تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
کد خبر : 65460

این دو فناوری انحصاری، برگ برنده شیائومی ۱۲ پرو هستند

این دو فناوری انحصاری، برگ برنده شیائومی ۱۲ پرو هستند

این دو فناوری انحصاری، برگ برنده شیائومی ۱۲ پرو هستند نمایشگر گوشی شیائومی ۱۲ پرو – Xiaomi 12 Pro دارای دو فناوری انحصاری است که باعث می‌شود بتواند با رقبای بزرگی مثل آیفون ۱۳ پرو مکس رقابت..

این دو فناوری انحصاری، برگ برنده شیائومی ۱۲ پرو هستند

نمایشگر گوشی شیائومی ۱۲ پرو – Xiaomi 12 Pro دارای دو فناوری انحصاری است که باعث می‌شود بتواند با رقبای بزرگی مثل آیفون ۱۳ پرو مکس رقابت کند.

شیائومی چند ساعت پیش پست جدیدی را در ویبو منتشر کرد که خبر از حضور دو فناوری انحصاری در گوشی شیائومی ۱۲ پرو می‌دهد. این دو، نمایشگری یا سرعت متغیر لغزنده و حالت محافظت طبیعی از چشم هستند. در ادامه شما را بیشتر با این دو تکنولوژی انحصاری آشنا می‌کنیم.

۲ فناوری انحصاری نمایشگر گوشی شیائومی ۱۲ پرو

سرعت متغیر لغزنده نمایشگر

پرچمدار جدید شیائومی از دومین نسل نمایشگر LTPO با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و رزولوشن ۲K بهره می‌برد. شیائومی ادعا می‌کند LTPO به نمایشگر اجازه می‌دهد وقتی به ذخیره انرژی نیاز است، نرخ رفرش آن کاهش پیدا کند. این یک ویژگی سخت افزاری است، ولی به یک همکاری نرم افزاری هم نیاز دارد. فناوری Xiaomi Smart Dynamic Refresh Rate مسئول این بخش است.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی ۱۲ Pro زیر تیغ کالبدشکافی قرار گرفت + ویدیو

در بهترین حالت، وقتی انگشت‌تان را روی صفحه نمایش گوشی می‌کشید باید نرخ رفرش بهینه جابجایی‌ها و فریم‌ها را روی مقدار ثابتی تنظیم کند. هر چه کشیدن انگشت روی صفحه طولانی‌تر شود، به فریم بیشتری نیاز است.

شیائومی ۱۲ پرو

فناوری سرعت متغیر لغزنده برای آنکه از عملکرد روان نمایشگر مطمئن شود، وقتی کاربر نمایشگر را با انگشت خودش لمس می‌کند، نرخ رفرش را به صورت خودکار به ۱۲۰ هرتز افزایش می‌دهد. سپس هرچه سرعت لغزش روی صفحه کاهش پیدا کند، نرخ رفرش صفحه هم کاهش پیدا می‌کند. نرخ رفرش صفحه تا زمانی که لغزش متوقف شود، ۱۰ هرتزی است. گوشی Xiaomi 12 Pro تنها گوشی اندرویدی است که از این ویژگی بهره می‌برد.

شیائومی برای دستیابی به چنین عملکردی در گوشی شیائومی ۱۲ پرو باید دو متغیر ScrollView و ListView را در کنترل‌های اصلی اندروید تغییر دهد تا توانایی قضاوت در مورد سرعت لغزش را افزایش دهد. در برخی موارد مثل انیمیشن‌هایی با نرخ فریم پایین و پخش یک فیلم با نرخ فریم پایین، نیازی به نرخ‌های رفرش خیلی بالا نیست. وقتی سیستم متوجه این موقعیت شود، رفرش ریت را پایین میاورد تا انرژی ذخیره شود.

هنگام وب‌گردی یا خواندن کتاب‌های الکترونیکی، نرخ رفرش صفحه به ۱۰ یا حتی ۱ هرتز کاهش پیدا می‌کند تا به طرز چشمگیری در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود.

حالت محافظت طبیعی از چشم

گوشی‌های سری Xiaomi 12 به یک حالت محافظت از چشم هوشمندانه‌تر استفاده می‌کنند که همه را به یک چشم نمی‌بیند، بلکه تنظیمات مختلفی را برای رنگ‌های مختلف در نظر می‌گیرد. به طور مثال می‌توان فضای رنگی CIE را در نظر گرفت که آبی‌ترین اجزای نور در فضایی بین آبی خالص (۰،۰،۲۵۵) و سفید خالص (۲۵۵،۲۵۵،۲۵۵) قرار می‌گیرد. البته دیگر رنگ‌ها نیز دارای اجزای رنگ آبی هستند، ولی درجه آن‌ها پایین‌تر است.

بنابراین شیائومی باید با رنگ‌های مختلف، رفتارهای مختلفی داشته باشد تا فیلتر کردن نور آبی مضر در آن آسیبی به دیگر رنگ‌های طبیعی نزند. این همان فناوری محافظت طبیعی است که در گوشی شیائومی ۱۲‌ به کار رفته است.

شیائومی ۱۲ پرو

علاوه بر این، نمایشگر گوشی‌های جدید شیائومی امکانات مرسوم دیگر پرچمداران مثل دالبی ویژن و دایمینگ ۱۰ هزار مرحله‌ای را هم ارائه می‌کنند. همچنین از ویدیوهای HDR پشتیبانی می‌کنند و اوج روشنایی بیش از ۱۰۰۰ نیت را نیز به همراه دارند که باعث شده امتیاز +A را از آزمون‌های DisplayMate کسب کنند. این گوشی‌ها نه تنها دارای بهترین نمایشگری هستند که تاکنون در محصولات شیائومی به کار رفته، بلکه در رقابت با دیگر پرچمداران هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

منبع :gizchinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.