تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۶:۴۵
کد خبر : 57228

این اپلیکیشن‌ها باعث کند شدن گوشی اندرویدی شما می‌شوند

این اپلیکیشن‌ها باعث کند شدن گوشی اندرویدی شما می‌شوند

این اپلیکیشن‌ها باعث کند شدن گوشی اندرویدی شما می‌شوندآیا می‌دانستید بعضی از اپلیکیشن‌ها باعث کند شدن گوشی اندرویدی شما می‌شوند؟ اگر می‌خواهید نام آن‌ها را بدانید، در ادامه با ما همراه باشید.
هیچ‌کسی ..

کند شدن گوشی اندرویدی با این اپلیکیشن هااین اپلیکیشن‌ها باعث کند شدن گوشی اندرویدی شما می‌شوند

آیا می‌دانستید بعضی از اپلیکیشن‌ها باعث کند شدن گوشی اندرویدی شما می‌شوند؟ اگر می‌خواهید نام آن‌ها را بدانید، در ادامه با ما همراه باشید.

هیچ‌کسی یک گوشی کند را دوست ندارد. فرقی نمی‌کند پوشش اینترنت یا سرعت آن ضعیف باشد یا آنکه اپلیکیشن‌هایی که استفاده می‌کنید کند هستند، یک گوشی کند همیشه آزاردهنده است. شاید ندانید، ولی اپلیکیشن‌هایی که دانلود و نصب می‌کنید، خود می‌توانند باعث کند شدن گوشی اندرویدی شما شوند.

اما کدام اپلیکیشن‌ها هستند که در پس زمینه گوشی فعالیت می‌کنند و سرعت آن را می‌بلعند؟ در ادامه به بررسی برنامه‌هایی خواهیم پرداخت که نصب بودن آن‌ها روی گوشی‌تان ضرر دارد و همین حالا باید یک فکری به حالشان بکنید.

۱. اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده

وقتی شما یک گوشی جدید می‌خرید، معمولاً ده‌ها اپلیکیشن از قبل روی آن نصب شده است. آن‌ها معمولاً اپلیکیشن‌های تبلیغاتی هستند و گاهی اوقات حتی تا آخرین روزی که گوشی در دستتان است، از آن‌ها استفاده نمی‌کنید.

خیلی از این اپلیکیشن‌ها به راحتی پاک نمی‌شوند، اما برخی دیگر را می‌توانید از روی گوشی خود حذف کنید. پاک کردن این برنامه‌های غیر واجب باعث باز شدن بیشتر فضای گوشی شما شده و به اجرای سریع‌تر آن کمک می‌کند. بسیاری از این اپلیکیشن‌ها حتی در زمانی که به آن‌ها نیازی ندارید و از آن‌ها استفاده‌ای ندارید هم در پس زمینه اجرا می‌شوند.

بنابراین حداقل آن‌هایی که پاک می‌شوند را پاک کنید تا سرعت گوشی شما کمی افزایش پیدا کند.

۲. اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی

گرچه شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان جزو علاقه‌مندی‌های ما هستند، اما یکی از مقصرین اصلی کند شدن گوشی اندرویدی شما نیز هستند. اسنپ چت یکی از این برنامه‌ها است، زیرا همیشه فعال است تا موقعیت مکانی شما را در برنامه خود به‌روزرسانی کند. این برنامه همچنین اگر اسنپ‌های جدیدی منتشر شود نیز شما را مطلع خواهد کرد تا اینگونه شما را همیشه درگیر خودش کند.

