تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
کد خبر : 62338

این آینده نیسان است؛ ۴ خودروی مفهومی جدید با پیشرانه‌ی الکتریکی

این آینده نیسان است؛ ۴ خودروی مفهومی جدید با پیشرانه‌ی الکتریکی

این آینده نیسان است؛ ۴ خودروی مفهومی جدید با پیشرانه‌ی الکتریکینیسان در کنفرانس امبیشن ۲۰۳۰ از ۴ خودرو مفهومی جدید با موتور الکتریکی پرده برداشت. این خودروها چشم‌اندازی از آینده محصولات این خودروساز ژ..

این آینده نیسان است؛ ۴ خودروی مفهومی جدید با پیشرانه‌ی الکتریکی

نیسان در کنفرانس امبیشن ۲۰۳۰ از ۴ خودرو مفهومی جدید با موتور الکتریکی پرده برداشت. این خودروها چشم‌اندازی از آینده محصولات این خودروساز ژاپنی خواهند بود.

نیسان در کنفرانس امبیشن ۲۰۳۰ اعلام کرد قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی حدود ۲۳ مدل الکتریکی و هیبریدی را تولید و به بازار عرضه کند. همچنین این خودروساز در این کنفرانس از ۴ مدل خودرو مفهومی جدید نیز پرده‌برداری کرد.

۴ خودروساز بزرگ صنعت ژاپن طی ۲ دهه گذشته از لحاظ میزان تولید و سودآوری نسبت به سایر رقبا در سطح بسیار بالایی قرار داشتند. در واقع از اواسط دهه ۷۰ میلادی تا ابتدای قرن ۲۱ چهار شرکت تویوتا، هوندا، نیسان و میتسوبیشی به عنوان غول‌های خودروسازی ژاپن محسوب می‌شدند، اما طی سال‌های گذشته میزان تقاضا برای میتسوبیشی و نیسان کاهش پیدا کرده و نیسان مجبور شد به ادغام با شرکت فرانسوی رنو روی آورد و میتسوبیشی نیز اخیرا تا مرز ورشکستگی نیز نزدیک شد.

خودروی مفهومی

در حال حاضر تویوتا، سوزوکی، هوندا و دایهاتسو بیشترین تعداد خودرو را در ژاپن به تولید می‌رسانند که البته تویوتا مالک بیش از ۵۱ درصد از سهام دایهاتسو است. شرکت نیسان نیز در رده پنجم تولید خودرو ژاپن قرار دارد و پس از آن مزدا، سوبارو و میتسوبیشی توانستند جایگاه بعدی را از آن خود کنند. همچنین نیسان حدود ۲ برابر مزدا و ۳ برابر سوبارو خودرو تولید می‌کند و به همین دلیل انتظار می‌رود این خودروساز پرسابقه ژاپنی بتواند به جایگاه سابق خود برگردد.

خودروی مفهومی

نیسان بر خلاف سایر خودروسازان ژاپنی به شکل گسترده روی مدل‌های تمام الکتریکی سرمایه‌گذاری کرده؛ این در حالی است که تویوتا، هوندا و سایر خودروسازان ژاپنی روی توسعه خودروهای هیبرید و پلاگین هیبریدی تمرکز کرده‌اند. در همین راستا نیسان قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی حدود ۲۳ مدل شامل ۱۵ مدل تمام الکتریکی و ۸ مدل هیبریدی را به تولید برساند. همچنین ۲۰ مدل جدید نیز تا سال ۲۰۲۶ معرفی و روانه بازار خواهند شد.

خودروی مفهومی

مدیران نیسان در تلاشند تا طی ۵ سال آینده حدود ۷۵ درصد از محصولاتی که در بازار اروپا به فروش می‌رسانند را به شکل هیبریدی یا تمام الکتریکی عرضه کنند. این میزان برای بازار ژاپن ۵۵ درصد و برای چین نیز ۴۰ درصد خواهد بود. از این رو ۴۰ درصد از تمام محصولات تولیدی نیسان تا سال ۲۰۳۰ به شکل تمام الکتریکی و ۶۰ درصد دیگر بنزینی خواهند بود.

معرفی ۴ خودروی مفهومی جدید نیسان

خودروی مفهومی

نیسان در این کنفرانس از ۴ مدل خودرو مفهومی جدید به شکل گرافیکی پرده برداشت. این خودروها با نام چیل اوت (Chill-Out)، مکس اوت (Max-Out)، سورف اوت (Surf-Out) و هنگ اوت (Hang-Out) بر اساس پلتفرم جدید نیسان CMF-EV طراحی شدند و از بدنه دو رنگ بهره می‌برند.

خودروی مفهومی

در حال حاضر در خصوص مشخصات فنی این ۴ خودرو کانسپت جدید نیسان اطلاعات زیادی در دست نیست، اما مدل چیل اوت یک کراس اوور خانوادگی با ابعاد متوسط، مدل مک اوت یک خودرو کوپه اسپرت دو نفره، سورف اوت یک وانت اسپرت با ابعاد کوچک برای رانندگی خارج از جاده و هنگ اوت یک کراس اوور کوچک اسپرت با درهای کشویی بوده که نیسان آن را برای جلب نگاه علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی در نظر گرفته است.

نیسان با فناوری جدید به دنبال کاهش قیمت خودروهای برقی

همچنین نیسان در حال توسعه نوع جدیدی از باتری‌های لیتیومی است که این مدل بدون لیتیوم بوده و هزینه تولید باتری‌ها را تا سال ۲۰۲۸ میلادی به میزان ۶۵ درصد کاهش خواهد داد. علاوه بر این نیسان قصد دارد تا ۷ سال آینده خودروهای الکتریکی خود را با باتری جامد (solid-state batteries) به تولید برساند. نیسان برای تحقق این هدف خود در یوکوهاما نیز یک کارخانه جدید را تاسیس کرده است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.