تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
کد خبر : 58997

این وضعیت موتور تویوتا پریوس بعد از ۵۰۰ هزار کیلومتر کارکرد است (ویدیو)

این وضعیت موتور تویوتا پریوس بعد از ۵۰۰ هزار کیلومتر کارکرد است (ویدیو)

این وضعیت موتور تویوتا پریوس بعد از ۵۰۰ هزار کیلومتر کارکرد است (ویدیو)شاید برای شما هم جالب باشد بدانید وضعیت موتور تویوتا پریوس مدل ۲۰۰۴ بعد از گذشت ۱۷ سال چگونه شده است.
در برخی از پیشرانه‌ها بعد ا..

وضعیت موتور تویوتا پریوس ۲۰۰۴ بعد از ۱۷ سالاین وضعیت موتور تویوتا پریوس بعد از ۵۰۰ هزار کیلومتر کارکرد است (ویدیو)

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید وضعیت موتور تویوتا پریوس مدل ۲۰۰۴ بعد از گذشت ۱۷ سال چگونه شده است.

در برخی از پیشرانه‌ها بعد از ۱۶۰ هزار کیلومتر کارکرد نشانه‌هایی از بازنشستگی دیده می‌شود. اما برخی از پیشرانه‌ها به لطف صاحبان اتومبیل مهربان خود می‌توانند تا بیش از هزار و ۶۰۰ کیلومتر هم همچنان خدمت کنند. با این حال به نظر می‌رسد هنوز تردیدهایی در مورد طول عمر پیشرانه‌های هیبرید وجود دارد. کانال یوتیوبی speedkar99 در ویدیویی به بررسی موتور تویوتا پریوس با نزدیک به ۵۰۰ هزار کیلومتر کارکرد پرداخته است.

وضعیت موتور تویوتا پریوس ۲۰۰۴ بعد از ۱۷ سال

دانلود ویدیو

اما ابتدا توضیحی را در این مورد می‌دهیم. این موتور بررسی شده که ۱NZ-FXE نام دارد متعلق به یک خودرو تویوتا یاریس مدل ۲۰۰۴ است. این یک موتور ۱.۵ لیتری از نوع چرخه آتکینسون است که علاقه زیادی به تولید توان بالا ندارد. بنابراین با هدف ارائه حداکثر بازدهی حرارتی طراحی شده است.

نسخه غیر چرخه آتکینسون موتور NZ در اتومبیل‌های مختلف تویوتا طی ۲۰ سال گذشته یا حتی بیشتر استفاده شده است. برخی مدل‌ها مثل تویوتا Echo، تویوتا Yaris، تویوتا Scion xA و Scion xB جزو خودروهایی هستند که از این نوع موتور استفاده می‌کنند. گرچه پیشرانه ۱NZ-FXE دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، موتورهای سری NZ هنوز هم در خودرو JPN Taxi تویوتا به همراه یک موتور گازی LPG استفاده می‌شود.

و در اینجا کانال یوتیوبی محبوب speedkar99 به بررسی عملکرد این موتور قدیمی پرداخته است. موتور تویوتا پریوس مدل ۲۰۰۴ که تولید آن به ۱۷ سال قبل بازمی‌گردد، بعد از این همه سال چه وضعیتی پیدا کرده است؟ نکته جالب توجه اینجاست که وضعیت آن خیلی بد نیست و هنوز هم چند صد هزار کیلومتر به پایان عمر آن باقی مانده است.

اول از همه به تغییرات منفی این پیشرانه بپردازیم. در این ویدیو تغییر رنگ پیشرانه در طول زمان مشهود است. به همین خاطر می‌توان حدس زد که حدوداً چند کیلومتر تا پایان عمر پیشرانه باقی‌مانده است. گرفتگی‌هایی در حلقه‌های کنترل روغن موتور وجود دارد؛ بنابراین در روغن‌کاری نقص‌هایی خواهد داشت. کربن هم طی این سال‌ها داخل موتور جمع شده و باعث شده موتور ظاهر بد شکلی بگیرد.

با تمام این تفاسیر ساییدگی در موتوری که نیم میلیون مسافت را طی کرده طبیعی است. اگر از اتومبیل خود به خوبی مراقبت کنید، می‌تواند چندین دهه به شما سرویس‌دهی کند. ما می‌توانیم تضمین کنیم که پیشرانه تویوتا پریوس می‌تواند حداقل تا ۳۲۰ هزار کیلومتر دوام بیاورد و بدون مشکل کار کند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.