تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
کد خبر : 71757

این اپلیکیشن انقلابی، قادر به تشخیص ابتلا به کرونا با دقت ۹۲ درصد است

این اپلیکیشن انقلابی، قادر به تشخیص ابتلا به کرونا با دقت ۹۲ درصد است

این اپلیکیشن انقلابی، قادر به تشخیص ابتلا به کرونا با دقت ۹۲ درصد استاپلیکیشن ResApp قادر است با استفاده از یادگیری ماشینی، به‌وسیله تجزیه و تحلیل سرفه کاربر، با دقت ۹۲% ابتلا به کرونا را تشخیص می‌دهد..

این اپلیکیشن انقلابی، قادر به تشخیص ابتلا به کرونا با دقت ۹۲ درصد است

اپلیکیشن ResApp قادر است با استفاده از یادگیری ماشینی، به‌وسیله تجزیه و تحلیل سرفه کاربر، با دقت ۹۲% ابتلا به کرونا را تشخیص می‌دهد.

تصور اینکه بتوانید به سادگی با استفاده از یک اپلیکیشن از طریق گوشی هوشمند و انجام چند سرفه از ابتلا به کرونا باخبر شوید، امری غیرممکن به‌نظر می‌آید. با این‌حال به گزارش دیلی‌میل بریتانیا، یک اپلیکیشن با دقت ۹۲ درصدی به‌نام ResApp، از یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل سرفه‌های شما استفاده کرده و بدین وسیله، ابتلای شما به ویروس کرونا را تشخیص خواهد داد. ۷۴۱ بیمار در ایالات متحده و هند این برنامه را آزمایش کردند که از این تعداد، ۴۴۶ نفر به کووید-۱۹ مبتلا بودند.

ResApp از یادگیری ماشینی برای تعیین اینکه آیا سرفه شما نشان‌دهنده ابتلا به کرونا است یا خیر، استفاده می‌کند

افرادی که این برنامه را آزمایش کرده‌اند، ابتدا فرمی مربوط به علائم خود را پر کرده و سپس با نصب برنامه در گوشی خود، برای تشخیص ابتلا به کرونا، سرفه کردند. این اپلیکیشن، کووید-۱۹ را در ۹۲% از این افراد به درستی شناسایی کرد.

برای آزمایش اینکه آیا برنامه ResApp می‌تواند سرفه ناشی از کووید را از سایر مشکلات مانند آسم، ذات‌الریه و عفونت‌های دستگاه تنفسی متمایز کند، ۱۰۰۷ بیمار مبتلا به مشکلات تنفسی غیرکووید توسط این برنامه مورد آزمایش قرار گرفتند و در ۹۰% افراد، تشخیص کرونا به‌طور صحیح توسط این اپلیکیشن انجام شد.

این نتایج با توجه به آنکه تست‌های جریان جانبی می‌توانند صرفا در حدود ۷۲% موارد در بیماران دارای علائم و ۵۸% در موارد بی‌علامت را تشخیص دهد، کاملا امیدوارکننده است. با توجه به دقت بالا و قابلیت حمل، توسعه‌دهندگان بر این باور هستند که این برنامه در موقعیت‌هایی نظیر ورزش، سرگرمی، مراقبت‌های بهداشتی و مسافرت که در آنها انجام آزمایش‌های مکرر ضرورت دارد، قابل استفاده خواهد بود.

اپلیکیشن ResApp هم‌چنین توجه فایزر، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های داروسازی جهان و از تولیدکنندگان واکسن کووید-۱۹ را نیز به خود جلب کرده است. هفته گذشته، این کمپانی از تمایل خود برای خرید این برنامه به قیمت ۰.۱۱۵ دلار برای هر سهم (مجموعا ۷۴.۳ میلیون دلار) به‌صورت نقدی خبر داد. ResApp هم‌چنین قراردادی برای حق مالکیت با فایزر منعقد کرده که به موجب آن، مبلغ ۳ میلیون دلار به‌صورت پیش‌پرداخت به همراه ۱ میلیون دلار دیگر از طریق پرداخت milestone (دستمزد در طول انجام پروژه) پرداخت خواهد شد.

