تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
کد خبر : 70041

این اپلیکیشن های اندرویدی را قبل از این شما را ورشکست کنند حذف کنید

این اپلیکیشن های اندرویدی را قبل از این شما را ورشکست کنند حذف کنید

این اپلیکیشن های اندرویدی را قبل از این شما را ورشکست کنند حذف کنیداین اپلیکیشن‌ های اندرویدی، بدافزارهایی هستند که با هدف سرقت اطلاعات و برداشت وجه از حساب بانکی کاربران فعالیت دارند و باید فورا حذف ..

این اپلیکیشن های اندرویدی را قبل از این شما را ورشکست کنند حذف کنید

این اپلیکیشن‌ های اندرویدی، بدافزارهایی هستند که با هدف سرقت اطلاعات و برداشت وجه از حساب بانکی کاربران فعالیت دارند و باید فورا حذف شوند.

در حالی‌که بدافزارهای اندرویدی در حال حاضر به‌طور مستقیم برای میلیاردها کاربر فعال در سراسر جهان تهدیدآمیز نیستند، اما مشکلات امنیتی این پلتفرم با گذشت زمان به‌طرز نگران کننده‌ای افزایش داشته است. عوامل مخرب در بهبود روش‌های ویرانگر خود موفق بوده‌اند و گوگل نیز اقدام موثری در جهت جلوگیری از فعالیت آنها انجام نداده است.

برای مثال، دو مورد از آخرین برنامه‌های مخرب و مالور که توسط کارشناسان امنیت سایبری Doctor Web و نشریه خبری فناوری Bleeping Computer شناسایی شده‌اند، ممکن است پیش از حذف از فروشگاه رسمی گوگل پلی، امکان سرقت پول از یک میلیون نفر را داشته باشند.

دو اپلیکیشن دیگر به‌نام “Top Navigation” و “Advice Photo Power” که توسط همان شرکت ساختگی به‌نام Tsaregorotseva توسعه یافته‌اند، توانسته‌اند تا به ترتیب بیش از ۵۰۰.۰۰۰ و ۱۰۰.۰۰۰ نصب را از جانب کاربران به خود اختصاص دهند. با در نظر گرفتن نیت شوم و رفتار غارتگرانه آنها، قرارگیری چنین جمعیت گسترده‌ای در معرض خطرهای احتمالی پیش رو، غیرقابل پذیرش است.

با این‌حال، بخش بزرگی از تقصیرات نیز بر گردن کاربرانی است که حتی پس از بررسی‌های متعددی که روی تاکتیک‌های کلاهبرداری و تبلیغات جعلی توسط یکی از دو برنامه مورد بحث انجام شده، هم‌چنان در پیش‌بینی و تشخیص این تهدیدها ناموفق هستند.

این اپلیکیشن های اندرویدی را قبل از این شما را ورشکست کنند حذف کنید

به‌طور خلاصه، هر دو برنامه با نام عمومی و به ظاهر مفید، اهداف موذیانه یکسانی را دنبال می‌کنند. آنها با مشترک کردن کاربران در سرویس‌های جعلی بدون تایید یا اطلاع کاربران، هر هفته چند دلار را از حساب‌های بانکی آنها برداشت می‌کنند.

بدیهی است که پس از مدتی، این عوامل سودجو می‌توانند مبالغ هنگفتی را به جیب بزنند. بنابراین اگر دو عنوان فوق برای شما آشنا به‌نظر می‌رسند، احتمالا بهتر است تا گوشی‌های اندرویدی خود را بررسی و در اسرع وقت آنها را حذف کنید.

متاسفانه، این دو مورد تنها بخشی کوچک از آنچه است که محققان Dr.Web در ماه ژانویه به مخرب بودن آنها پی برده‌اند. گوگل پلی با انبوهی از اپلیکیشن‌ها مواجه بوده که با هدف سرقت اطلاعات شخصی، رمز عبور، شماره تلفن و حتی حساب‌های فیس‌بوک کاربران، به راحتی در حال فعالیت هستند.

هدف نهایی برنامه‌های مخرب و تروجان، به سرقت بردن پول بوده و حساب‌های بانکی تا کارت‌های اعتباری و ارزهای دیجیتال، با استفاده از مکانیزم‌های مختلف فریبنده مورد هدف آنها قرار می‌گیرند. در اینجا چند برنامه دیگر نیز وجود دارند که اگر آنها را بر روی دستگاه اندرویدی خود نصب دارید، بهتر است فورا از شر آنها خلاص شوید:

  • Up Your Mobile
  • Morph Faces
  • Power Photo Studio
  • Launcher iOS 15
  • Adorn Photo Pro
  • Chain Reaction
  • TOH
  • Invest Gaz Incomes
  • Gazprom Invest

منبع :phonearenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.