تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
کد خبر : 72791

این خودروهای چینی قیمتی کمتر از ۱۰ هزار دلار دارند

این خودروهای چینی قیمتی کمتر از ۱۰ هزار دلار دارند

این خودروهای چینی قیمتی کمتر از ۱۰ هزار دلار دارندخودروهای چینی زیادی وجود دارند که قیمت زیر ۱۰ هزار دلار دارند. در این مطلب نگاهی به چند خودروی ارزان قیمت بازار چین می‌اندازیم.
هر شرکت خودروسازی برای..

این خودروهای چینی قیمتی کمتر از ۱۰ هزار دلار دارند

خودروهای چینی زیادی وجود دارند که قیمت زیر ۱۰ هزار دلار دارند. در این مطلب نگاهی به چند خودروی ارزان قیمت بازار چین می‌اندازیم.

هر شرکت خودروسازی برای قیمت گذاری محصولات خود از یک فرمول ویژه خود پیروی می‌کند. نمی‌توان گفت فلان محصول ارزان است یا گران و یا محصول ارزان قیمت فلان کمپانی از چه قیمتی آغاز می‌شود. به همین دلیل است که خودروی ارزان قیمت یک برند از ۱۵ هزار دلار و دیگری از ۳۰ هزار دلار شروع می‌شود.

خودروهای چینی ارزان قیمت را بشناسید

البته نباید انتظار داشت که در شرایط کنونی بتوان خودروهایی همچون ب ام و، مرسدس بنز، فولکس واگن، شورولت و فورد را با قیمت‌های زیر ۱۰ هزار دلار تولید کرد چرا که اساساً قیمت قطعات فلزی، قطعات الکترونیکی و بسیاری از هزینه‌های دیگر به طرز قابل توجهی افزایش یافته است. بنابراین باید فکر خرید چنین خودروهای معروفی را با ده هزار دلار از سرتان بیرون کنید.

گفتنی است که برخی از کمپانی‌های تازه وارد برای اینکه بتوانند بازار پایین رده‌ها را تصاحب کنند، بعضاً به تولید خودروهایی می‌پردازند که مقرون به صرفه و ارزان قیمت است. این شرکت‌های خودروسازی چون در میدان رقابت با پرچمداران قرار ندارند سعی می‌کنند از قبل خودروهای اقتصادی خود به کسب سود بپردازند. خودروسازان چینی که جمعیت و تعداد آنها به هزار برند فعال می‌رسد، جزو این شرکت‌ها هستند.

در این مطلب تصمیم گرفتیم به معرفی خودروهایی بپردازیم که زیر ۱۰ هزار دلار قیمت دارند. البته لازم به ذکر است که برخی از این خودروهای صرفاً برای استفاده‌های درون شرکتی مناسب هستند و برای مصارف درون شهری کاربرد چندانی ندارند. نکته دیگری که راجع به این خودروها وجود دارد این است که چون گزارشات جامعی از کیفیت و دوام آنها در دست نیست، نمی‌توان آنها را به درستی قضاوت کرد.

یک نکته مهم دیگر در رابطه با خودروهایی که در ادامه معرفی می‌شوند وجود دارد و آن اینکه قیمت این محصولات برای مدل‌های پایه است و اگر قرار بر این باشد که نسخه‌های به روزتر و آپشنال این خودروها خریداری شود باید قیمت‌های بالای ۱۰ هزار دلار را در نظر گرفت. بنابراین در نظر داشته باشید که تریم پایین این محصولات به این معنی است که امکانات و آپشن‌های بسیاری در این خودروها وجود ندارند.

۱. خودروی الکتریکی SAIC / هشت هزار دلار

خودروی SAIC

نام این خودروی برقی جمع و جور کلور است که در کلاس مینی طبقه‌بندی می‌شود. این خودروی چینی مجهز به یک پیشرانه الکتریکی خالص است و تریم‌های مختلفی ندارد و تنها مدل آن همین خودرویی است که در تصویر مشاهده می‌کنید.

۲. خودروی Baizhi Daxiong / چهار هزار و ۲۰۰ دلار

خودروی Baizhi Daxiong

این خودرو نیز با قیمت مناسب ۴۲۰۰ دلار به فروش می‌رسد. طراحی جعبه‌ای این خودرو باعث شده تا با محصول ارزان قیمت و اقتصادی سر و کار داشته باشیم. بنابراین این سبک از طراحی به مراتب موثرتر و بهینه تر از سایر روش‌های طراحی خودرو است.

۳. سوئیست DX3 / کراس اووری کوچک

سوئیست dx3

خوشبختانه لوگوی سوئیست برای ما ایرانی‌ها تا حدودی آشناست چرا که بازار داخلی ما تاکنون از خودروهای این برند به خود دیده است. لازم به ذکر است که در برهه‌ای از زمان ون‌های سبز رنگ دلیکا با نشان سوئیست وارد کشورمان شدند.

۴. وولینگ مینی الکتریکی

وولینگ مینی الکتریکی

بازار چین به تازگی به سمت و سوی تولید خودروهای الکتریکی رفته است. یکی از این خودروهای برقی وولینگ است که در رده کلاس مینی قرار می‌گیرد. خوشبختانه این خودرو مناسب آلودگی هوا است و ویژگی‌های جالب و جمع و جوری با خود به همراه دارد.

