تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
کد خبر : 61562

این ۵ ارز دیجیتال را رصد کنید، احتمال ثبت رکورد قیمت وجود دارد

این ۵ ارز دیجیتال را رصد کنید، احتمال ثبت رکورد قیمت وجود دارد

این ۵ ارز دیجیتال را رصد کنید، احتمال ثبت رکورد قیمت وجود دارداین روزها ارزهای دیجیتالی به دلیل استقبال گسترده به سرعت در حال رشد هستند. از این رو قصد داریم شما را با ۵ ارز دیجیتال با احتمال بالای ثبت..

این ۵ ارز دیجیتال را رصد کنید، احتمال ثبت رکورد قیمت وجود دارد

این روزها ارزهای دیجیتالی به دلیل استقبال گسترده به سرعت در حال رشد هستند. از این رو قصد داریم شما را با ۵ ارز دیجیتال با احتمال بالای ثبت رکورد قیمتی جدید آشنا کنیم.

درخواست شرکت VanEck در خصوص عرضه صندوق قابل معامله در بورس (ETF) نقدی بیت کوین اخیرا توسط کمیسیون بورس آمریکا رد شد و به همین دلیل روند صعودی بیت کوین در بازار با افت مواجه شد. البته یک روز پس از آن، خبر موفقیت‌آمیز بودن به‌روزرسانی تپروت منتشر شد و در همین راستا هامپوس شوبرگ (Hampus Sjöberg) که به عنوان یکی از توسعه‌دهندگان اصلی بیت کوین محسوب می‌شود با راه‌اندازی وب‌سایت اختصاصی تپروت عنوان کرد این اقدام یک پیروزی بزرگ برای بیت کوین به شمار می‌رود؛ چراکه تپروت نشان داد بیت کوین قادر به به‌روزرسانی سریع شبکه خود بوده که چنین موضوعی برای طول عمر شبکه بسیار حائز اهمیت است.

تحلیل‌گران دیسنتریدر (Decentrader) اعلام کردند به‌روزرسانی قبلی شبکه بیت کوین که در سال ۲۰۱۷ تحت عنوان سگویت (SegWit) انجام شد توانست قیمت این ارز دیجیتالی محبوب را ظرف مدت چهار ماه از ۴ هزار دلار به اوج ۲۰ هزار دلار افزایش دهد، اما آیا بیت کوین نیز اکنون پس از به‌روزرسانی تپروت قادر است چنین رشدی را تجربه کند و آیا آلت کوین‌ها نیز به واسطه آن روندی صعودی پیدا خواهند کرد؟ در همین راستا در ادامه نمودار ۵ ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار خواهیم داد که احتمالا طی هفته آینده روند صعودی خواهند داشت.

۵ ارز دیجیتال با روند صعودی طی هفته آینده

بیت کوین (BTC)

ارز دیجیتال

طی روزهای اخیر قیمت بیت کوین به متوسط متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه در ۶۲ هزار و ۹۴۵ دلار رسید که سطح حمایتی مهمی به‌شمار می‌رود. معامله‌گران معمولا به دلیل روند صعودی قدرتمند بیت کوین و بعد از رسیدن قیمت به سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، به خرید در کف‌های قیمتی روی می‌آورند.

شیب صعودی میانگین‌های متحرک حاکی از آن است که کنترل بازار در اختیار خریداران قرار گرفته و از سوی دیگر واگرایی منفی در شاخص قدرت نسبی (RSI) به این معناست که احتمال کاهش شتاب صعودی نیز وجود خواهد داشت.

در واقع اگر قیمت بیت کوین در آینده پس از برخورد با متوسط متحرک نمایی ۲۰ روزه روند صعودی بگیرد، خریداران مجددا به دنبال رساندن بیت کوین به اوج تاریخی ۶۹ هزار دلار خواهند بود تا پس از آن بتواند به ۷۵ هزار دلار نیز برسد.

