تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
کد خبر : 58356

این چهار نفر قرار است زندگی در مریخ را تجربه کنند

این چهار نفر قرار است زندگی در مریخ را تجربه کنند

این چهار نفر قرار است زندگی در مریخ را تجربه کنندقرار است چهار نفر در فصل پاییز سال ۲۰۲۰ در تپه آلفا و مرکز فضایی هیستون جانسون زندگی در مریخ را تجربه کنند.
تابستان سال گذشته، ناسا اعلام کرد که به دنب..

زندگی در مریخاین چهار نفر قرار است زندگی در مریخ را تجربه کنند

قرار است چهار نفر در فصل پاییز سال ۲۰۲۰ در تپه آلفا و مرکز فضایی هیستون جانسون زندگی در مریخ را تجربه کنند.

تابستان سال گذشته، ناسا اعلام کرد که به دنبال متخصصانی‌ست که دارای صلاحیت خاص و علاقه به زندگی در مریخ بوده و می‌توانند بیش از یک ماه را در یک زیستگاه شبیه‌ سازی شده در مریخ بگذرانند. خیلی زود یک سال گذشت و در تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۲۱ این آژانس فضایی اسامی چهار نفری را که قرار است چهل و پنج روز در «آنالوگ انسانی تحقیقات اکتشافی» (Human Exploration Research Analog)، به اختصار HERA، زندگی در مریخ را تجربه کنند معرفی کرد.

اگرچه این اقدام برای آژانس‌های فضایی و شرکت‌های خصوصی سراسر دنیا یک رویا می‌باشد، اما بشریت آمادگی سفر انسانی به مریخ را ندارد. هنوز تعدادی از اختراع‌های تکنولوژیکی برای امکان پذیر کردن این نوع ماموریت طولانی مدت مورد نیاز است؛ همچنین باید تحقیقات بیشتری در مورد خیلی از چیزها، از نحوه ارائه غذاهای تازه به فضانوردان گرفته تا اینکه چطور روان انسان زندگی در مریخ و در یک پایگاه دور افتاده مریخی را مدیریت خواهد کرد، باید انجام شود.

علاوه بر موارد ذکر شده، ناسا می‌خواهد بداند که چگونه تیم‌ها با یکدیگر تعامل می‌کنند و وظایف خود را هنگام زندگی در یک زیستگاه نسبتاً تنگ مریخی انجام می‌دهند و چه رفتارهایی ممکن است از خود نشان بدهند. اینجاست که HERA وارد می‌شود؛ این پروژه آخرین تجربه شبیه سازی شده زندگی در مریخ بوده که چهل و پنج روز طول خواهد کشید و شامل افراد غیر سیگاری، نسبتاً جوان و سالم می‌باشد که می‌توانند آزمایش‌های روانی و فیزیکی را پشت سر بگذارند.

همچنین بخوانید:

زندگی در مریخ فقط چهار سال برای انسان ها امکان پذیر است!

این ماموریت HERA با شبیه سازی یک سفر طولانی به قمر بزرگ مریخ همراه بوده و شامل تاخیر فزاینده در ارتباطات با جهان خارج، تا پنج دقیقه تاخیر در ارتباط بین تیم و محققان می‌شود. این امر علاوه بر موارد ذکر شده، خدمه را مجبور می‌کند تا با استقلال بالایی در عملیات خود عمل کنند و در عین حال به اصلاح نوع ارتباطی که در ماموریت واقعی انجام می‌شود کمک کنند.

خدمه اصلی برای ماموریت پیشه روی HERA شامل «لورن کرنل»، «مانیک گارسیا»، «کریستوفر رابرتز» و «مدلین ویلیس» خواهد بود؛ ناسا همچنین خدمه عوض بدل این پروژه را نیز معرفی کرد که شامل «جاستین لارنس» و «پو وانگ» می‌شود. دیگر ماموریت‌های شبیه سازی شده زندگی در مریخ بعد از سپتامبر ۲۰۲۲ انجام خواهد شد تا دیگران نیز فرصت مشارکت داشته باشند.

منبعSlashGearمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.