۵. لینگبائو باکس / خودرویی ۵ هزار دلاری

لینگبائو باکس

این خودروی جمع و جور و کوچک که در کلاس مینی قرار می‌گیرد به محض رویت مشتریان را به یاد محصولات اسمارت و فیات می‌اندازد. خودروسازان چینی موفق شده‌اند خودرویی مینی تولید کنند که مناسب مصارف درون شهری باشد.

۶. اسنوجت / شاسی بلند شبیه تیگو

اسنوجت

به تصویر این خودرو اگر دقت کنید با کابینی ارزان قیمت مواجه می‌شوید که مشخص است جنس مواد اولیه و متریال آن کیفیت مرغوب ندارد. از قابلیت‌ها و جذابیت‌های این خودروی کراس اوور می‌توان به مواردی از قبیل طراحی دوبخشی و داخل قاب نمایشگر دیجیتال و تنظیمات سیستم سرگرمی اشاره کرد. این خودرو شباهت‌هایی نیز با محصولات برند محبوب چری دارد.

۷. برلیانس Xinri i03

برلیانس xinri i03

نام برلیانس در این رده قیمتی جالب توجه است اما حضور این خودرو به ائتلاف این شرکت با دیگر کمپانی چینی Jiangsu Xinri E-Vehicle مربوط می‌شود. این خودروی کوچک مناسب استفاده در شهرهای بزرگ است.

۸. بستنی چینی / خودرویی ۵ هزار دلاری از چری

بستنی چینی

لازم به ذکر است که سیستم ترمز در محور جلو این خودرو دیسکی و در محور عقب کاسه‌ای است. یکی از معدود آپشن‌های این محصول، رینگ‌های ۱۲ اینچی آن است.

۹. چری EQ1 / جایگزینی برای ام وی ام ۱۱۰

چری eq1

خودروی چری ای کیو ۱ می توانست جایگزین مناسبی برای ام وی ام ۱۱۰ در ایران باشد ولی این گونه نشد. این محصول به لحاظ ابعاد برابر با ۳۲۰۰ میلی متر در طول، ۱۶۷۰ میلی متر در عرض و ۱۵۵۰ میلی متر در ارتفاع خواهد بود.

۱۰. چانا ES30 / هاچ بک برقی ارزان قیمت

چانا es30

این خودروی الکتریکی جذاب می‌تواند ارمغان زیادی برای مصارف درون شهری داشته باشد. گفتنی است که پیشرانه الکتریکی این محصول قادر به تولید ۶۱ اسب بخار قدرت است و مجموع انرژی موردنیاز آن از طریق یک باتری لیتیومی ۳۲.۸۶ کیلوواتی تأمین می‌شود. مدت زمانی که طول می‌کشد این باتری شارژ شود، تقریباً ۱۰ ساعت است و می‌تواند با این میزان شارژ تا ۳۰۵ کیلومتر شما را همراهی کند.

۱۱. نتا V / کراس اووری کوچک و ارزان قیمت از چین

نتا وی

کراس اوورها یکی از بهترین محصولات این روزهای بازارهای خودرو هستند و طرفداران زیادی هم دارند. نتا وی یکی از این کراس اوورهای ارزان قیمت چینی است که می‌تواند بردی حدود ۴۰۰ کیلومتر داشته باشد. نتا در قسمت کابین خود محیطی فناورانه را به مشتریان ارائه می‌دهد. در مرکز کنسول جلو این خودرو نیز می‌توان نمایشگر تبلتی بزرگ ویژه سیستم سرگرمی و اطلاعات را مشاهده کرد.

۱۲. ویچای U70 / خودرویی ۱۰ هزار دلاری از شرکتی قدیمی

ویچای u70

این کراس اوور جذاب حدود ۱۰ هزار دلار قیمت دارد اما خوشبختانه می‌توانید امکانات و آپشن‌های اختیاری آن به ارزش ۸ هزار دلار را به آن بیفزاییم. در کاتالوگ فروش محصولات این برند محصولات محدودی وجود دارد و یکی از شاخص ترین آنها همین کراس اوور کوچک به نام ویچای یو ۷۰ است.

۱۳. ونوشا E30 / کراس اوور الکتریکی ارزان

ونوشا e30

اگر به دنبال خرید یک کراس اوور برقی جمع و جور و مرتب باشیم باید از ونوشا ای ۳۰ صحبت کنیم. این خودرو مجهز به پیشرانه‌ای الکتریکی است که مناسب مصارف درون شهری و شهرهای شلوغ است.

۱۴. سوئیست A5 / سدانی ارزان با موتور تنفس طبیعی

سوئیست a5

خودروهای چینی

یکی دیگر از خودروهای برند سوئیست، سدانی ارزان قیمت با طراحی اسپرت به نام سوئیست A5 است. این خودروی جذاب مجهز به پیشرانه تنفس طبیعی است و خوشبختانه استهلاک کمتری دارد. خط شانه قوی در نمای جانبی و چراغ‌های معمولی در قسمت عقب مجموعه‌ای را تشکیل داده‌اند که قابل قبول به نظر می‌رسد. نظر شما درباره خودروهای چینی ارزان قیمت چیست؟

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.