این اپلیکیشن انقلابی، قادر به تشخیص ابتلا به کرونا با دقت 92 درصد است

پروفسور کاترین بنت، از اعضای هیئت مشاوران علمی ResApp گفت:

با تشخیص سریع کووید ۱۹، تست ResApp قادر است تا به‌طور قابل توجهی تعداد آزمایش‌های آنتی‌ژن سریع و PCR را کاهش دهد و در عین حال، نظارت بر بیمار نیز حفظ خواهد شد. سادگی، سهولت استفاده و مقیاس‌پذیری نامحدود این آزمایش، استقبال مقامات بهداشت عمومی در سراسر جهان را در پی خواهد داشت.

تونی کیتینگ، مدیرعامل ResApp نیز در این‌باره می‌گوید:

ما از نتایج اولیه برنامه تشخیص کووید-۱۹، با استفاده از صدای ضبط‍ شده سرفه در گوشی هوشمند، بسیار هیجان‌زده هستیم.

این برنامه به علائم کلیدی در هنگام سرفه گوش داده و از یک الگوریتم برای انجام فرآیند تشخیص با دقت بالا استفاده می‌کند.

کیتینگ با توجه به اینکه آزمایش‌های کووید-۱۹ در بریتانیا دیگر مانند گذشته رایگان نیست، اضافه کرد:

ما قصد داریم به‌وسیله تعامل فوری با تنظیم‌کنندگان جهانی، فرآیند تجاری‌سازی را تسریع کنیم و از قبل، بحث هایی را با شرکت‌های بهداشتی و فناوری جهانی با هدف ارائه سریع این محصول به بازار آغاز کرده‌ایم.

او هم‌چنین درباره مشارکت فایزر با شرکتش می‌گوید:

همکاری با مجموعه‌ای مانند فایزر که در کارش بسیار دقیق است و هم‌چنین پیشنهاد خرید ResApp از سوی این شرکت، بیان‌گر اعتماد به تیم ما است.

این اپلیکیشن انقلابی، قادر به تشخیص ابتلا به کرونا با دقت 92 درصد است

برنامه ResApp در مقایسه با آزمایش PCR، خطرات کم‌تری را برای محیط‌‌زیست به دنبال دارد

کیتینگ در ادامه در مورد این باور که بسیاری ممکن است عرضه این محصول را دیرهنگام ارزیابی کنند، گفت:

سازمان بهداشت جهانی اخیرا هشدار داده که همه‌گیری کووید-۱۹ هنوز تمام نشده است و سیستم‌های بهداشتی در سطح جهانی هم‌چنان با فشارها و چالش‌های مختلفی مواجه هستند. بنابراین ما باید برای ظهور سویه‌های خطرناک‌تر این ویروس آماده باشیم.

بهره‌مندی از یک اپلیکیشن گوشی‌ هوشمند که قادر به آزمایش دقیق کرونا باشد، مشکلات موجود در آزمایشات فعلی مانند توزیع تست‌ها، هزینه تولید، انبار کردن آزمایش‌ها در فروشگاه‌ها، مطب پزشکان و بیمارستان‌ها و هم‌چنین تاثیر محیطی نمونه‌‌های PCR و آنتی‌ژن را تا حد قابل توجهی کاهش خواهد داد.

این روزها اکثر مردم می‌دانند که چگونه یک برنامه را نصب و اجرا کنند. اما پیروی از دستورالعمل‌های آزمایش کووید در منزل، داستان دیگری است. یکی از محبوب‌ترین آزمایش‌های خانگی حال حاضر، BinaxNow، محصول شرکت Abbot است. این تست در تشخیص کووید-۱۹، دقتی در حدود ۸۴.۶ درصد داشته و در ۹۸.۵% مواقع نیز به‌درستی نتیجه منفی را گزارش می‌دهد.

به‌طور کلی، سهولت و دقت استفاده از ResApp، آزمایش ابتلا به کرونا را به انجام یک سرفه در نزدیکی تلفن همراه محدود می‌کند. این برنامه، هنوز در دسترس عموم قرار نگرفته است.

منبع :phonearenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.