تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
کد خبر : 55392

باج ۱۵ میلیارد دلاری گوگل به اپل برای باقی ماندن به عنوان موتور پیش فرض آیفون و آیپد

باج ۱۵ میلیارد دلاری گوگل به اپل برای باقی ماندن به عنوان موتور پیش فرض آیفون و آیپد

باج ۱۵ میلیارد دلاری گوگل به اپل برای باقی ماندن به عنوان موتور پیش فرض آیفون و آیپدباج گوگل به اپل برای برتری بر رقبا موضوع جدیدی نیست، اما اکنون گوگل برای این که همچنان موتور جستجوی پیش فرض در محصول..

باج گوگلباج ۱۵ میلیارد دلاری گوگل به اپل برای باقی ماندن به عنوان موتور پیش فرض آیفون و آیپد

باج گوگل به اپل برای برتری بر رقبا موضوع جدیدی نیست، اما اکنون گوگل برای این که همچنان موتور جستجوی پیش فرض در محصولات اپل باشد باید بیش از ۱۵ میلیارد دلار هزینه کند.

شرکت گوگل طی سال‌های گذشته تا به امروز برای این که بتواند موتور جستجوی پیش فرض در محصولاتی چون آیفون، آی پد و مک باشد، به اپل باج زیادی را پرداخت کرده است. اکنون نیز خبرهای منتشر شده نشان می‌دهند گوگل برای برتری بر رقبای خود باید در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۵ میلیارد دلار پرداخت کند که این مبلغ نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰ میلیارد دلار بیشتر است.

جزئیات باج گوگل به اپل

تحلیلگران برن اشتاین در گزارش جدیدی اعلام کردند مبلغ باج گوگل به اپل در سال ۲۰۲۱ به ۱۵ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است و این مبلغ برای سال ۲۰۲۲ به حدود ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار می‌رسد. تحلیلگران برن اشتاین این ارقام را بر پایه اظهارنامه‌های عمومی اپل و همچنین تحلیل هزینه‌های خرید ترافیک گوگل برآورد کرده‌اند.

این تحلیلگران تاکید کردند گوگل برای برتری بر رقبای خود می‌بایست این هزینه را بپردازد؛ چرا که در این صورت مایکروسافت می‌تواند با پیشنهاد قیمت بالاتری جای گوگل را بگیرد. البته برای پرداخت پول توسط گوگل به اپل تحلیلگران دو ریسک احتمالی را در نظر گرفتند؛ ریسک نخست مربوط به رگولاتوری می‌شود و دیگری این است که گوگل خواهان ادامه دادن به این توافق نباشد.

باج گوگل به اپل برای اینکه بتواند همچنان موتور جستجوی پیش فرض در آیفون، آی پد و مک باشد طی سال‌های گذشته همواره با انتقادات متعددی مواجه شده است. در همین راستا جین هورواث، مدیر ارشد حریم خصوصی اپل با اعلام این که این توافق منطقی است گفت هم‌اکنون گوگل به عنوان محبوب‌ترین موتور جستجوی در جهان محسوب می‌شود و ما باید از گوگل پشتیبانی کنیم، اما علاوه بر گوگل، ما برای موتورهای جستجوی دیگری چون داک داک گو نیز طرح‌های حمایتی را در نظر گرفته‌ایم.

باج گوگل به اپل باعث افزایش درآمد بخش خدمات این غول فناوری می‌شود و نشان می‌دهد اپل توانسته به سرمایه‌گذاران خود ثابت کند که ضمن فروش سخت افزار می‌تواند از روش‌های دیگری نیز میزان درآمد و سود خود را افزایش دهد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.