البته سقوط و بسته شدن قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به این معناست که معامله‌گران به شکل شتاب‌زده به دنبال خروج از بازار هستند. از این رو احتمال دارد در ادامه قیمت به میانگین متحرک ساده (SMA) 50 روز به ۵۷ هزار و ۹۳۸ دلار کاهش پیدا کند. همچنین ادامه روند نزولی باعث می‌شود تا سطح قیمتی این ارز دیجیتال به ۵۲ هزار و ۹۲۰ دلار برسد.

ارز دیجیتال

نمای ۴ ساعته کندل نشان می‌دهد قیمت بیت کوین در محدوده ۶۰ هزار تا ۶۷ هزار دلار نوسان داشته و خریداران در مقطعی کندل قیمت را به بیش از سطح مقاومت کانال افزایش دادند، اما قادر به حفظ این موقعیت نبودند و اکنون قیمت بار دیگر در محدوده کانال قرار گرفته است.

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی نیز روند نزولی پیدا کرده و شاخص قدرت هم در پایین محور میانی قرار گرفته که حاکی از آن است قیمت به آهستگی به پایین ۶۰ هزار دلار خواهد رسید. همچنین بازگشت قدرتمند از این سطح باعث حفظ اعتبار کانال خواهد شد، اما شکسته شدن آن به معنی تغییر روند بازار خواهد بود. به طور کلی اگر قیمت از سطوح فعلی به سمت بالا پیش برود، خریداران به احتمال زیاد به دنبال عبور از ناحیه مقاومتی بین ۶۷ تا ۶۹ هزار دلار خواهند بود.

لایت کوین (LTC)

ارز دیجیتال

بعد از اینکه کندل قیمت لایت کوین از ۲۲۵.۳۰ دلار عبور کرد، الگوی کف گرد در نمای ۱ روزه بازار این ارز دیجیتال تشکیل شد. قیمت لایت کوین با سرعت زیادی روند افزایشی داشته و در حال نزدیک شدن به مقاومت روانی ۳۰۰ دلاری است.

طی روزهای اخیر قیمت لایت کوین به مقداری اصلاح شده و با این وجود توانسته میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه حرکتی صعودی را شروع کند. همچنین شاخص قدرت نسبی نیز به زیر محدوده اشباع خرید رسیده که حاکی از آن است خریداران بازار را در اختیار دارند. اگر قیمت از سطح فعلی یک حرکت صعودی را شروع کند یا اینکه بعد از برخورد با ۲۲۵.۳۰ به سمت بالا اوج بگیرد، خریداران به دنبال روند صعودی خواهند بود.

پس از اینکه کندل قیمت به بالای ۳۰۰ دلار برسد، امکان دستیابی به قیمت ۳۴۰ دلار نیز وجود خواهد داشت. البته احتمال اینکه فروشندگان طرح دیگری را نیز در نظر داشته باشند وجود دارد؛ یعنی قیمت را به سطح شکست در ۲۲۵.۳۰ نزدیک کنند تا موقعیت آنها در زیر این سطح حفظ شود. اگر آنها بتوانند این طرح را به اجرا برسانند، احتمالا قیمت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به ۱۹۲ دلار افت خواهد کرد.

ارز دیجیتال

نمای ۴ ساعته این ارز دیجیتال حاکی از آن است قیمت درون الگوی کنج کاهشی دارای نوسان بوده و میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی دارای شیبی خنثی است. همچنین شاخص قدرت نسبی به محور میانی نزدیک شده که از تعادل میان عرضه و تقاضا حکایت دارد.

البته اگر مشتریان قادر باشند قیمت را به بالای مقاومت الگوی کنج کاهشی ببرند، این تعادل از بین می‌رود. در چنین شرایطی قیمت تا ۲۸۰ دلار و بعد از آن به ۲۹۵.۷۰ دلار افزایش پیدا خواهد کرد. خریداران در این سطح با مقاومتی سخت روبه‌رو می‌شوند، اگر توانایی عبور از این مانع را داشته باشند، قیمت به ۳۰۲.۱۰ دلار نیز افزایش خواهد یافت. البته اگر قیمت به پایین میانگین ساده ۵۰ روزه نزدیک شود، فشار فروش زیاد خواهد شد و احتمالا قیمت حمایت قدرتمند بعدی به ۲۲۵.۳۰ دلار کاهش می‌یابد.

