تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
کد خبر : 66625

این لپ تاپ هیچ درگاهی ندارد، حتی برای شارژ!

این لپ تاپ هیچ درگاهی ندارد، حتی برای شارژ!

این لپ تاپ هیچ درگاهی ندارد، حتی برای شارژ!به تازگی لپ تاپی توسط شرکت Craob معرفی شده که هیچ درگاه یا پورتی روی آن وجود ندارد. لپ تاپ Craob X، نه تنها به پورت هایی مانند USB مجهز نیست بلکه حتی درگاه م..

این لپ تاپ هیچ درگاهی ندارد، حتی برای شارژ!

به تازگی لپ تاپی توسط شرکت Craob معرفی شده که هیچ درگاه یا پورتی روی آن وجود ندارد. لپ تاپ Craob X، نه تنها به پورت هایی مانند USB مجهز نیست بلکه حتی درگاه مخصوص شارژ نیز ندارد!تا چند سال پیش، تقریبا تمام لپ تاپ ها به درگاه‌های مختلفی مانند USB، HDMI، جک هدفون، درگاه شارژ، درگاه اس‌دی کارت و … مجهز بودند. اما حالا مدتی است برخی از شرکت‌ها، به دنبال کمتر کردن تعداد درگاه‌های موجود در لپ‌تاپ‌ها هستند. اگر به نظر شما مک بوک‌های اپل به درگاه‌های کمی مجهز هستند و این یک نقطه ضعف بزرگ برای آن‌ها است، بهتر است با لپ تاپ Craob X آشنا شوید.

شرکت Craob چندان شناخته شده نیست و حتی عاشقان تکنولوژی هم احتمالا نام آن را نشنیده باشند. حالا این شرکت می‌خواهد لپ تاپی با طراحی خاص را معرفی کند که احتمالا در آینده‌ای نزدیک، به یک طراحی استاندارد برای تولیدکنندگان لپ تاپ تبدیل خواهد شد. جدیدترین محصول این شرکت، Craob X نام دارد و یک لپ تاپ بسیار باریک با ضخامت ۷ میلی متر و بدون هیچ نوع درگاه است. دیگر ویژگی این لپ تاپ، عدم وجود حاشیه در کناره‌های صفحه نمایش است.

لپ تاپ Craob X، اولین لپ تاپ بدون پورت جهان است

ممکن است برخی از مردم تصور کرده باشند که اپل، اولین شرکتی خواهد بود که یک لپ تاپ بدون پورت را روانه بازار خواهد کرد. این شرکت علاقه زیادی به حذف قابلیت‌هایی دارد که مورد نیاز بسیاری از کاربران است و مک بوک‌های اپل، در مقایسه با رقبایشان، درگاه‌های کمتری دارند. همچنین حتی پیش از معرفی سری آیفون ۱۳، گفته می‌شد اپل به دنبال تولید یک گوشی آیفون بدون پورت است.

لپ تاپ Craob

با این حال شرکت کرائوب بود که یکی از اولین گجت‌های کاملا بدون پورت جهان را معرفی کرد. لپ تاپ کرائوب ایکس، هنوز عرضه نشده اما اطلاعات زیادی از آن منتشر شده است. صفحه نمایش این لپ تاپ عجیب ۱۳.۳ اینچ اندازه دارد و از رزولوشن ۴K پشتیبانی می‌کند. خبری از حاشیه‌های بزرگ نمایشگر نیست و وبکم این محصول، با استفاده از طراحی موسوم به حفره‌ای، روی نمایشگر جای گرفته است.

این لپ تاپ با این که هیچ درگاهی ندارد اما با توجه به ویژگی‌هایش می‌تواند مانند یک لپ تاپ معمولی کار کند. شارژ دستگاه به وسیله یک شارژ بی‌سیم مغناطیسی که به مگ سیف اپل شباهت دارد انجام می‌شود. اما تنها وظیفه شارژر این دستگاه، تامین انرژی نیست. آداپتور شارژ لپ تاپ Craob X، به پورت‌های مختلفی مجهز است که به کاربر اجازه می‌دهد از درگاه‌هایی مانند USB-A، USB Type-C، تاندربولت، جک هدفون و اس‌دی کارت ریدر بهره ببرد.

لپ تاپ بدون پورت

اگر ویژگی‌های ظاهری این لپ تاپ را کنار بگذاریم، به طور کلی با مشخصاتی قابل قبول و مناسب طرف هستیم. Craob X به پردازنده نسل دوازدهمی اینتل الدرلیک Core i7 1280P و گرافیک Iris Xe مجهز شده که جزو جدیدترین محصولات اینتل هستند. حافظه رم حداکثر به ۳۲ گیگابایت و حافظه داخلی به حداکثر ۲ ترابایت می‌رسد. نوع حافظه رم LPDDR5 و نوع حافظه داخلی PCIe SSD است.

لپ‌تاپ بدون پورت کرائوب؛ طراحی هوشمندانه یا احمقانه؟

یکی از مهم‌ترین دلایل حذف پورت‌ها از این لپ تاپ، باریک بودن آن است. با این که ضخامت لپ تاپ در زیبایی آن موثر است اما باریک بودن، به تنهایی عامل مهمی برای ترغیب خریداران نیست. حتی زمانی که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند نیز در پی باریک‌تر کردن گوشی‌ها بودند، این مورد چندان مورد توجه کاربران قرار نگرفت.

با این که انتقال اطلاعات به صورت بی‌سیم این روزها مفهومی کاملا جا افتاده است اما هنوز هم اکثر کاربران، از لوازمی مانند هاردهای اکسترنال، فلش مموری‌ها و موس و کیبوردهایی که با استفاده از دانگل به رایانه‌های شخصی متصل می‌شوند استفاده می‌کنند. نیاز به حمل همیشگی و اتصال یک آداپتور بزرگ به لپ تاپ برای استفاده از ساده‌ترین قابلیت‌ها، حداقل با توجه به نیازهای اکثر کاربران کمی احمقانه به نظر می‌رسد.

لپ تاپ بدون پورت

با این که برای اظهار نظر قطعی کمی زود است اما با توجه به قابلیت‌های این لپ تاپ، احتمالا شاهد قیمت بالایی باشیم. معمولا چنین محصولاتی که توسط شرکت‌های کمتر شناخته شده تولید می‌شوند آینده روشنی ندارند و احتمالا لپ تاپ بدون پورت Craob X نیز، سرنوشت خوبی نداشته باشد.

منبع :Gizmo China

این لپ تاپ هیچ پورت و حاشیه ای ندارد

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.