تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
کد خبر : 584549

این دستگاه‌های صنعتی و زمخت، ساعت‌ها شما را مجذوب خود می‌کنند

این دستگاه‌های صنعتی و زمخت، ساعت‌ها شما را مجذوب خود می‌کنند

این دستگاه‌های صنعتی و زمخت، ساعت‌ها شما را مجذوب خود می‌کنند خیره شدن به نحوه کار برخی از دستگاه‌های صنعتی باعث ایجاد حسی لذت بخش در افراد می‌شود. در ادامه به ۱۰ مورد از این دستگاه‌ها اشاره می‌کنیم. نحوه کار برخی از ماشین‌آلات و دستگاه‌های صنعتی برای بسیار از افراد لذت بخش است. ویدیوهای بسیار

این دستگاه‌های صنعتی و زمخت، ساعت‌ها شما را مجذوب خود می‌کنند

خیره شدن به نحوه کار برخی از دستگاه‌های صنعتی باعث ایجاد حسی لذت بخش در افراد می‌شود. در ادامه به ۱۰ مورد از این دستگاه‌ها اشاره می‌کنیم.

نحوه کار برخی از ماشین‌آلات و دستگاه‌های صنعتی برای بسیار از افراد لذت بخش است. ویدیوهای بسیار پر طرفداری نیز از نحوه کار دستگاه‌های صنعتی در اینترنت وجود دارد که کاربران را ساعت‌ها مجذوب می‌کند. در ادامه به ۱۰ نمونه از این دستگاه‌ها و ابزارهای جالب اشاره می‌کنیم.

۱۰ مورد از دستگاه‌های صنعتی و ماشین‌آلات جذاب

برخی از ماشین‌آلات و دستگاه‌های صنعتی به حدی زیبا طراحی شدند و در کار خود خوب هستند که مشاهده آن‌ها نوعی حس لذت بخش ایجاد می‌کند.

۱- خردکن‌های صنعتی

حس فوق العاده لذت بخشی در مشاهده خرد شدن و تکه تکه شدن اشیاء وجود دارد. خردکن‌های صنعتی در طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند و در واقع دارای تعداد متفاوتی از محورهای چرخنده هستند که با دندانه‌های فلزی پوشانده شدند.

خردکن‌های چند محوری می‌توانند مواد بسیار سخت از کامپیوتر قدیمی گرفته تا لاستیک‌ها و فلزات را خرد کنند. این خردکن‌ها اغلب با خرد کردن اشیاء به فرآیند بازیافت کمک می‌کنند. مشاهده چرخش غلتک‌های متعدد و تکه تکه شدن اجسام خیلی محکم واقعا سرگرم کننده است. اگر یک شیء خیلی محکم باشد، می‌توان چند بار آن را از خردکن عبور داد تا به اندازه کافی تکه تکه شود.

۲- دستگاه‌های برش کلوچه

کاتر کلوچه دستگاه‌های صنعتی

مراحل ساخت کاتر کلوچه بسیار جالب است. ابتدا یک قطعه نازک آلومنیوم به صورت دایره‌ای در اطراف یک قالب فلزی شکل قرار می‌گیرد. در نگاه اول غیر ممکن به نظر می‌رسد که حلقه آلومنیومی بتواند به شکل مورد نظر تبدیل شود؛ زیرا بسیار بزرگ است.

سپس زائده‌های کوچک به ترتیب از بیرون فشار می‌آورند و قالب و حلقه آلومنیومی را در یک لباس متناسب می‌پوشانند. با هر فشار، قطر حلقه کاهش می‌یابد تا حدی که در نهایت ناپدید می‌شود. آخرین فشار از همه جالب‌تر است؛ زیرا آخرین ذره غیب می‌شود و یک ابزار برش کلوچه کامل ساخته می‌شود.

۳- حکاکی لیزری

حکاکی لیزری

هنر حکاکی بسیار زیبا است. اخیرا حکاکی با ابزارهای کامپیوتری جایگزین ابزارهای دستی شده‌است. ابزارهای جدید سطح مواد از فلز گرفته تا چرم را در چند ثانیه حکاکی می‌کنند. حکاکی لیزری بخش کوچکی از مواد را با لیزر CO2 حذف می‌کند.

این کار تغییرات را بدون از بین بردن ماده انجام می دهد. در واقع سطح را به اندازه‌ای گرم می‌کند تا ذوب شود؛ اما در جای خود باقی بماند. بهتر است که این دستگاه برای موادی، مانند شیشه یا اکرلیک استفاده شود.

۴- لیزر پاک کننده تاتو

لیزر

یکی از جالب‌ترین دستگاه‌های صنعتی دنیا، لیزر پاک کننده خالکوبی یا تاتو است. تاتو در لایه‌هایی از پوست که معمولا حرکت یا رشد نمی‌کنند، قرار دارد. ذرات جوهر تاتو برای سلول‌ها بزرگ هستند و برای همین به راحتی پاک نمی‌شوند.

لیزر پاک کننده خالکوبی در واقع جوهر را به قطعات کوچک‌تر تبدیل می‌کند تا بدن بتواند از شر آن خلاص شود. پاک کردن کامل یک تاتو ممکن‌ است تا چندین جلسه طول بکشد؛ زیرا جوهر باید به اندازه کافی تجزیه شود.

تماشای نحوه عملکرد این دستگاه بسیار لذت بخش است؛ زیرا لیزر از روی جوهر می‌گذرد و جوهر ناپدید می‌شود. هرچند تجربه این کار دردناک است و لذت بخش نیست.