چین لینک (LINK)

ارز دیجیتال

خریداران چین لینک توانستند طی روزهای گذشته قیمت این ارز دیجیتال را به ۳۵.۲۳ دلار افزایش دهند، اما قادر به حفظ این سطح نبودند که چنین شرایطی حاکی از آن است فروشندگان با قدرت در حال دفاع از این سطح هستند.

شیب میانگین‌های متحرک این ارز دیجیتال صعودی بوده و شاخص قدرت نسبی بالای سطح ۵۵ رسیده که از برتری نسبی خریداران حکایت دارد. اگر قیمت بعد از برخورد با میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به سمت بالا نرود، خریداران بار دیگر برای پشت سر گذاشتن مقاومت ۳۵.۲۳ دلاری تلاش خواهند کرد.

اگر تلاش خریداران با موفقیت همراه باشد، ارز دیجیتال چین لینک قادر است حرکتی صعودی جدیدی را تجربه کند. در واقع اگر صعودی شدن تحقق یابد، قیمت این ارز دیجیتال به ۴۲.۵۰ و بعد از آن به ۴۷.۵۰ دلار خواهد رسید، اما اگر به پایین میانگین متحرک نمایی برسد، اعتبار این روند صعودی از دست خواهد رفت و احتمالا تا میانگین متحرک ۵۰ روزه قیمت آن به ۲۸.۸۳ دلار کاهش خواهد یافت.

ارز دیجیتال

نمودار ۴ ساعت این ارز دیجیتال نشان می‌دهد قیمت برای چند روز در یک کانال صعودی دارای نوسان بوده و خریداران در تاریخ ۱۹ آبان سعی کردند تا از مقاومت سقف کانال بگذرند، اما با شکست مواجه شدند؛ یعنی خریداران در این سطح سود معاملات خود را ذخیره کرده بودند و فروشندگان نیز وارد موقعیت‌های فروش شدند.

قیمت ارز دیجیتال چین لینک در حال حاضر در حمایت کف کانال قرار دارد و احتمالا در این سطح فشار خرید افزایش پیدا خواهد کرد. بازگشت قدرتمند قیمت در این سطح حاکی از آن خواهد بود خریداران در کف‌های قیمتی به انباشت چین لینک روی آوردند. همچنین در ادامه قیمت این ارز دیجیتال در محدوده کانال رشد قرار خواهد گرفت. البته اگر کندل قیمت قادر به شکستن حمایت کف کانال باشند، احتمال تغییر روند بازار این ارز دیجیتال نیز وجود خواهد داشت.

وی چین (VET)

ارز دیجیتال

قیمت وی چین اخیرا موفق به عبور از مقاومت سخت ۰.۱۵ دلاری شد که حاکی از آن است خریداران نسبت به فروشندگان از قدرت بیشتری بهره می‌برند. البته پس از آن قیمت به سطح شکست برگشت و فروشندگان نیز در تلاش بودند تا با رساندن وی چین به پایین این سطح، خریداران را در تله خرسی قرار دهند.

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه این ارز دیجیتال صعودی بوده و شاخص قدرت نسبی نیز در ناحیه مثبت قرار دارد که برتری نسبی خریداران را نشان می‌دهد. اگر قیمت از سطح فعلی فراتر برود، خریداران به دنبال عبور از ۰.۱۹ دلار خواهند بود و احتمال دارد بعد از آن به قیمت ۰.۲۴ دلار نیز برسد.

البته اگر قیمت به کمتر از ۰.۱۵ دلار کاهش یابد، در چنین شرایطی بازار برای پذیرش سطوح بالاتر آمادگی نخواهد داشت. با ادامه‌دار بودن روند نزولی نیز قیمت به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۰.۱۲ دلار و بعد از آن به ۰.۱۰ دلار کاهش خواهد یافت.

