تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۳:۴۶
کد خبر : 71011

این ۵ عادت بد، گجت های الکترونیکی شما را نابود می‌کنند

این ۵ عادت بد، گجت های الکترونیکی شما را نابود می‌کنند

این ۵ عادت بد، گجت های الکترونیکی شما را نابود می‌کنندبرخی از عادت‌های بد ما باعث می‌شوند که طول عمر گجت های الکترونیکی کاهش یابد. ما در ادامه به ۵ مورد از این عادت‌ها اشاره خواهیم کرد.
در جهان کنونی ..

این ۵ عادت بد، گجت های الکترونیکی شما را نابود می‌کنند

برخی از عادت‌های بد ما باعث می‌شوند که طول عمر گجت های الکترونیکی کاهش یابد. ما در ادامه به ۵ مورد از این عادت‌ها اشاره خواهیم کرد.

در جهان کنونی گجت های الکترونیکی به عضو جداناپذیر زندگی ما تبدیل شده‌اند و تقریبا در هر مکانی با ما همراه هستند. به همین خاطر نوع رفتار و همچنین عادت‌های ما، عملکرد و طول عمر آن‌ها را به صورت مستقیم تحت تأثیر قرار می‌دهد. برخی از افراد با رفتارهای ناخواسته خود باعث می‌شوند طول عمر دستگاهشان کم شود و دیگر کارایی سابق را نداشته باشد. در ادامه این مطلب به معرفی ۵ عادت بدی می‌پردازیم که می‌توانند منجر به نابودی گجت های الکترونیکی شما از جمله لپ تاپ،‌ گوشی و تبلت شوند.

عادات بدی که عمر گجت های الکترونیکی را کاهش می‌دهد

۱. استفاده از تجهیزات جانبی کیفیت پایین

گجت های الکترونیکی

یکی از مسائلی که منجر به کاهش طول عمر گجت های الکترونیکی می‌شود، استفاده از پاوربانک، شارژر، کابل و سایر لوازم جانبی بی کیفیت است. از این رو بهتر است که همیشه به سراغ لوازم جانبی باکیفیت و اورجینال بروید.

۲. استفاده نادرست

گجت های الکترونیکی

اگر از دستگاه‌های الکترونیکی خود به صورت غیر منصفانه استفاده کنید احتمال نابودی دستگاه بسیار بالا خواهد رفت. مثلا قرار دادن تلفن همراه زیر نور مستقیم خورشید یا ریختن یک لیوان چای روی کیبورد لپ تاپ، می‌تواند دستگاه‌های شما را دائما با خطر نابودی مواجه کند.

۳. بی‌تفاوت بودن نسبت به تمیزی دستگاه

گجت های الکترونیکی

یکی دیگر از مواردی که گجت های الکترونیکی را در معرض نابودی قرار می‌دهد، بی‌تفاوت بودن نسبت به تمیزی دستگاه است. شن،‌ خاک،‌ سنگ‌ریزه، غبار، شیرینی یا چربی می‌تواند هر دستگاه الکترونیکی را با آسیب‌های شدیدی مواجه کند. بنابراین‌ بهتر است که تا حد امکان از کثیفی دستگاه خود جلوگیری کنید.

۴. شارژ بیش از اندازه

گجت های الکترونیکی

اتصال دائمی لپ‌تاپ، تبلت و تلفن همراه به برق باعث می‌شود که باتری در معرض نابودی قرار گیرد و همچنین از عمر مفید دستگاه کاسته شود. به گفته بسیاری از سازندگان،‌ باتری گجت‌های دیجیتال باید حداکثر تا ۸۰ درصد شارژ شوند.

۵. کار کشیدن زیاد از باتری

گجت های الکترونیکی

علاوه بر مورد بالا، در صورتی که باتری تلفن همراه شما به زیر ۵ درصد برسد و سپس اقدام به شارژ آن کنید، باز هم دستگاه تا حد زیادی آسیب می‌بیند. بهترین بازه شارژ باتری گوشی سایر گجت‌ها بین ۳۰ تا ۸۰ درصد است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.