تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 57892

این سلاح رباتیک ترسناک، کابوس تانک و خودروهای زرهی است

این سلاح رباتیک ترسناک، کابوس تانک و خودروهای زرهی است

این سلاح رباتیک ترسناک، کابوس تانک و خودروهای زرهی استمیشن مستر XT نام یک ربات شکارچی تانک مسلح به موشک‌های ضد زره است که به تازگی از سوی کمپانی بزرگ آلمانی راین متال معرفی شد.
کمپانی دفاعی بزرگ آلمان..

میشن مستراین سلاح رباتیک ترسناک، کابوس تانک و خودروهای زرهی است

میشن مستر XT نام یک ربات شکارچی تانک مسلح به موشک‌های ضد زره است که به تازگی از سوی کمپانی بزرگ آلمانی راین متال معرفی شد.

کمپانی دفاعی بزرگ آلمانی راین متال اخیرا از یک ربات زره کوب رونمایی کرد که وظیفه اصلی آن شکار تانک‌های اصلی میدان نبرد است. این ربات که میشن مستر اکس تی – Mission Master XT نام دارد، از پیکربندی ۴×۴ برخوردار است که چالاکی بالایی برای گذر از هر مسیر هموار و غیرهمواری فراهم و توان تحرکی بسیار زیادی به دستگاه می‌بخشد.

میشن مستر

این ربات که توسط شعبه کانادایی راین متال توسعه یافته، در بالای خود یک پرتابگر با گنجایش ۴ موشک آماده شلیک دارد. این موشک‌ها نمونه زمین به زمین بریمستون – Brimstone ساخت انگلیس هستند که بدون شک برترین موشک‌های ضد زره محسوب می‌شود.

این موشک را می‌توان علیه اهداف چه در خط میدان دید و چه خارج از میدان دید به کار برد که در حالت دوم ربات بدون هدف‌گیری موشک را به سمت ناحیه‌ای که هدف در آن قرار دارد شلیک و موشک اطلاعات مربوط به محل دقیق آن را از دیگر نیروهای خودی مستقر در منطقه نظیر سربازان یا پهپادها دریافت می‌کند. این موشک در دماغه خود یک رادار موج میلی‌متری دارد که به کمک آن می‌تواند اهداف ثابت و متحرک را کشف و روی آن‌ها قفل کند. علاوه بر این در قالب هدایت دوگانه به یک جستجوگر لیزری نیز مجهز است و می‌توان هدف را برای آن نشانه گذاری کرد تا به سمتش برود.

علاوه بر این برای پرواز از نقطه شلیک تا ناحیه حضور هدف از سیستم هدایت داخلی اینرسایی و البته دریافت اطلاعات از نیروهای خودی به وسیله پیوند داده استفاده می‌کند. بریمستون یک موتور راکتی سوخت جامد دارد که آن را به سرعت فراصوت بیش از ۱.۵۲ ماخ می‌رساند. سرجنگی دو مرحله‌ای به شدت انفجاری ضد تانک آن نیز به آسانی از پس قدرتمندترین زره‌ها بر آمده و هر تانکی را نابود می‌کند. برد این موشک از برد توپ هر تانکی بیشتر است و برتری آتش را به میشن مستر می‌دهد، ضمن ایکه بر خلاف گلوله تانک می‌تواند با اهداف متحرک نیز درگیر شود.

میشن مستر

و اما ربات میشن مستر علاوه بر نقش ضد تانک می‌تواند ماموریت‌های دیگر را نیز انجام دهد. برای مثال قادر است تا ۱ تن بار همچون سنسورها، مجروحان، دوربین‌های دوربرد و تسلیحات سنگین و یا بار سربازان را حمل و پا به پای سربازان در هر مسیری اعم از برفی، یخ زده، گل آلود، سنگلاخی و حتی از میان آب عبور کند. این ربات به یک سیستم حفظ فشار تایر مجهز است که باد لاستیک را بسته به محیط تنظیم و حتی هنگام پنجری با سوراخ‌هایی به قطر ۲ سانتیمتر روی هر چرخ آن را قادر به حرکت نگه می‌دارد.

این ربات ۳.۷۲ متر طول و ۲.۵۷ متر عرض دارد و با وزن ۲۲۱۷ کیلوگرمی‌اش می‌تواند تنها با یک بار سوخت گیری مسیری ۷۵۰ کیلومتری را بپیماید. موتور آن از نوع دیزلی یا هیبریدی بوده و با کمک سیستم برقی خود که با باتری‌های لیتیوم یونی کار می‌کند تا ۶ ساعت بدون تولید کوچک‌ترین صدایی به عملیات بپردازد. سرعت حرکتش روی خشکی ۴۰ کیلومتر بر ساعت و در آب هنگام شنا ۵ کیلومتر بر است. بدنه میشن مستر می‌تواند به زره قدتمندی مجهز شود که از آن در برابر گلوله‌های کالیبر پایین، مین و بمب‌های کنار جاده‌ای حفاظت می‌کند.

میشن مستر

این ربات زرهی به هوش مصنوعی مجهز است و می‌تواند به صورت خودمختار به انجام عملیات با دیگر نیروهای خودی بپردازد. البته هنگام درگیری شلیک موشک توسط کاربر انسانی انجام می‌شود و دیگر فعالیت‌ها اعم از دیده بانی و هدف یابی، مسیریابی، انجام تاکتیک‌های مختلف و… به صورت خودکار انجام می‌شوند. عملیات‌های رزمی این ربات از شکار تانک تا پشتیبانی آتش و سرکوب پدافند هوایی دشمن را شامل می‌شود. این ربات برای درگیری علاوه بر موشک بریمستون تسلیحات دیگر همچون راکت، موشک‌های هدایتی سبک و تیربارهای سبک و سنگین و حتی توپ حمل می‌کند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.