تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
کد خبر : 71260

این بالن فضایی، گران‌ قیمت‌ترین هتل جهان است که شما را به لبه‌ی فضا می‌برد

این بالن فضایی، گران‌ قیمت‌ترین هتل جهان است که شما را به لبه‌ی فضا می‌برد

این بالن فضایی، گران‌ قیمت‌ترین هتل جهان است که شما را به لبه‌ی فضا می‌بردشرکت Space Perspective تصاویر حیرت‌انگیزی را از بالن فضایی خود منتشر کرده است. این بالن فضایی که گران قیمت‌ترین هتل جهان نیز ه..

این بالن فضایی، گران‌ قیمت‌ترین هتل جهان است که شما را به لبه‌ی فضا می‌برد

شرکت Space Perspective تصاویر حیرت‌انگیزی را از بالن فضایی خود منتشر کرده است. این بالن فضایی که گران قیمت‌ترین هتل جهان نیز هست، می‌خواهد مهمانان خود را تا لبه فضا ببرد.

اگر از علاقه‌مندان به رفتن به فضا هستید و می‌توانید مبلغ زیادی را نیز هزینه کنید، بهتر است نگاهی به بالن فضایی شرکت Space Perspective بیندازید. این شرکت می‌تواند رویای افراد زیادی را به واقعیت تبدیل کند.

بالن فضایی نپتون راهی برای داشتن یک سفر لوکس به لبه فضا

بالن فضایی

شرکت اسپیس پرسپکتیو اخیرا تصاویر مربوط به طراحی داخلی فضاپیمای نپتون (یک کپسول که توسط بالن نگه داشته می‌شود) را منتشر کرده است. این شرکت اعلام کرده است که می‌تواند با هزینه بسیار بالای ۱۲۵ هزار دلار برای هر صندلی، مسافران را به لبه فضا ببرد.

البته این سفر فضایی تا اواخر سال ۲۰۲۴ انجام نخواهد شد؛ اما تصاویر مفهومی منتشر شده از فضاپیمای نپتون به خوبی نشان می‌دهند که چه چیزی در انتظار مسافران است. هرچند که با قیمت ۱۲۵ هزار دلار، احتمالا اکثر افراد بیشتر از این تصاویر به این تجربه فوق‌العاده نزدیک نخواهند شد.

بالن فضایی

در هنگامی که کابین با استفاده از بالن به سمت استراتوسفر حرکت می‌کند؛ دما، فشار و میزان رطوبت هوا به صورت مصنوعی کنترل می‌شوند تا مشکلی برای مسافران پیش نیاید. در نهایت نیز با رسیدن به ارتفاع ۳۰ کیلومتری از سطح زمین، مسافران می‌توانند از دید ۳۶۰ درجه فضای اطراف خود لذت ببرند.

در این فاصله، انحنای زمین قابل رویت خواهد بود و مسافران می‌توانند علاوه بر سیاهی فضای بیکران، تا فاصله ۷۲۴ کیلومتری را از هر طرف تماشا کنند. برای مقایسه باید گفت که هواپیماهای مسافری حداکثر در ارتفاع ۱۲.۷ کیلومتری پرواز می‌کنند.

بالن فضایی

البته حتی در این ارتفاع، مسافران واقعا فضا را تجربه نخواهند کرد؛ زیرا خط کارمان که به صورت بین‌المللی به عنوان مرز بین اتمسفر زمین و فضا پذیرفته شده است در ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری از سطح آب‌های آزاد قرار دارد. این میزان بسیار بیشتر از توان پروازی بالن فضایی نپتون است که در نتیجه یک ترفند تبلیغاتی فضاپیما نامیده شده است.

هرچند که احتمالا امکانات نسبتا خوب این هتل گران‌قیمت کمی عصبانیت شما را نسبت به اینکه با وجود پرداخت این مبلغ هنگفت، هنوز به فضا نرفته‌اید، کم کند. با همه اینها، سفر با این بالن فضایی می‌تواند یک تجربه خوب قلمداد شود؛ زیرا شرکت‌های دیگر برای بردن شما به فضا مبالغ بسیار بیشتری را طلب می‌کنند.

