳۹ مالیات‌های مستقیم بپردازیم. برای نمونه ما در بحث حوزه فرهنگ و هنر یکسری فعالیت‌ها داریم که برخی از افراد از آن‌ها درآمدهای بالا دارند و برخی دیگر درآمدهای بسیار پایین. ما نمی‌توانیم به صرف یک نوع فعالیت همه را از معافیت بیرون بیاوریم.

وی گفت:‌ وزارت ارشاد چند سال یکبار با سازمان مالیاتی جلساتی را برگزار می‌کند و به بازنگری این فعالیت‌های معاف می‌پردازد‌. از سال ۹۳ تاکنون این فعالیت‌ها بازنگری نشده است،‌ اما باید توجه داشت که ما نمی‌توانیم به یکباره همه فعالیت‌ها را معاف یا حذف کنیم. بالاخره دلایل و توجیهاتی در این زمینه وجود داشته که این فعالیت‌ها به صورت قانونی از پرداخت مالیات معاف شده‌اند. آیا این دلایل از میان رفته است که می‌خواهیم این فعالیت‌ها را از مالیات معاف کنیم؟

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.