کند شدن گوشی اندرویدی با این اپلیکیشن ها
کند شدن گوشی اندرویدی با این اپلیکیشن ها
کند شدن گوشی اندرویدی با این اپلیکیشن ها

فیسبوک یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی است که شدیداً سخت افزار گوشی شما را می‌بلعد. این برنامه دوست دارد در پس زمینه فعالیت کند. اگر اپلیکیشن Messenger را هم روی گوشی خود نصب کرده‌اید، این برنامه می‌تواند قاتل سرعت گوشی شما باشد. و البته باید به اینستاگرام که تحت مالکیت فیسبوک است و همیشه علاقه دارد موقعیت مکانی شما را بداند و نوتیفیکیشن‌ها را برایتان ارسال کند نیز اشاره کنیم.

اما بعید است توییتر به اندازه اسنپ چت یا مسنجر زیر پوست گوشی شما فعالیت کند.

۳. اپلیکیشن‌های افزاینده سرعت

بسیاری از اپلیکیشن‌ها ادعا می‌کنند که گوشی شما را از ویروس‌ها در امان نگه می‌دارند و با حذف فایل‌های ناخواسته باعث سریع‌تر شدن آن می‌شوند. اما در واقعیت آن‌ها فایل‌های ناخواسته بیشتری را نیز به گوشی اضافه می‌کنند و باعث کند شدن گوشی اندرویدی شما می‌شوند. برخی از آن‌ها حتی با بدافزارها همراه هستند و امنیت گوشی‌تان را هم نقض می‌کنند.

اگر اپلیکیشن افزاینده سرعت مناسبی را برای گوشی خود انتخاب نکنید، به عنوان یک برنامه اضافه در پس زمینه گوشی شما فعال می‌ماند و ممکن است اطلاعات مهم شما را هم بدزدد.

“Clean Master” یکی از بدنام‌ترین اپلیکیشن‌های افزاینده سرعت گوشی بود که حتی با قوانین حریم خصوصی و امنیتی گوگل نیز مغایرت داشت. این برنامه اطلاعات کاربران را از گوشی آن‌ها سرعت می‌کرد و بر علیه خودشان استفاده می‌کرد.

۴. بازی‌ها

برخی بازی‌ها، به خصوص آن‌هایی که کم حجم هستند خیلی روی گوشی شما تأثیرگذار نیستند. اما آن‌هایی که به سخت افزار توانمندی نیاز دارند، می‌توانند سخت افزار گوشی شما را اشغال کنند.

به عنوان مثال بازی‌هایی مثل “Just Mowing” به قدری کم حجم و ساده هستند که چه در حال استفاده یا استفاده نکردن از آن باشید، هیچ ضرری به گوشی شما نمی‌رسانند. اما بازی‌هایی مثل “Call of Duty Mobile” فضای زیادی از گوشی شما را اشغال می‌کنند و اگر حافظه گوشی شما کم باشد، این بازی‌ها می‌توانند تأثیر مستقیمی روی عملکرد گوشی شما و کند شدن آن بگذارند.

کند شدن گوشی اندرویدی با این اپلیکیشن ها
کند شدن گوشی اندرویدی با این اپلیکیشن ها
کند شدن گوشی اندرویدی با این اپلیکیشن ها

علاوه بر این بازی‌هایی نیز وجود دارند که بدون اطلاع شما در پس زمینه اجرا می‌شوند. به عنوان مثال بازی “Charm Farm” یکی از بازی‌هایی است که گاهی اوقات در پس زمینه خودش را فعال می‌کند.

چگونه بررسی کنیم که کدام برنامه‌ها مقصر کند شدن گوشی اندرویدی ما هستند؟

مهم است روش بررسی این که کدام برنامه‌ها باعث کند شدن گوشی شما می‌شوند را بلد باشید. گاهی اوقات اپلیکیشنی که هرگز فکرش را هم نمی‌کنید، همان برنامه‌ای است که باعث کند شدن گوشی اندرویدی شما می‌شود. چند جای مختلف گوشی را باید بررسی کنید تا متوجه شوید کدام برنامه‌ها قاتل گوشی شما هستند.