۵- تکان دهنده اتوماتیک درخت

دستگاه‌های صنعتی

یک روز در باغ لذت بخش‌تر است اگر از ماشینی برای برداشت محصول استفاده شود. تکان دهنده‌های خودکار درخت در نزدیکی درخت پارک می‌شوند و بازوی رباتیک آن تنه درخت را می گیرد، آن را تکان می‌دهد تا همه میوه‌ها بیوفتند.

این دستگاه می‌تواند صدها یا هزاران درخت میوه را در چند ثانیه تکان دهد و حتی طوری تنظیم می‌شود که میوه‌ها به سختی با زمین برخورد نکنند تا له نشوند. میوه‌ها پس از جدا شدن از درخت روی بوم این دستگاه گیر می‌افتند.

۶- پرس‌های هیدرولیک

پرس هیدرولیک

پرس‌های هیدرولیک (Hydraulic presses) قطعا یکی دیگر از دستگاه‌های صنعتی جذاب هستند که مانند خردکن صنعتی، لذت وصف ناپذیر تماشای خرد شدن اشیاء را به ما می‌دهند. در یوتیوب ویدیوهای زیادی مربوط به این دستگاه وجود دارند.

پرس‌های هیدرولیک عمدتاً برای کمک به تولید اشیاء ساخته شدند و اغلب برای سوراخ کردن و فشرده کردن مواد استفاده می‌شوند. اما ظاهراً از آن برای سرگرمی نیز استفاده می‌شود.

پرس معمولا با روغن پر می‌شود و فشار داخل آن با حرکت روغن به اطراف افزایش می یابد. فشار از همه جهات افزایش می‌یابد؛ بنابراین بر اساس قانون پاسکال، فشار افزایش یافته، سیلندر را به سمت صفحه می‌راند و اجسامی که بین سیلندر و صفحه قرار می‌گیرند خرد می‌شوند.

فشار یک پرس هیدرولیک بیشتر به استحکام قطعات تشکیل دهنده آن مربوط می‌شود. به منظور جلوگیری از فشار بیش از حد، یک دریچه آزاد کننده فشار برای تخلیه فشار اضافی نیز در آن تعبیه شده است.

۷- ماشین برش پاستا

دستگاه‌های صنعتی پاستا

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که ماکارونی چگونه تولید می شود؟ در کارخانه،‌ ماکارونی یا پاستا با مخلوط کردن گندم و آب و تبدیل آن به خمیر درست می‌شود. سپس خمیر در قالب‌های مختلف فشار داده می‌شود.

همزمان که خمیر از قالب بیرون می‌آید، یک تیغه چرخان مانند داس درو در میان آن می‌چرخد و رشته‌ها را در اندازه یکسان برش می‌دهد. مشاهده این فرآیند بسیار لذت بخش است.

۸- واشر برقی

واشر برقی

واشر برقی برای تمیز کردن سطوح، یک ابزار بسیار جالب است و مشاهده عملکرد آن بسیار لذت بخش است. واشرهای برقی شبیه به پرس‌های هیدرولیکی هستند؛ اما طراحی متفاوتی دارند. این ابزار آب را از یک منبع، مثل شیر حیاط می گیرد و سپس فشار آن را از طریق پمپ برقی یا گازی افزایش می‌دهد. سپس آب از طریق یک شلنگ با فشار بالا و با سرعت بسیار زیاد آزاد می‌شود.

این جریان آب انرژی جنبشی بالایی دارد و برای پاک کردن کثیفی هر چیزی کافی است. اگر در استفاده از واشر برقی احتیاط نشود، صدمات جدی‌ به همراه خواهد داشت. ترجیحاً از این دستگاه استفاده نکنید و فقط ویدیوهای آن را مشاهده کنید!

۹- دستگاه پشمک ساز

پشمک

دستگاه پشمک ساز را می‌توانید در محل فروش آن مشاهده کنید. نحوه کار این دستگاه بسیار خیره کننده است. در سال ۱۸۹۹ میلادی، فردی به نام جان سی وارتون دستگاه پشمک ساز را توسعه داد. این دستگاه فرآیند قند ریسه شده در زمان‌های قدیم را پیش می‌گیرد؛ اما آن را خودکار انجام می‌دهد.

یک عنصر گرم کننده شکر را ذوب می‌کند و سپس آن را از طریق سوراخ‌های چرخان کوچک پرتاب می‌کند. ماشین‌های مدرن از شکر نخ طعم دار مخصوص پشمک استفاده می‌کنند؛ اما امکان استفاده از هر آب‌نبات محکم دیگری نیز در آن وجود دارد.

۱۰- یخ ساز اتوماتیک

یخ ساز

تعداد زیادی از یخ سازهای اتوماتیک، درون یخچال ساخته شدند که به مکانیک داخلی و یک خط آب برای پمپاژ جریان مداوم یخ متکی هستند. اما فرآیند آن دیده نمی‌شود و به اندازه دستگاه یخ ساز رو میزی برای ما جالب نیست.

دستگاه یخ ساز رو میزی از یک پمپ آب کوچک برای عبور دادن آب از روی شاخک‌های فلزی استفاده می‌کند. این شاخک‌ها از مبرد استفاده می‌کنند تا آب را منجمد کنند و به آرامی یک گلوله یخ روی سطح بسازند. سپس دمای شاخک افزایش می‌یابد تا گلوله یخی بیوفتد و به سطلی انتقال پیدا کند.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.