ارز دیجیتال

نمای ۴ ساعته این ارز دیجیتال حاکی از آن است خریداران توانستند در یک بازه زمانی قیمت را به بالای مقاومت کانال صعودی برسانند، اما قادر به حفظ آن نبودند. این نمودار از این موضوع حکایت دارد که تقاضا برای خرید ارز دیجیتالی وی چین در سطوح بالاتر کاهش پیدا می‌کند.

قیمت این ارز دیجیتال در حال حاضر به محدوده کانال وارد شده و میانگین‌های متحرک نیز توانستند یک تقاطع نزولی را تشکیل دهند؛ از این رو قیمت به تدریج تا حمایت کف کانال کاهش خواهد یافت.

اگر در روزهای آتی قیمت از حمایت کف کانال به سمت بالا برگشت کند، چشم‌انداز صعودی تغییری نخواهد کرد و قیمت نیز احتمالا درون کانال با نوسان مواجه خواهد شد. البته فروشندگان برای اینکه بر بازار تسلط پیدا کنند می‌بایست حمایت کانال را شکانده و به حفظ موقعیت خود بپردازند.

اکسی اینفینیتی (AXS)

ارز دیجیتال

اخیرا قیمت ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی اصلاح شده و به تازگی نیز قیمت آن در یک کانال صعودی در حال نوسان است. در حال حاضر نیز قیمت آن به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در محدوده ۱۴۱ دلار کاهش یافته و خریداران سعی دارد تا مانع سقوط عمیق‌تر آن شوند.

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه این ارز دیجیتال نیز خنثی بوده و شاخص قدرت نسبی به محور میانی نزدیک شده است. چنین شرایطی حاکی از آن است خریداران کنترل بازار را از دست داده‌اند. همچنین شکسته شدن میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باعث خواهد شد قیمت تا حمایت کف کانال سقوط کند.

طبق پیش‌بینی تحلیلگران خریداران قیمت را در این سطح با قدرت حمایت خواهند کرد. اگر قیمت بعد از برخورد با حمایت کف کانال به سمت بالا نرود، چشم‌انداز صعودی تغییری نخواهد کرد. بعد از آن نیز خریداران به دنبال رساندن قیمت این ارز دیجیتال به اوج تاریخی جدید ۱۶۶.۰۹ دلار خواهند بود.

همچنین عبور از قیمت بالای اوج تاریخی قبلی باعث خواهد ش تا قیمت این ارز دیجیتالی صعود کرده و برای رسیدن به مقاومت سقف کانال در ۱۸۳ دلار آماده باشد. البته اگر حمایت کانال شکسته شود، اعتبار این چشم‌انداز صعودی از بین می‌رود.

ارز دیجیتال

نمای ۴ ساعته این ارز دیجیتال نشان می‌دهد قیمت در محدوده ۱۶۶.۹ تا ۱۳۱.۱۸ نوسان داشته و کندل قیمت نیز به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی رسیده که از دفاع پرقدرت فروشندگان از این مقاومت حکایت دارد. چنین موضوعی باعث خواهد شد تا قیمت به حمایت کانال در ۱۳۱.۱۸ دلار کاهش یابد.

همچنین اگر قیمت بعد از برخورد با این سطح نتواند اوج بگیرد، این موضوع حاکی از آن است که خریداران در کف‌های قیمتی به انباشت روی آورده بودند. پس از آن نیز قیمت به مدت چند روز در محدوده کانال دارای نوسان خواهد بود.

البته سقوط قیمت زیر حمایت کف کانال به معنای تغییر روند بازار در کوتاه‌مدت خواهد بود. همچنین پس از آن احتمالا قیمت به محدوده حمایتی ۱۱۵ تا ۱۲۰ دلار سقوط خواهد کرد. در صورت شکست این حمایت نیز قیمت حتی به ۱۰۰ دلار نیز کاهش خواهد یافت.

منبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.