بالن فضایی

به عنوان مثال برای رفتن به یک سفر سریع زیرمداری با هواپیمای فضایی شرکت Virgin Galactic باید ۴۵۰ هزار دلار هزینه کنید و شرکت Axiom Space نیز برای بردن شما به مدار پایینی زمین و گذراندن یک دوره کوتاه در ایستگاه فضایی بین‌المللی ۵۵ میلیون دلار طلب می‌کند.

نکات مثبت سفر با فضاپیمای نپتون

Jane Poynter، بنیان‌گذار، یکی از مدیران عامل و همچنین مدیر اجرایی اسپیس پرسپکتیو گفت که این شرکت برای اینکه از محیط سفید و کاربردی سایر فضاپیما‌ها فاصله بگیرد، یک طراحی شیک و پویا را برای فضای داخلی برگزیده است. همچنین این شرکت قصد دارد بخش داخلی فضاپیمای خود را از مواد بازیافت شده و تجدید پذیر بسازد.

بالن فضایی

علاوه بر اینها، اسپیس پرسپکتیو اخیرا David Grutman را که در زمینه خدمات پذیرایی از مهمان و سرگرمی تخصص دارد به استخدام خود در آورده تا این سفر ۶ ساعته که با پرواز از مرکز فضایی کندی در فلوریدا آغاز و فرود در اقیانوس اطلس پایان می‌یابد را به یک تجربه شیرین برای مسافران تبدیل کند.

در کابین این بالن فضایی صندلی‌های کاملا راحت با امکان استراحت، وای‌فای، پنجره‌های بزرگ غیر انعکاسی برای گرفتن عکس و سرویس بهداشتی تدارک دیده خواهد شد. همچنین با سرعت متوسط ۱۹ کیلومتر بر ساعت، یک تجربه آرام و بسیار خوب در انتظار مسافران خواهد بود. کابین Neptune می‌تواند ۸ مهمان و ۱ خلبان را میزبانی کند.

بالن فضایی

از دیگر ویژگی‌های این هتل گران‌قیمت می‌توان به امکان جا‌به‌جا کردن صندلی‌ها برای گفت‌و‌گوهای دو نفره، فضای داخلی بزرگ برای حرکت آزاد، لامپ‌های کف کابین و امکان شخصی‌سازی سیستم نوردهی اشاره کرد. مسافران همچنین می‌توانند برای لذت بردن از طلوع آفتاب، نمای کره زمین و ستاره‌ها در فضا، لامپ‌های LED قرمز را فعال کنند.

یک نمایشگر کوچک با قابلیت پیمایش نیز در بالای سفر مسافران قرار می‌گیرد تا در طول سفر اطلاعات مهم را به آنها ارائه دهد. اگر هم مسافران از نمای بیرون راضی نباشند، می‌توانند با استفاده از تلسکوپ‌های موجود در کابین، کره زمین یا اعماق فضا را تماشا کنند.

بالن فضایی

اسپیس پرسپکتیو تاییدیه‌های سازمان هوانوردی آمریکا را دریافت کرده است و تاکنون نیز توانسته ۶۰۰ بلیت بفروشد. بدین ترتیب تمامی ظرفیت سال اول پر شده است و افراد علاقه‌مند می‌توانند بلیت خود را با پرداخت ۱۰۰۰ دلار برای سال ۲۰۲۵ به بعد رزور کنند. این شرکت همچنین اعلام کرد که مسافران می‌توانند در صورت تمایل کل کپسول را هم برای خود رزور کنند.

بالن فضایی

جالب است بدانید که بالن فضایی Space Perspective تنها سرویس فعال در این زمینه نیست و شرکت World View نیز در نظر دارد سفر مشابهی را با هزینه ۵۰ هزار دلار به ازای هر صندلی ارائه دهد. اینگونه سرویس‌ها فوق‌العاده جذاب به نظر می‌رسند؛ اما باید منتظر ماند و دید که آیا شرکت‌های اشاره شده می‌توانند در نهایت موفق به فرستادن مسافر به فضا شوند یا خیر.

منبع :Gizmodoمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.