برنامه‌های پس زمینه را در گوشی‌های سامسونگ چک کنید

گوشی‌های سامسونگ به راحتی برنامه‌هایی که همیشه در حال اجرا هستند را علامت‌گذاری می‌کند. برای فهمیدن اسم آن‌ها وارد صفحه تنظیمات گوشی خود شده و سپس به مسیر Battery and Device Care > Battery > Battery Usage Limits بروید.در اینجا متوجه خواهید شد که کدام برنامه‌ها در دسته خواب، خواب عمیق یا بدون خواب قرار دارند.

  • Sleeping: برنامه‌هایی که گاهی در پس زمینه اجرا می‌شوند.
  • Deep Sleeping: برنامه‌هایی که هرگز در پس زمینه اجرا نمی‌شوند و فقط زمانی که آن‌ها را اجرا می‌کنید، فعالیت می‌کنند.
  • Never Sleeping: برنامه‌هایی که همیشه در پس زمینه گوشی فعالیت می‌کنند.

اگر شما اپلیکیشنی را نصب کرده‌اید که در گروه Never Sleeping قرار دارد، همین حالا آن را پاک کنید و گوشی‌تان را از دست آن نجات دهید.

کند شدن گوشی اندرویدی با این اپلیکیشن ها
کند شدن گوشی اندرویدی با این اپلیکیشن ها
کند شدن گوشی اندرویدی با این اپلیکیشن ها

چک کردن حافظه و مموری در تمام گوشی‌های اندرویدی

شما همچنین می‌توانید تنظیمات حافظه و مموری گوشی خود را هم بررسی کنید. برای چک کردن حافظه، در گوشی‌های سامسونگ به مسیر Battery and Device Care > Storage و در سایر گوشی‌های اندرویدی به مسیر Settings > Storage بروید. اگر نام اپلیکیشنی را می‌بینید که خیلی از آن استفاده نمی‌کنید ولی فضای زیادی را اشغال کرده است، همین حالا می‌توانید آن را پاک کنید.

با کلیک روی گزینه Apps در حافظه داخلی، می‌توانید نام تمام برنامه‌های نصب شده در گوشی را ببینید. سپس یک برنامه که به آن مشکوک هستید را انتخاب کنید و روی گزینه Mobile Data کلیک کنید تا ببینید حتی زمانی که غیرفعال است، چگونه در پس زمینه فعالیت دارد.

کند شدن گوشی اندرویدی با این اپلیکیشن ها
کند شدن گوشی اندرویدی با این اپلیکیشن ها
کند شدن گوشی اندرویدی با این اپلیکیشن ها

شما همچنین می‌توانید با رفتن به مسیر Battery and Device Care > Memory در گوشی‌های سامسونگ، مموری دیوایس خود را هم بررسی کنید. در اینجا گزینه‌ای برای پاک کردن (و افزایش سرعت) گوشی با متوقف کردن برنامه‌های پس زمینه دیده می‌شود. شما می‌توانید جلوی فعالیت برنامه‌ها در پس زمینه را از این طریق بگیرید.

بدانید که چرا گوشی شما کند شده است

برنامه‌های زیادی وجود دارد که ما روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم و احتمالاً نمی‌دانیم که مقصر کم شدن سرعت گوشی‌مان نیز همان‌ها هستند. ما دوست داریم همیشه در شبکه‌های اجتماعی بگردیم، بازی‌های موبایل را اجرا کنیم و از برنامه‌هایی که ادعا می‌کنند سرعت گوشی‌مان را افزایش می‌دهند استفاده کنیم. اما در بسیاری از این موارد، استفاده از آن‌ها باعث کند شدن گوشی اندرویدی ما می‌شود.

این مهم است بدانید که از چه برنامه‌هایی استفاده می‌کنید و آن برنامه‌ها چه تأثیری روی عملکرد گوشی شما می‌گذارند. البته لزوماً همیشه برنامه‌ها مقصر کند شدن گوشی نیستند. ممکن است کاهش عملکرد گوشی به دلایل دیگری نیز رخ داده باشد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.